ניגנבו או ניזוקו. צילום: שרית תמרים

"גנבו לנו את השתילים": פגיעה קשה במותג התמרים הישראלי

אם לא די בכך שעסקים חקלאיים ברחבי הארץ נפגעו בעקבות המלחמה, גם הטרור החקלאי חזר להרים את ראשו • אמש, לצד המחסור בעובדים בדיוק בתקופת הגדיד, הוא הגיע אל מותג התמרים המשפחתי המפורסם "שרית תמרים" • שרית פרץ, הבעלים: "אני מבקשת – אל תוותרו עלינו!"

מלחמת "חרבות ברזל" פגעה בלא מעט עסקים חקלאיים בצפון ובדרום הארץ. ישנם כאלה שנפגעו בצורה ישירה מפגיעות בשדות או במתקנים הקריטיים להמשך הייצור, והיו אלה שנפגעו בצורה עקיפה אך משמעותית לא פחות בעקבות מצוקת כוח אדם וכדומה.

אם לא די בכך, בחלק מהאזורים חזר גם הטרור החקלאי להרים את ראשו. השילוב בין שני הדברים עלול להוות עבור עסק פגיעה שאין ממנה דרך חזרה. דוגמה אחת כזאת, שעם קצת תמיכה מאיתנו, תסתיים עם סוף טוב, היא אירוע שקרה אמש (ראשון) לשרית פרץ, שעומדת מאחורי מותג התמרים המשפחתי המצליח "שרית תמרים". השדות החקלאיים של המשפחה ממוקמים בצפון ים המלח.

הנזק שנעשה,

"קמנו בבוקר לעוד יום עבודה שגרתי במטע התמרים - אלה ימים מורכבים, בין היתר, כי אנחנו כמעט ללא עובדים - ופשוט גילינו שכמעט כל השתילים שהיו מיועדים לנטיעות בשבוע הבא נגנבו ואחרים ניזוקו", מספרת פרץ ומוסיפה ש"המשטרה מעורבת. הכל בחקירה ולכן מטבע הדברים אני לא יכולה לפרט מעבר לזה, אך אני מתפללת שימצאו האשמים".

פרץ מוסיפה ומסבירה שהמשפחה נמצאת כרגע בסוף עונת הגדיד, רגע לפני הגשם הראשון. "השנה תכננו לנטוע חלקת תמרים חדשה כדי להגדיל את המשק ואת האחיזה בקרקע", היא אומרת. "במיוחד בתקופה כזאת של חוסר ודאות, חיזוק החקלאות הישראלית שלנו הוא מטרה עליונה".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎התמרים של שרית | הזמנת תמרים עד הבית ישר מהמטע‎‏ (@‏‎sarittmarim‎‏)‎‏

לדבריה, לא מדובר בפעם הראשונה שהטרור החקלאי פוגע בעסק הפופולרי והאהוב שלה. "לצערי זאת לא הפעם הראשונה שבה המשקים החקלאיים כאן מתמודדים עם גניבות. החקלאים סופגים פגיעות כספיות ונפשיות קשות. המלחמה תפסה אותנו בעיצומו של גדיד התמרים שלנו, שמתחיל בסוף אוגוסט ונמשך עד סוף אוקטובר".

מה המשמעות של זה?

"למעשה, זה אומר שכל יום, מלפנות בוקר, אנחנו גודדים. הרבה עובדים חסרים, רבים מהם גויסו והתמרים נשארים על העצים או בבתי האריזה כי אין מי שימיין אותם. לשמחתי, הצלחנו להשתלט על הכל וגדדנו את כל מה שהיה על העצים, כעת נותר לנו להתמודד רק עם שלב המיון וההפצה".

"שרית תמרים" הוא עסק משפחתי אותו מובילה שרית פרץ, בת להורים חקלאים מיישוב ורד יריחו שבצפון ים המלח. בתקופת "צוק איתן", לפני כמעט עשור, בשל העובדה שהמלחמה גם אז הייתה בתקופת הגדיד, החליטה פרץ להתחיל לבצע שיווק ישיר של התמרים לבתים פרטיים כמעט בכל הארץ.

"תופתעו לגלות כמה אנשים קונים תמרים איכותיים, במיוחד עד הבית ולא כקניה אגבית כשהם בסופר או בשוק", היא אומרת. "תמר הפך להיות מוצר צריכה בסיסי עם אנרגיה נכונה שכל אחד צריך להכניס לגוף שלו".

איזה מסר תרצי להעביר?

"אני מבקשת – אל תוותרו עלינו! אתם חלק מהסיפור שלנו, חקלאות ישראלית חזקה היא החוסן של כולנו. תקנו רק כחול לבן, ישראלי, ותזכרו שמאחורי כל ביס שתקחו מהתמר יש אדם אחד שנטע, השקה, שר, התפלל, והאמין". סיכמה.

להזמנה מ"שרית תמרים" לחצו כאן 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו