הרחיקו לכת: ביקרנו ביפן ועשינו מבחן טעימה לפפסי החדש

שוטטנו ברחבי ארץ השמש העולה בחיפוש אחר מהדורות מיוחדות, עד שלבסוף מצאנו • לא תאמינו לאן חברת המשקאות הבינלאומית לקחה את המשקה הפופולרי

משלמים את המחיר. צילום: רוי צ'צ'קס

יפן ידועה כמדינה שמעניקה טוויסטים, איך נאמר? "מעניינים", לטעמי משקאות קלים של חברות מובילות. לכן בביקורנו האחרון בארץ השמש העולה, שמנו לעצמנו מטרה לדגום את משקה הפפסי היפני החדש. המשקה אמור ללכת מעולה עם קערה של אטריות סובה בשרניות (סוג אטריות יפניות דקות מקמח כוסמת). אפילו הכנו מראש שיעורי בית והגענו מוכנים ומזומנים למזיגה.

יפן נפתחת לתיירות | שמעון יעיש

אבל כגודל הציפייה כך גודל הייבוש, שכן בכל השיטוטים שלנו בחנויות הנוחות ובמרכולים שנקרו בדרכנו, לא מצאנו אפילו בקבוק פפסי-נודלס אחד לרפואה. לא נכחיש שהאכזבה הראשונית שלנו הייתה מרה, כי איזה פודי לא טס ליפן כדי לטעום בה מהמעדנים המקומיים בדגש על המהדורות המיוחדות של משקאות ומותגי ג'אנק פוד בינלאומיים.

פפסי סוכריות דובדבן ושוקולד,

ואז זה קרה: במהלך ביקור באחד מסניפי רשת הענק "דון קיחוטה" (Don Quijote, למי שלא מכיר - דמיינו "מקס סטוק" על סטרואידים), הבחין אחד מבני הדור הצעיר של המשלחת שלנו בבקבוק פפסי צבעוני ומשונה מונח לו בתוך ארגז שהגיע לסניף רק לאחרונה.

אם אין נודלס, תשתו קקאו

פסענו בחשדנות לעבר הבקבוק המזמין והופתענו (נחרדנו?) לגלות כי מדובר במהדורה חדשה מהניילונים של פפסי בטעם שוקולד ודובדבן שחור. קשה למצוא אדם שלא אוהב משקה צ'רי קולה משובח, אבל רעיון של שוקולד במשקה מוגז העביר בנו צמרמורת קלה. רכשנו בקבוק אחד מתוך חובה מוסרית ומסורת רבת שנים לנסות כל טעם חדש שאנחנו נתקלים בו וחזרנו למלון כדי להכניס את הבקבוק למקרר.

איפה השוקולד?

פתחנו את הבקבוק, האזנו ל"פסססס" בוקע ממנו, קרבנו את פתחו לאף ורחרחנו. אלא שניחוח שוקולד לא היה שם, זה הריח יותר כמו קולה דובדבנית מתוקה (יצויין כי לא מדובר בטעם דיאט או זירו, אלא במתקפה קלורית מקסימלית על מלא).

ויש גם מבצע נושא פרסים בחנות, צילום: רוי צ'צ'קס

מזגנו מעט פפסי-שוקולד לכוס וצבע המשקה היה "קולתי" לגמרי. לא בהיר מדי ולא כהה מדי - רגיל. בן הדור הצעיר התכבד בלגימה הראשונה, שכן הוא זה שאיתר את המשקה. "טעם של דובדבנים וסוכריות גומי", קבע הנער באופן חד משמעי, ואכן - מהצצה נוספת בעטיפת הבקבוק, הבנו כי התיאור המלא של הטעם הוא "סוכריית גומי דובדבן שחור ושוקולד". "בסדר, אבל מה עם השוקולד, אתה לא מרגיש אותו?" הקשינו על הילד. "לא, אבל זה דווקא טעים", השיב הטועם הראשון.

טעמנו גם אנחנו, ואכן - דובדבנים וסוכריות גומי. אבל, וזה אבל גדול - כמה שניות לאחר הלגימה הראשונה אובחן במשקה גם טעם לוואי חלש מאוד של קקאו והוא היה מעולה. לאנשים מסוימים, יתכן כי המשקה יהיה מתוק מדי.

השורה התחתונה: טעם השוקולד בפפסי הדובדבנים-שוקולד-סוכריות גומי היפני החדש כמעט ולא מורגש, אלא רק כטעם לוואי מינורי. זה לא הפריע לנו כלל, שכן אנחנו חובבים מושבעים של משקאות דובדבן וזה אכן הטעם הדומיננטי כאן. מתברר שגם היפנים חשבו כמונו, לכן הם החליטו לצמצם את נוכחות טעם השוקולד במשקה הזה למינימום האפשרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר