ג'אנגו: מסעדה חדשה בתל אביב נפתחת באמצע המלחמה

בזמן מלחמת חרבות ברזל: ביסטרו חדש של קבוצת המסעדנים "טריגר" נפתח בסמוך לשוק הכרמל • "ההחלטה הייתה קשה, אבל יש לנו אחריות גם במישורים הכלכלי, החברתי והנפשי", אומר אחד הבעלים

האוכל בג'אנגו החדש. צילום: שי אשכנזי

קבוצת טריגר, שכוללת בין היתר את המסעדות והברים: "טריגר" "פאט קאו" ו"רוז'", פותחת מחר (חמישי) בראסרי חדש בשם "ג'אנגו" ברחוב הלל הזקן 12, בתל אביב.

אורי רז, אחד הבעלים, מספר על הקמת המקום ש"הרעיון היה להביא בשורה של בשר והמבורגרים במחירי סטריט-פוד, אבל לא להסתפק בזה שהמחיר נמוך, אלא להשקיע בחלל ובמוזיקה". רז מוסיף שהמקום נפתח בניסיון "ליצור מקום עם סטייל שמכבד אותך כשאתה יושב, עם אווירה סופר מגניבה וחוויה שמצדיקה את ההחלטה לצאת מהבית".

אוכל בג'אנגו, צילום: אמיר מנחם

מעטים האנשים שיוצאים מהבית מאז תאריך 7 באוקטובר הארור, בו פרצה מלחמת חרבות ברזל. את ג'אנגו החדש - שהוא למעשה אח קטן לבורגר בר של הקבוצה הפועל בראשון לציון, תכננו הבעלים לפתוח עוד בתאריך 10 באוקטובר.

"הכל היה מוכן, הכל עמד וכבר היה 'סולד אאוט' ואז נחשפנו לזוועות בשביעי לחודש - וכמובן, ביטלנו את הפתיחה", מספר שגיא טריגר, אחד הבעלים ומוסיף ש"ההחלטה התקבלה אחרי הרבה דיונים ומחשבה רבה, אבל בסופו של דבר זה גלגל שאם אתה עוצר אותו קשה להניע אותו מחדש. היינו צריכים לנשום אוויר ולהבין שאנחנו חיים בשביל לעשות טוב ולשמח. הרגש מקשה, אבל הרציונל אומר שאם אתה רוצה להיות פה ביום שאחרי, אתה חייב להמשיך לעשות את מה שאתה עושה - להמשיך עם כל ההוצאות ולהשאיר את המקום עומד, זה לא ריאלי".

ג'אנגו החדש,

לצד מסעדות רבות שנפתחו לאחרונה בכל רחבי הארץ כחלק מהמאמץ לחזור לשגרה חלקית בצל המלחמה, גם הקבוצה פתחה את חלק מהמקומות שלה לפעילות. "יש כמה סיבות לפתיחה הזאת. אנשים צריכים את האוויר הזה, גם הצוותים שלנו, שתקועים בבית ויש להם שכירויות, הספקים. יש לנו אחריות גדולה כלפי הרבה מאוד אנשים סביבנו", אומר טריגר.

"אני חושב שזה גם הכוח שלנו", הוא מביע דעתו ומסביר: "אני בן 49, הייתי ביחידה מובחרת בגולני וחוויתי המון צווי שמונה. בסופו של דבר הנפש שלנו חייבת להיות מטופלת ואני חושב שחלק מהבריחה הזאת היא גם בכך שאתה יוצא רגע מהקוביה, יושב, אוכל, לוקח אוויר וחוזר אחר כך שוב למציאות שלנו".

החלטה כזאת עלולה להיות שנויה במחלוקת.

"לצערי, במדינת ישראל יש כל הזמן מאבקים ואנחנו צריכים לחיות בתוך הדבר הזה. אני אומר את זה גם בתור חלק מקבוצה שיש לה פה הרבה מאוד עסקים, שכל ההון שלה מושקע במדינה הזאת ורוצה להמשיך להיות פה. ההחלטה הייתה קשה, אבל יש לנו אחריות גם במישורים הכלכלי, החברתי והנפשי".

לנשום קצת אוויר,

בתפריט של המקום החדש אפשר למצוא מנות בשר שונות והמבורגרים בשילובים מעניינים, שמושתת על הבשר שמגדלת הקבוצה במושב אביגדור. התפריט מתחיל במנות כמו פופקורן קריספי צ'יקן עם רוטב חרדל-דבש (43 שקלים), כנפיים פריכות בתערובת תבלינים וחמאת בוטנים (43 שקלים) או שפיץ שייטל בכבישה קרה על לחם מחמצת קלוי (49 שקלים). ההמבורגר הקלאסי מבין החמישייה שיש בתפריט מורכב מנתחים מובחרים ומוגש עם איולי חלפיניו-שום. תוכלו ליהנות במקום גם משניצל שייטל מיושן (69 שקלים, כולל צ'יפס או סלט), או נתח מהקצבייה של טריגר במחיר משתנה.

תפריט האלכוהול של המקום מציע בין היתר יינות מאירופה ומישראל במחיר 29-49 שקלים לכוס, קוקטיילים איכותיים במחיר ממוצע של 39 שקלים ווחמש בירות - מגרמניה ועד יפן - במחיר 29-34 שקלים לשליש.
כאמור, חלק מהייחודיות של המקום, כך לפי המקימים הוא במחירים המשתלמים שהוא מציע ביחס למקומות אחרים בעים. למשל, בצהריים תוכלו למצוא בו דיל משתלם של המבורגר או סטייק עם תוספת ושתייה במחיר העיקרית (69 שקלים להמבורגר, מחיר משתנה לנתחים, 21 שקלים תוספת לבירה או יין), ודיל ערב-לילה של המבורגר עם תוספת ודרינק (יין, בירה או קוקטייל) ב-98-105 שקלים.

ג'אנגו, הלל הזקן 12, תל אביב
זמני פתיחה: ראשון-שבת, 12:00-23:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר