זאת המסעדה הטובה ביותר בעולם: הוכרזו הזוכות בטקס The 50 Best

כמה זמן תצטרכו להמתין בהזמנת מקום למסעדה הטובה בעולם ואיזו מסעדה בעשירייה הפותחת מגישה קינוח בצורת ארון קבורה? טקס פרסי 50 המסעדות הטובות בעולם היוקרתי נערך אמש בספרד

הזוכים בטקס. צילום: David Holbrook

טקס פרסי 50 המסעדות הטובות ביותר בעולם התקיים אמש (שלישי) בוולנסיה, ספרד, ובו הוכתרו המוסדות הקולינריים הראויים ביותר בשנה החולפת - מקומות שהותירו חותם על בלוטות הטעם של השופטים (ובשאיפה גם של הסועדים מן המניין). האירוע התקיים מטעם דירוג המסעדות היוקרתי The 50 Best.

הרשימה הנחשבת, שמתפרסמת מדי שנה, סוקרת 50 יעדי אוכל מצטיינים ברחבי העולם ומפעילה פאנל של 1,080 מומחי קולינרייה מכל קצוות תבל. הדירוג מגדיר את עצמו כ"ברומטר של טרנדים גסטרונומיים עולמיים" מאז 2002.

מסעדת Central, צילום: מתוך אתר המסעדה

המסעדות הזוכות

בהנחה שכל הפתיחה הזו עשתה אתכם רעבים, נדלג על האפרטיף ונעבור ישר למנה העיקרית: מסעדת Central שבלימה, פרו, אשר נוסדה ב-2008 ומתמחה במטבח עילי מקומי, היא המסעדה הטובה ביותר בעולם ל-2023.

אחת ממנות המסעדה, צילום: מתוך אתר המסעדה

Central, שבראשה עומדים בני הזוג והשותפים וירג'יליו מרטינז ופיאה ליאון, מתגאה במנות השואבות השראה מ-15 מערכות אקולוגיות פרואניות, המקוטלגות לפי גובהן - החל מ-15 מטרים מתחת לפני האוקיינוס השקט ועד 4,200 מטרים אי שם על פסגות הרי האנדים. כל מנה שמוגשת במסעדה משקפת את מקור המרכיבים שלה, כמו למשל מנת "מי האמזונס" המורכבת מדג פאקו, אבטיח ועלה קקאו. סמנו לכם ביומן ותקפצו בהזדמנות, בהנחה שתצליחו להזמין מקום חצי שנה מראש.

ומיהן המסעדות האחרות שכבשו העשירייה הראשונה? למקום השני הגיעה מסעדת Disfrutar (ברצלונה, ספרד), המגישה תפריט חובק עולם משתנה של מנות חדשניות וניסיוניות, למשל, דונאט במילוי קוויאר וגבינת שמנת או קסטת גלידת גספצ'ו; Diverxo (מדריד, ספרד) התברגה במקום השלישי בזכות תפריט טעימות המורכב מ-12 מנות בינלאומיות משודרגות; Asador Etxebarri (אחונדו, ספרד) שבמקום הרביעי תגיש לכם מנות בשר אלגנטיות ישר מהגריל (תשכחו מאופציות צמחוניות, כי פשוט אין); ו-Alchemist (קופנהאגן, דנמרק) סוגרת את החמישייה המובילה ומספקת חוויה רב חושית המתמקדת לא רק בגסטרונומיה, אלא גם מנסה להעביר מסרים אקולוגיים וחברתיים. למשל, עם מנה כמו: דג קוד עם "פלסטיק" אכיל היא שואפת לעורר מודעות לזיהום מי הים, ועם קינוח שוקולד בצורת ארון קבורה, לא עלינו, היא משתדלת להזכיר לנו את תופעת העסקת הילדים בתנאים מחפירים בתעשיית השוקולד. חבר'ה, באנו לאכול וליהנות, לא להתייסר!

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Disfrutar Restaurant (@disfrutarbcn)

את עשר הגדולות סוגרות Maido (לימה, פרו) שבמקום השישי; Lido 84 (גרדונה ריביירה, איטליה) שבמקום השביעי; Atomix (ניו יורק, ארה"ב) שבמקום השמיני; Quintonil (מקסיקו סיטי, מקסיקו) שבמקום התשיעי; ו-Table by Bruno Verjus (פריז, צרפת).

רשימת חמישים המסעדות המלאה נמצאת כאן, ולתוהים - אין בה (עדיין?) ייצוג ישראלי. כזכור, בחודש ינואר האחרון פרסם דירוג המסעדות היוקרתי BEST 50 בחסות סן פלגרינו את רשימת המסעדות הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון לשנת 2023 וישראל כיכבה בטקס עם 7 מסעדות.

הבהרה חשובה נוספת: מחפשים בדירוג את Geranium, זוכת השנה שעברה, ולא יודעים לאן היא נעלמה? אל חשש, היא לא נסגרה וגם לא צנחה ברמתה. מסעדות שהוכתרו לטובות בעולם בשנים קודמות אינן זכאיות להיבחר מחדש. הן מועברות אוטומטית לקטגוריית "הטובות שבטובות", שם הן נהנות מתהילת נצח. נרגענו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר