500 דולר לחפיסה: מבחן טעימה לשוקולד היקר בעולם

נראה שהשוקולד שמייצרת חברה בשם To'ak, השוכנת ביערות הגשם של דרום אמריקה - הוא היקר בעולם • הבלוגר האמריקני המפורסם, קייל קרוגר, ערך לו מבחן טעימה ושיתף עם מיליוני עוקביו את המסקנות

השוקולד היקר בעולם. צילום: יח"צ

שוקולד הוא אחד המוצרים האהובים ביותר בעולם ומאחוריו עומדת תעשייה ששוויה עומד על מעל 100 מיליארד דולר בשנה. יצירת שוקולד היא אכן אומנות ומחירי מוצרי שוקולד שונים יכולים להרקיע שחקים ולהגיע לכדי מאות ואף אלפי שקלים, אבל את השוקולד היקר ביותר בעולם מייצרת חברה בשם To'ak.

To'ak נולדה מפרויקט של שימור יערות הגשם וממוקמת באקוודור שבדרום אמריקה. היא מייצרת שוקולד מפולי קקאו נדירים ומחיר חפיסת שוקולד שלה יכול להגיע עד ליותר מ-600 דולר. "מיוצר כמו יין וינטג', מיושן כמו ויסקי ונארז כמו עבודת אמנות. אנחנו עובדים באופן הדוק עם חקלאים מקומיים ואמנים כדי ליצור שוקולד ייחודי באמת", מסבירים באתר החברה. אך האם רגעי האושר הקצרים שנחווים דרך בלוטות הטעם אכן שווים את המחיר האסטרונומי?

חפיסה יכולה להימכר ב-600 דולר,

קייל קרוגר (kylekruegerr), בלוגר מפורסם מפלורידה ארה"ב שמחזיק ב-4 מיליון עוקבים ברשת טיקטוק, עשה מבחן טעימה לאחד ממוצריה של החברה - חפיסת שוקולד שמחירה 500 דולר - ושיתף את המסקנות עם עוקביו. סרטון היוטיוב זכה למיליון וחצי צפיות, כ- 150 אלף לייקים ואלפי שיתופים ותגובות.

על החפיסה נכתב כי מדובר בקקאו שהקטיף שלו נערך בשנת 2015. "זה אומר שהשוקולד הזה כמעט בן 9 שנים", אמר קרוגר תוך שהוא פותח ומריח את המוצר. "הקופסה מריחה טוב!", ציין והמשיך בסקירה: "השוקולד מגיע עם עבודת אמנות", סיפר תוך שהוא פותח את האריזה לנגד עדשת המצלמה. "אז זאת הקופסה עם השוקולד ומספרה 68# מתוך 500#. נראה שזה מגיע עם מגש עשוי ברונזה ועץ ועם פינצטה מיוחדת איתה אפשר לאכול את השוקולד", אמר.

@kylekruegerr#chocolate#toak#tastetest#tech#gadget#worldsmostexpensive♬ original sound - Kyle Krueger

קרוגר פתח את העטיפה הזהובה בה היה מונח השוקולד בזהירות והחל לפרט: "אני חייב לומר שריחות של עץ ושוקולד מריר מילאו לחלוטין את החדר". לאחר שהכניס חתיכה מהשוקולד היוקרתי לפיו, סיכם: "אני לא חושב שטעמתי אי פעם משהו כזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר