מושחת ומפתיע: הכירו את הבראנץ' החדש של יובל בן נריה

עשרות מסעדות חברו לטובת גיוס כספים לילדים שהפכו יתומים בעקבות המלחמה, בר סנדוויצ'ים נוסח איטליה נפתח באחד העם בתל אביב ומסעדת פופ אפ חדשה הגיעה ללב פלורנטין כדי לסייע לשף שגויס • עולם הקולינריה מנסה להמשיך לחמם את הבטן ואת הלב בתקופת מלחמת חרבות ברזל • מדור חדשות האוכל

קריספי צ'יקן. צילום: עדי פרי

פרויקט הפתיתים של "עטופים באהבה"

עשרות מסעדות ברחבי הארץ חברו לקרן "עטופים באהבה" לטובת פרויקט גיוס כספים לילדים שהפכו יתומים בעקבות אירועי השביעי באוקטובר. בין המסעדות המשתתפות יהיו דליקטסן וקופי בר של רותי ברודו, יפו תל אביב של חיים כהן, משייה של השף גיא אריש, שה ויוי של השף גיא גמזו, בלאדי שיק של ארז קומרובסקי ופאסטל של השף גל בן משה.

במסגרת הפרויקט הן יציעו במשך שבועיים החל מהיום (ראשון), תפריט מיוחד הכולל שלוש מנות כחול-לבן שילדים אוהבים ומבוגרים עוד יותר, ומבוססות על מוצרי אסם נסטלה. המנות עשויות ממצרכים שיש בכל מזווה בארץ. אחת מהמנות הללו תהיה גרסה לפתיתים - המוצר הכי ישראלי שיש. ההכנסות ממנה יועברו ל"עטופים באהבה" - קרן שהוקמה על ידי צמרת עולם העסקים הישראלי בעקבות המלחמה ושואפת לסייע ליותר מ-200 ילדים מהדרום שהפכו ליתומים, למשפחות המאמצות ולקרוביהם.

עטופים באהבה, מסעדות ישראל למען ילדי העוטף, 17-30.12
לפרטים נוספים ולרשימת המסעדות המשתתפות

מנת הפתיתים של השף אבי ביטון, צילום: אנטולי מיכאלו

בראסרי 22 - מסעדה בשיק פריזאי נפתחה באם המושבות

קבוצת אנשי לילה ומסעדנים תל אביבית פתחה לפני ימים אחדים את בראסרי 22 בפתח תקווה. זוהי "מסעדה שתשלב בין אווירת פריז לחומרי גלם מעולים מאגן הים התיכון", מסבירים במקום, שפועל החל משעות הצהריים ומשנה את פניו ככל שיורד הלילה עם קוקטיילים ותפריט מרגש.

השפית של בראסרי 22, מעיין נדיר, בנתה למקום תפריט שמדבר לכולם ומציג מגוון
מנות במחירים הוגנים כיאה לתקופה המאתגרת. לצידו תפריט אלכוהול עשיר ומגוון קוקטיילים משובחים. הבעלים, ארז אביב, מבעלי מלון מאייר האוס בכיכר דיזנגוף, שותף גם בכמה מוסדות
קולינריים תל אביביים ותיקים ואהובים כמו בר היין בורדו, קפה מאייר, ג׳ניה בר, רובינא בכיכר הבימה ועוד. הוא היה שותף פעיל גם בתהליך הבניה והעיצוב של המקום ומספר ששאב את ההשראה לכך ממסעדות פריזאיות שיקיות, ברים נסתרים באמסטרדם ומסעדות שף מעוצבות בלונדון. בתפריט תמצאו בין השאר: צ'יפס ארטישוק איטלקי בציפוי פריך עם צזיקי וסלסת חריפים (39 שקלים), פלאפל כרישה של כדורי כרישה וגבינות פריכים, שמנת חמוצה, דיפ עגבניות ופרמזן (44 שקלים) או פילה דג צלוי בתנור אבן מוגש על מצע ניוקי בחמאה, שמנת, ארטישוק וזיתי קלמטה (96 שקלים)

שחם 22 פ״ת ( מול יכין סנטר)
ראשון עד שבת 12:00-00:00

בראסרי 22, צילום: חיים יוסף

בר הסנדוויץ' החדש פנינו

באחד העם בתל אביב נפתח בר סנדוויץ' חדש בשם פנינו המבוסס על הכריך האיטלקי - פניני. מדובר בלחם סקיאצ'טה עם קרום פריך מבחוץ ואוורירי ורך מבפנים, שעוטף שכבות של גבינות או נקניקים, ירקות טריים וממרחים מצוינים הנעשים במקום.

את המקום פתחו שני חברי ילדות מאשדוד, אלכסנדר סמצ'נקו ודניאל קריקונץ, שאוהבים לתור אחר אוכל הרחוב הטעים ביותר באירופה. המנה שכבשה את ליבם יותר מכל הייתה כריך פניני במילאנו במעדנייה המפורסמת All'Antico Vinaio. מאז הטעם הזה והעושר של המרקמים לא יצא להם מהראש והם רצו ליצור בדיוק כזה בארץ. בין הכריכים בתפריט תמצאו: יווני – שמנת חמוצה , טפנד זיתי קלמטה, בצל סגול, גבינת פטה, עלי רוקט ועגבנייה (49 שקלים) או גאודה כמהין – איולי כמהין, גאודה הולנדית ועגבניה (54 שקלים).

כתובת: אחד העם 15 תל אביב

זמני פעילות: ראשון עד חמישי 11:00-02:00, שישי 09:00-15:00, שבת 19:00-02:00

פניני יווני, צילום: דוד מויאל

שישי חדש בצדקיהו to go הירושלמי

לכבוד האווירה המיוחדת בירושלים בימי שישי וניחוחות הבישולים מכל עבר, החלו לאחרונה צדקיהו to go מבית מסעדת צדקיהו המיתולוגית, לפתוח את משכנם בימי שישי בקונספט של הגשת מאכלים בניחוחות של שבת עם מוזיקה מותאמת, צ׳ייסרים של ערק בעבודת יד ותפריט מצומצם הכולל את המנות: שניצל בחלה (42 שקלים), עיג‘ה בחלה (42 שקלים), חריימה בחלה (48 שקלים). במקום תמצאו גם תפריט ״לקחת הביתה״ ובו למשל שניצל קריספי דק 500 גרם (58 שקלים) או שניצל חציל 650 גרם (32 שקלים).

כתובת: יד חרוצים 22, ירושלים
שעות פעילות: 10:00-14:00

עיג'ה בחלה, צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

מסעדת NORDER משיקה תפריט צהריים חדש

נורדר - בר המסעדה בצפון הישן של תל אביב, שנפתח לפני כשנה משיק לראשונה גם תפריט עסקיות הצהריים עם מנה ראשונה שכלולה במחיר המנה העיקרית. התפריט מתווסף להנחה של 30% על כל תפריט הערב (אוכל ושתיה) בין השעות 17:30-19:30. "הרגשנו שאנחנו חייבים לפגוש אנשים. להרגיש שוב. אז פתחנו", אומר רועי חדד, הבעלים ומוסיף: "ואז חשבנו על כמה שאנחנו אוהבים את תל-אביב, אבל בצהריים קורה בה משהו מיוחד. העסקיות - חליפות מכופתרות פוגשות שורטס וטרנינג, סטודנטים על טוסטוס או חבורות מהמשרד - כולם מחפשים רגע לשבת לאכול. אז בנינו תפריט מגוון במחיר נוח ומשתלם, כזה ששווה לעצור בשבילו את העיר שאין לה הפסקה". בין המנות העיקריות תמצאו: כבדי עוף, ציר בקר, ארטישוק ירושלמי, כרישה וברוקולי (77 שקלים) או נקניקיות עוף, פירה חרדל וכרוב כבוש (56 שקלים).

כתובת: דיזנגוף 245, תל אביב
עסקיות בנורדר - ימים ראשון עד חמישי בין 12:00-17:30

צהריים בנורדר, צילום: אסף קרלה

Morris - מסעדת פופ אפ חדשה בלב פלורנטין

השפים הצעירים שירה אסולין ושי אלפסי, שבימים כתיקונם מבשלים ומשמחים אנשים באירועי שף חווייתיים, פתחו פופ אפ ששמו Morris. המקום החדש מתארח במסעדת "לונל" שנפתחה לפני חודשים אחדים בלב שכונת פלורנטין בתל אביב ועומדת סגורה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל עקב גיוסו למילואים של השף והבעלים, ינון אלעל. הפופ אפ מציע תפריט בהשראת כל המדינות הנושקות לים התיכון - החל ממטבוחה מרוקאית ועד לניוקי איטלקי, סקורדליה יוונית וסביצ'ה צרפתי. האווירה במסעדה אינטימית וחמימה עם מוזיקה שמתגברת בשעות הערב.

כתובת: אברבנאל 72, תל אביב
זמני פתיחה: ראשון עד חמישי 18:00-00:00,
שישי 12:00-16:00 ומוצ"ש 18:00-00:00

טאקו מופלטה עם אסדו פלפל חריף, צילום: Morris

שף יובל בן נריה משיק תפריט בראנץ' חדש בטאיזו

השף המוערך החל שוב להגיש מדי יום שישי תפריט מושחת עם מנות חדשות ומפתיעות במסעדת טאיזו. הבראנץ' של טאיזו בימי שישי הפך עם השנים לאהוב בסצנה הקולינרית. כעת בן נריה וצוותו משיקים תפריט חדש שלוקח את הקלאסיקות של ארוחת הבוהוריים ונותן להם טוויסט פאן אסייתי. הבראנץ׳ מתומחר ב-168 שקלים לאדם וכולל שבע מנות פתיחים שמוגשות למרכז שולחן, בהן למשל כיסונים הר גאו; ומנה עיקרית לבחירה כמו אגס בומביי פלורנטין - ביצים עלומות, בריוש, קשיו מקורמל, פאלק פאניר, הולנדייז קשמירי. לצד האוכל מוצע קוקטייל בראנץ' קלאסי.

דרך מנחם בגין 23, תל אביב-יפו

שישי 11:00-14:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר