"לזכרו ולמען משפחתנו": עוזרים לתמוך בשוקולד קפה של דביר קרפ ז"ל

השוקולטייר המחונן ובעלים של "שוקולד קפה" במועצה האזורית אשכול, נרצח בקיבוץ רעים בשבת השחורה לנגד עיני ילדיו ששרדו את הזוועה • כעת העסק, שהפך עם השנים נקודת מפגש מוכרת באזור, נמצא בסכנת סגירה • כדי להצילו פתחו המשפחה ושותפו פרויקט גיוס כספים

דביר קרפ ז"ל בשוקולד קפה. צילום: אלבום פרטי

"שוקולד קפה" של השוקולטייר דביר קרפ ז"ל ושותפו, אורי שטיינר, הפך במשך שש שנות פעילותו לחלק בלתי נפרד מהנוף המקומי באזור של עוטף עזה. המקום, שפועל במתחם העמותה למען הקשיש באשכול, היה תחנה קבועה לקשישי הקהילה, לתלמידי קריית החינוך הסמוכה, לחיילי העוטף ולמבקרים מכל רחבי הארץ שהיו עוצרים בו בדרך. אך מאז שבת השחורה בה פרצה מלחמת חרבות ברזל, קרפ נרצח, האזור הוכרז כשטח צבאי סגור ועתידו של המקום מוטל בסכנה. כעת משפחתו של קרפ ושותפו לעסק פתחו פרויקט הדסטארט במטרה לגייס 240 אלף שקלים ולהציל את העסק.

דביר קרפ ואורי שטיינר, צילום: אלבום פרטי

"אני זקוקה לעזרה שלכם!", כתבה רעות קרפ, אשתו של דביר קרפ ז"ל בעמוד הפייסבוק שלה אתמול (רביעי) וסיפרה: "בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר איבדתי את אב ילדיי, בעלי, דביר קרפ ז״ל, שנרצח בקיבוץ רעים לעיני ילדינו ששרדו את הזוועה. דביר ואני הכרנו לראשונה בשנת 2007 בתל אביב, ולאחר שנישאנו ונולדה לנו ליה בתנו הבכורה, עברנו להתגורר בקיבוץ רעים בו גדלתי כל חיי. מאז נולדו לנו דריה ולביא".

רעות קרפ כתבה בפוסט ש"בית הקפה סגור מאז השבת השחורה ועתידו מוטל בסכנה בשל הוצאות קבועות כמו אשראי והלוואות שממשיכות לרדת", היא הוסיפה: "לזכרו של דביר, למען משפחתנו ושותפו אורי, נפתח פרויקט סיוע באתר הדסטארט. כל תמיכה ולו הקטנה ביותר תסייע להמשיך את פעילות הקפה לאחר המלחמה וגם תפרגן קפה, מאפים ושוקולדים ע"פ מתכוניו של דביר".

היה שוקולטייר מחונן, צילום: אלבום פרטי

בפוסט הוסיפה קרפ גם כמה מילים על בן זוגה. "מה שאהבתי אצל דביר זה הכריזמה והניצוץ בעיניים, המומחיות שלו והשאיפה להיות הכי טוב במה שהוא עושה", כתבה. "לדביר הייתה אהבה עצומה לשוקולדים ובאופן משוחד במיוחד אני יכולה לומר שהוא היה אחד השוקולייטרים הראשונים והטובים בארץ. ייצר שוקולדים משנת 1996".

את ההדסטארט פרסם שותפו של דביר קרפ, אורי שטיינר ממושב שדי אברהם בן ה-47. "איבדתי את דביר קרפ ז״ל, שהיה אחד מחבריי הקרובים ושותפי בשש השנים האחרונות בבית הקפה 'שוקולד קפה' במועצה האזורית אשכול", הוא כתב ופנה לקוראים: "אני מבקש מכם לתמוך בנו כדי שנוכל לעבור את המלחמה בזמן שהעסק מושבת לחלוטין, ובעיקר כדי שבבוא הזמן נוכל להחזיר לפעילות את בית הקפה הכמעט יחידי שפעל באזור הקיבוצים והמושבים, לשמר את מורשתו של דביר ז"ל למען זכרו וכמובן לדאוג לכלכלת ילדיו, ילדים שהיו עדים לרצח הנוראי".

קינוחים בשוקולד קפה, צילום: אלבום פרטי

שטיינר סיפר על חברו שהוא "לא היה רק שוקוליטייר מצטיין ויצרן פרלינים, אלא גם איש שיחה מבריק, מעמיק ומשעשע שליווה אותי בכל צעד בחיי החדשים בדרום, והיה חבר אמיתי והיועץ הטוב ביותר. המקום הצנוע שפתח לפני כ-13 שנה לייצור שוקולדים לאזור העוטף, הפך למקום מרכזי לחברי הקהילה שרצו קפה, משהו מתוק ומקום מפגש לפתוח בו את היום".

קישור לפרויקט ההדסטארט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר