פיצרייה, בוטיק יין וביסטרו שף: כמה מקומות חדשים ששווה להכיר

ארוחה על פטיליות במסעדת 02 הירושלמית, ביינה התל אביבית מארחת שפיות ובשלניות, היקב הירושלמי היחיד מגיע לפתח תקווה עם בית קפה פסטורלי והכפר-סבאים מתחדשים במסעדת שף • והרי החדשות של השבוע

טטאקי טונה בסנטה

JERUZ YARD

בוטיק יין ובית קפה זה כנראה מה שפתח תקווה חיכתה לו - וקיבלה. "ג'רוז יארד", מבית יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית, נפתח לאחרונה בקריית המוזיאונים בעיר. תמצאו בו בלב הפארק הפסטורלי תפריט קליל עם גבינות משק, מיני מאפים, סלטים, קפה איכותי וכמובן, את היינות המשובחים מבית היוצר של היקב הירושלמי היחידי. במקום נערכות גם טעימות יין, ערבי יינן, הרצאות אורח, והוא זמין לאירועים פרטיים ולאירועי חברה.

כשר
קריית המוזיאונים, פתח תקווה
שעות פעילות לתקופת הפתיחה: ראשון עד חמישי 9:00-17:00ֿ, שישי - 9:00-13:00

ג'רוז יארד, צילום: אורי מש

עגלת הגליל העליון

עומרי מרק מקיבוץ כפר סאלד בצפון החליט להביא לאחרונה את כל הטוב של הצפון אל פודטראק חדש שנפתח במתחם חוצות שפיים ושמו "עגלת הגליל העליון". ארבעים ימי הלחימה הראשונים עברו על מרק, שהינו בעל עסקים בצפון, בכיתת הכוננות המתוחה של הקיבוץ. עם שחרורו, הוא חבר למשפחתו שפונתה למרכז והבין שהוא "חייב לעשות משהו", כהגדרתו.

הפודטראק שהקים מאגד מאכלים ובישולים, תבניות וסירים, מבתי העסק הצפוניים שספגו מכה קשה בעקבות המלחמה. בינהם תמצאו גבינה דרוזית אמיתית וכנאפה אורגינל של ממתקי אבו ג'בל ממג'דל שמס (35 שקלים), סחלב ומלבי הום מייד מקיבוץ דפנה (10 שקלים), תפוזים ממשק בית הלל שנסחטים במקום (15 שקלים), מאפים ולחמים על בסיס קמח כוסמין מ"פתפותים" בקיבוץ עמיעד (7 שקלים), ועוד ועוד.

מתחם חוצות שפיים
שני-שבת 10:00-17:00

העגלה, צילום: יחסי ציבור, פופ תקשורת

ביינה

השפית נרקיס אלפי מארחת במטבח האינטימי שלה ב"ביינה" במהלך חודש פברואר את אשת התבשילים רעות עזר-אסרף (6.2), הקונדיטורית רינת צדוק (13.2), השפית מנצרת לונה זרייק (20.2) ומחברת ספרי הבישול עדינה זוסמן (27.2) לדואט סירים נשי, שימלא את הצלחות ואת הנפש במה שמתחשק לאכול עכשיו: אוכל טעים, חם, עוטף ומנחם.

בכל שלישי בערב החל מהיום תתארח שפית אחרת עם כמה מתבשיליה הטובים, שיתווספו לסירים העונתיים, המלאים בטוב, שתעמיד אלפי. לצד ועם התבשילים יוגשו מבחר מנות קטנות למרכז השולחן - ולסיום: קנקן תה וקינוחים.

טווח מחירים: מנות קטנות 20-42 שקלים, בישולים 70-98 שקלים
טשרניחובסקי 4 תל אביב
שלישי 18:00-23:00

תבשיל טלה של רעות עזר, צילום: רעות אזר

Sante`

ביסטרו שף חדש של השף אסף זרוג (קפה אירופה, מחניודה) בשם "סנטה" נפתח בכפר סבא. המטבח של זרוג ב-Sante`, (לחיים בצרפתית) מבוסס על אדמה, ים ויבשה, עם מנות המשלבות את הידע והניסיון שצבר לאורך השנים עם קלאסיקות ביסטרואיות לצד ורסיות עדכניות, בדגש על פשטות שנותנת לחומרי הגלם ולחיבורים ביניהם לדבר.

בין הראשונות הוא יצר מנות כמו קונפי כרישה בטאבון עם גבינת סנט מור צלויה ואגוזי לוז (49 שקלים) או ברוסקטה טאטאקי טונה עם איולי פלפל, סלטון של עגבניות ואנשובי אורטיז (69 שקלים). בעיקריות תמצאו למשל טורטליני עם מסקרפונה ושאטה על ראגו פטריות ובר בלאן (89 שקלים) או שווארמה בר ים - פיתה שרופה, בצל מטוגן, טחינה, משואיה, בצל סומק וסלט עלים (89 שקלים).

עתיר ידע 4, כפר סבא
שעות פתיחה הרצה: ראשון-חמישי 12.00 עד 18.00, שישי 18.00- 22.00, שבת 12.00-22.00

שיפוד אנטריקוט, צילום: עוז אוחיון

02

כשהטמפרטורות יורדות והשמיים מתקדרים, בישול על פתיליות הוא התבלין המושלם. את עושר הטעמים של התבשילים הללו, המזוהה עם מסעדות הפועלים הירושלמיות ונחלתן של עדות רבות, החליט נמרוד נורמן, שף מסעדת 02 הירושלמית, לקחת צעד אחד קדימה. הוא יצר תפריט עונתי שיוגש במהלך חודש פברואר המושתת על מנות בבישול ארוך.

במסעדה שבמלון ענבל תוכלו להתפנק החודש על סלטים חמים, קדירות ותבשילים סמיכים בעלי גוון וטעם עמוק יוצא דופן. בין המנות: צוואר טלה, גרגרי חומוס רכים, צנובר, טחינה (74 שקלים), צלע אסאדו עגלה, ארטישוק ירושלמי, כרישה, שזיפים (220 שקלים) או אוסובוקו טלה סבזי, עשבי תבלין, קניידלעך (196 שקלים).

זאב ז'בוטינסקי 3, ירושלים

לאט במסעדת 02, צילום: איתמר גינזבורג

שלחמך

תושבי צפון תל אביב זכו בפיצרייה שכונתית חדשה בשם "שלחמך" אותה הקים לאחרונה השף רועי גורן.

הפיצה במקום דקה ועשויה מבצק רך ואוורירי עם שוליים עבים וקריספיים. היא לא נאפית על פי התנאים הנוקשים של הפיצה הנפוליטאנית, אלא בידיים של טבח שאוהב אוכל, שאוהב להאכיל ומכיר את האנשים שמגיעים אליו. גורן למד במוסד האוכל היוקרתי CIA ועבד בין השאר עם השף הגדול בעולם, דניאל בולו.

פיצה קרצופי בשלחמך, צילום: גיל אבירם

הפיצה שיצר גדולה וקוטרה 38. נהנים ממנה לצד הדלפק במקום או ברחבה שנצפית משם, בה משובצים שולחנות, כיסאות וספסלים. בין הפיצות: מרגריטה - רוטב עגבניות, מוצרלה עלי בזיליקום ופרמז'ן (68 שקלים, מלנזנה - רוטב עגבניות קוביות חציל בזיליקום בייבי מוצרלה בולגרית מגורדת (78 שקלים) או פונגי טרטופו - רוטב ביאנקה מוצרלה פטריות אורגנו שמן כמהין (78 שקלים). בתפריט תמצאו גם פסטות משובחות וסלטים טריים.

בראלי 18, תל אביב
שעות פתיחה הרצה: ראשון-חמישי 16.00-20.00, שישי 11.00-14.00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר