"בורקס פינה ביער" | צילום: הילה דודאל

רק בורקס, אבל טרי טרי: הפוד טראק שגילינו בדרך לירושלים

חיים עזרא פתח עגלת קפה ביער בן שמן לפני יותר משלושים שנה, עוד הרבה לפני שזה הפך לטרנד • את המאפה הטורקי שהוא מכין במקום אכלו לאורך השנים ידוענים וחברי כנסת רבים • "אם כבר בורקס, אז עושים אותו הכי טרי שיש, עושים אותו פה", אומר בנו לידר שעובד לצידו

לאן נוסעים?

מאז תקופת הקורונה התחילו לקום עוד ועוד פוד טראקס ברחבי הארץ ואפשר בהחלט לומר שבשלוש שנים האחרונות קיים סוג של הייפ סביב הביקור במקומות ארעיים בטבע בהם מוגשים אוכל טוב ושתייה. אבל כמו בכל טרנד, תמיד יש את מי שהיה שם עוד קודם, פעל מתחת לרדאר והמשיך להתקיים יום אחר יום לאורך השנים כי הוא פשוט טוב. כזה הוא "בורקס פינה ביער" הממוקם ביער בן שמן, בין שער קדומים לשער קברות מכבים בשולי כביש 433.

את המקום פתח חיים עזרא בן ה-60 לפני יותר משלושים שנה. תחילה הגיש כאן כריכים ומנות קלות, אבל לפני כעשר שנים מיקד את התפריט לארבעה סוגים של בורקס. את המאפה, שמכינים הוא ובנו, לידר, טרי טרי במקום בכל יום, עצרו לאכול כאן במשך השנים אינספור ישראלים, בהם אישים מפורסמים, שהיו בדרכם לכנסת ולעיר הבירה - את תמונותיהם אפשר למצוא על שלט המוצב לצד השולחנות. "כמה מהקבועים שלנו הם המוזיקאי, עידן חביב שההורים שלו ממכבים, העיתונאי והסטנדאפיסט, קובי אריאלי, והמגיש שרון גל", אומר לידר עזרא.

הצצה לפוד טראק ״בורקס פינה ביער״ // צילום: הילה דודאל

מה אוכלים?

"אז מה להכין לכן? גבינה, תרד עם גבינה, תפוח אדמה או רק תרד?", שואל לידר בזמן שהוא אוחז מגש גדול שיצא זה עתה מהתנור ובו כמה סוגים של המאפה המגולגל בצורת ברלה. בחרנו שניים והמתנו. הוא הניח את הבורקס על קרש חיתוך, לקח סכין גדולה בעלת שתי ידיות, באמצעותה פרס את המאפה במעין טקס שלווה בסאונד מתפצח ובין שכבות הבצק הדקיקות התגלה מילוי רך ונימוח. את המנה הוא הגיש לשולחן הפיקניק עליו ישבנו. ליוו אותו זיתים סורים דפוקים, רוטב סלסה עגבניות שמכינים הוא ואביו במקום, הטחינה הביתית שלהם, קצת חריף שהכינו וכמובן, ביצה חומה.

ארבעה בורקסים בלבד מרכיבים את התפריט במקום. אבל זה לא סתם בורקס. "כשהחלטנו להגיש כאן בורקס, אמרנו: 'אם כבר, אז עושים אותו הכי טרי שיש, עושים אותו פה'", אומר לידר ומסביר את ההחלטה: "לפעמים אנשים שמכינים בורקס חושבים שהם יכולים לזלזל - מכינים אותו בחמש בבוקר ומגישים בשלוש בצהריים. אז הבורקס יושב על הפלטה, סופג שמן. אם לא הכל טרי, מרגישים".

ארבעה סוגי בורקס, צילום: ליטל אוסטרובסקי אליהו

טעמנו. בורקס טורקי אוגינל ממולא בגבינה בולגרית. הבצק, מבוסס על מעט שמן, היה קרנצ'י והמילוי סיפק את הרושם הראשוני שנוצר לגביו. "אנחנו לא טורקים, אבל בגלל זה הוא כזה טעים, נתנו לו נגיעה מרוקאית", אמר לידר וצחק. אחרי שתתמלאו מבורקס תוכלו להזמין לעצמכם גם קינוחים בקופסה, כמו מלבי, קרם בוואריה או מוס שוקולד. לצד הבורקס מגישים חיים ולידר גם לימונדה טרייה מרעננת.

איפה מטיילים? 

ישנן אטרקציות טיול רבות נוספות בקרבת הפוד טראק מלבד יער בן שמן בו הוא שוכן. במרחק שש דקות נסיעה מכאן נמצא פארק נאות קדומים בו על פני 2500 דונם נשתלו צמחי ארץ ישראל העתיקה ונמצאו מתקנים חקלאיים קדומים. כל אלה יחד עם בריכות המים, בעלי החיים והנופים המרהיבים, הופכים את הביקור לחוויה תנ"כית מיוחדת. במרחק של כ-12 דקות נסיעה נמצא מסלול טיול ואתר ארכיאולוגי בשם חירבת כפר רות ושייח' חוריה, בו ניתן ליהנות מנופים ואף מפריחה ססגונית בתקופת החורף.

יומן מסע:

לידר, נשוי ואב לשלוש בנות, הצטרף לאביו כדי לנהל יחד איתו את העסק בתקופת הקורונה. "עבדתי המון שנים באולם אירועים. בקורונה מצאתי את עצמי בלי עבודה ועשיתי את החשבון. רציתי להרוויח את המשפחה ועל הדרך גם כיבוד אב ואם", הוא מספר.

למה דווקא בורקס?

"זה כאילו שנקלענו לזה. לפני הפוד טראק לאבא הייתה כל השנים חנות בגדים בשוק רמלה ולאחים שלו היו מאפיות. את המפעל 'בורקס רמלה', שמשווק בורקס למקומות בכל רחבי הארץ, הקימה המשפחה לפני הרבה מאוד שנים", אומר לידר וחיים מוסיף: "היה טורקי אחד שעבר בשוק רמלה - קראו לו באבא לוי. הוא היה עושה בורקס ומישהו במשפחה שלי היה שותף שלו. ככה זה התחיל".

אתה אוהב בורקס?

חיים: "זה טעים מאוד". לידר: "בבית אנחנו כל הזמן אוכלים בורקס. אני אוכל פעמיים בשבוע. אי אפשר לעמוד בפני זה כשזה יוצא חם מהתנור".

לידר עזרא,

יד הנקטפים, מודיעין מכבים רעות - יער בן שמן בשולי כביש 443 למזרח (פינה ביער בורקס טורקי בוויז)
זמני פתיחה: ראשון עד חמישי 07:30-19:30, שישי 7:00-15:00
כשרות בד"ץ בית יוסף

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר