אחת המסעדות השוות בפריז הופכת לכשרה - רגע לפני שלדברי השף היא נכנסת למדריך מישלן

על רקע מלחמת חרבות ברזל וגילויי האנטישמיות הגוברים באירופה, השף אוהד אמזלג הודיע כי החליט להפוך את מסעדתו המוערכת "גפן" ששוכנת בפריז לכשרה • בראיון ל"ישראל היום" הוא מסביר את ההחלטה • אמזלג: "סימנתם בתים של יהודים בפריז עם מגן דוד כמשהו מבייש? אני מסמן את גפן במגן דוד בגאווה!"

השף אוהד אמזלג בעבודה במטבח. צילום: אסף קרלה

השף הישראלי המוערך, אוהד אמזלג, הודיע היום (חמישי) בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו כי הוא החליט להפוך את מסעדתו "גפן" בפריז שבצרפת לכשרה כבר בחודש דצמבר הקרוב. את ההחלטה הוא קיבל על רקע מלחמת חרבות ברזל וגילויי האנטישמיות הגוברים ברחבי העולם בתקופה האחרונה.

"לפני כמה חודשים פתחתי את גפן בפריז, מסעדה גסטרונומית שעוסקת באוכל מהים והתססות", כתב אמזלג בפוסט שפרסם והוסיף: "הביקורות מהללות, מדריך מישלן כבר שלח מייל בקשה שנשלח חומרים לקראת כניסה למדריך. (משהו שכל הקריירה שלי חלמתי עליו), אבל החלומות שלי לעם שלי יותר גדולים מכל מדריך כזה או אחר, מכל ביקורת כזאת או אחרת".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ohad Amzallag‎‏ (@‏‎ohad_amzalleg‎‏)‎‏

אמזלג הסביר את ההחלטה וסיכם: "סימנתם בתים של יהודים בפריז עם מגן דוד כמשהו מבייש? אני מסמן את גפן במגן דוד בגאווה! עם הנצח לא מפחד עם ישראל חי!". עוד הוא ציין כי בשלב הראשון המסעדה לא תחזיק בתעודת כשרות עד לתום הפרוצדורה הכרוכה בכך.

בשיחה שקיימנו איתו היום אמר: "זה לא רק להפוך את המקום, זה הרבה יותר מזה. ב-25 שנה של קריירה, באמת עשיתי כל מה שאני יכול כדי להתקדם ולהתפתח, והנה לפני חודש פרצה המלחמה הזאת ובאמת שכל זה לא מעניין אותי, כל מה שאני מרגיש בפנים, זה את עצמי בתור יהודי, את מה שעשו לעם שלי". אמזלג הוסיף בהתרגשות: "הבן שלי עכשיו בעזה - הוא גולנצ'יק, הבת שלי מדריכת ירי בגולני, אני נכה צה"ל ושירתתי בגולני חמש שנים".

מה היה הרגע שהוביל להחלטה?

הריסוסים של מגן דוד על בתים של יהודים בצרפת, שברו לי את הנשמה. ראיתי את זה בחדשות ופשוט אמרתי: 'מגן דוד זה לא משהו שאף אחד צריך להתבייש בו - אני אשים מגן דוד על המסעדה שלי ואהפוך אותה לכשרה".

השף אוהד אמזלג, צילום: אסף קרלה

מה התגובות?

"אני מקבל מאות הודעות מאז שפרסמתי את הפוסט. רק לעלות למישהו חיוך, זה שווה הכל וזאת הפעם הראשונה אחרי חודש ימים שגם אני חייכתי בעצמי, אז זה שווה, את הכוכב ואת הכל.

איזה אוכל תגיש?

"אוכל שהוא כשר והוא מצוין. גפן היא מסעדה גסטרונומית שמגישים בה ארוחת טעימות שכולה מהים. הקטע פה במסעדה והסיבה שהיא קיבלה חשיפה מטורפת היא שהבאתי לפריז את כל העניין של ההתססות. אני לא משתמש בתבלינים. התבלין היחיד במטבח שלי זה מלח וזה עשה משהו מאוד גדול. אני פשוט אבשל דגים, בלי פירות ים".

עד לפתיחת מסעדה משלו, מסעדת "גפן" אותה פתח לפני חודשים ספורים, עבר אמזלג כברת דרך מרשימה בתחום הקולינריה. הוא זכור ממסעדת "ברבאטוב" בהוד השרון ומחזיק ברזומה מרשים של מסעדות בהן עבד, בהן "מקום בלב" ברעננה ו"רובע 5" בירושלים. אל פריז הוא הגיע רגע לפני שעמד להפוך לשף במסעדת "יפו-תל אביב" של השף חיים כהן. הצעה מפתיעה שהגיעה ממעבר לים גרמה לו לעזוב את החיים בישראל ולהיות השף של מסעדת "שוק" בבירה הצרפתית, שזכתה אף היא לשבחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר