הם תפעלו חמ"ל שהאכיל את הצבא: עכשיו המסעדות שלהם הופכות לשווקים לחקלאים שלנו

בראנץ' וסל מוצרים לשישי או יינות מקומיים במחירי מכולת: במשך שלושה שבועות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, תרמה הקבוצה של האחים דוקטור אוכל לחיילים, פצועים ומפונים במסגרת חמ"ל עצום שהקימה • כעת היא מפנה את משאביה לטובת יצרנים וחקלאים ישראלים באמצעות הפעלת שווקים במסעדותיה בתל אביב

המיזם החדש של האחים. צילום: ולדה טרוגמן

במשך שלושה שבועות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, תרמה קבוצת האחים אוכל לחיילים, פצועים ומפונים במסגרת חמ"ל עצום שהקימה וכלל יותר ממאה מסעדות ברחבי הארץ. כעת היא מפנה את משאביה לטובת יצרנים וחקלאים ישראלים באמצעות הקמת שווקים במסעדותיה בתל אביב: דוק, אייבי והאחים.

המסעדות הללו, שהמטבחים שלהן נשענים על חומרי גלם עונתיים ומקומיים על כל המשתמע מכך גם בימים כתיקונם, יתנו במהלך המיזם הזה את הבמה ליצרנים המקומיים גם במסגרת הפעילות הייחודית הזאת, שתתקיים בין השאר ביום שישי הקרוב, בתאריך 10 בנובמבר.

"שלום חברות וחברים, גם בשישי הזה אנו פותחים את הבית שלנו ומארחים בכל המסעדות שלנו, חקלאים, יצרני מזון, בתי בד, יקבים ומזקקת אמן - כולם יצרנים קטנים בוטיקים שנפגעו מהמלחמה בדרום ובצפון", נכתב היום (חמישי) בפוסט בעמוד האינסטגרם של מסעדת האחים. עוד נכתב כי: "הם ישמחו לכל התמיכה שלכם ואנו מניחים כי אתם תשמחו לחזור הביתה עם התוצרת המובחרת שלהם. כרגע, זה הווין-ווין, הכי מתבקש עבורנו".

מלא ירוק ממשתלת בן בן מנתיב העשרה,

"העסק נפגע אנושות"

במסגרת היוזמה מסעדת דוק תפתח את שעריה ליובל ג׳וב שעומד מאחורי "יוליוס", מזקקת האמן הראשונה בארץ. "המזקקה נמצאת בקיבוץ חניתה במרכז אזור לחימה ולא ניתן להגיע אליה כרגע", אומר אחד הבעלים, יותם דוקטור, ומוסיף ש"העסק נפגע אנושות". בנוסף למוצרים מהמזקקה, מלאי היין של דוק יפתח לרכישה במחירי מכולת. "זה מלאי גדול שאנחנו אוגרים כבר שנים", אומר דוקטור ומוסיף: "החלטנו לעשות את זה כדי להניע את הגלגל הכלכלי של ענף האלכוהול, כך גם אנחנו נוכל להזמין מחדש וזאת הזדמנות עבור הקהל ליהנות מהתוצרת המקומית המיוחדת שלנו".

משקאות המזקקה, צילום: ולדה טרוגמן

במסעדת אייבי יתקיים זה השבוע השני שוק צפון ודרום. אפשר לחזור ממנו הביתה עם הסל המושלם לשבת: שמן זית, טחינות איכותיות, פרחים, תוצרת חקלאית מהעוטף ומצפון הארץ, וסלי מתכונים. לצד פעילות השוק אפשר גם ליהנות במקום מהבראנץ' הטעים של המסעדה.

באחים תתקיים מכירת שתילים ועציצים של "משתלת בן בן" מנתיב העשרה. "בשבועים האחרונים הם הפכו כאן לבני בית, ואנו גאים לתת להם מקום למכור את מה שצומח להם בחממות", מסבירים באחים. בנוסף יהיו במקום דוכני פירות וירקות מהעוטף, דבש, מוצרים מבוססי לנדוור ועוד.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎האחים‎‏ (@‏‎haachim_restaurant‎‏)‎‏

"המטרה היא לעזור ככל הניתן", אומר דוקטור. "אנחנו ישראלים ציונים, שמאוד אוהבים את ארץ ישראל. גם המסעדות שלנו מתעסקות רק בישראל ובמקומי מתוך אהבה לדברים הטובים שקורים כאן, לחברה הישראלית".

מאין צמחה היוזמה?

"מעבר לרצון שלנו לשרוד את התקופה הזאת, אנחנו משתמשים בעצם ביכולות שלנו. יש לנו היכרות עם חקלאים ויצרנים, כאלה שנפגעו ואנחנו רוצים מאוד לעזור להם, יש לנו היכרות טובה עם הקהל שלנו כדי להזמין אותם לקחת חלק. אנחנו כאן ונמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים לטובת המצב. עכשיו אנחנו מבינים שפתיחת המסעדות היא הדבר החשוב לעשות, כי יש לנו אחריות כלפי הספקים והעובדים, וצריך להניע את גלגל הכלכלה הקטן שלנו, לצד זה אנחנו עוזרים לעסקים ולחקלאים".

יש גם בננות אדומות, צילום: ולדה טרוגמן

אתה חושב שיש גם נקודות אור בהקשר של רכישת כחול לבן בעקבות המצב?

"אני יכול להגיד שגם הקורונה הביאה לתהליך כזה, כי הבינו שיותר זול ונכון לקנות מיצרנים מקומיים - והרבה מסעדות התחילו לעבוד רק עם תוצרת שלנו. אני חושב שהמצב הזה כן מגביר את המודעות של הצרכן לגבי המקומי. אני מאוד מקווה שזה יגביר את הסנטימנט של הצרכן לתוצרת המקומית ויגרום לו לרצות לצרוך תוצרת מקומית ולא את העגבניות מטורקיה לדוגמה. אנחנו צריכים לתמוך בחקלאים שלנו. להשען על תוצרת מקומית נכון יותר גם לסביבה ולבריאות שלנו ואני מקווה שזה יעזור".

זמני פעילות:

מסעדת אייבי -

שוק דרום צפון ביום שישי הקרוב בין השעות 10:00-16:00

מסעדת האחים - 

שוק ומשתלה ביום שישי הקרוב בין השעות 9:00-16:00

מסעדת דוק -

יום שישי הקרוב 9:00-19:00

הפעילות מתוכננת גם באמצע השבוע - יש להתעדכן בעמוד האינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר