מנת הקובנייה . צילום: חיים יוסף

לצד השף הגדול בעולם: השפית הישראלית ייצגה את המדינה

גאווה ישראלית: השפית המוערכת, נאיפה מולא, השתתפה בפסטיבל אוכל בינלאומי באיטליה, שם הגישה לצד השף מאסימו בוטורה ושפים מעוטרי מישלן נוספים את מנת הדגל שלה ממסעדת "נאיפה" בנווה צדק

השפית נאיפה מולא בישלה אתמול (ראשון) לצידו של השף האיטלקי מעוטר שלושת כוכבי המישלן, מאסימו בוטורה, וייצגה את ישראל בפסטיבל Al Mèni שהתקיים ברימני באיטליה בפעם התשיעית. בפסטיבל ייצגה מולא את המטבח הישראלי לצד שפים מובילים מכל רחבי העולם והציגה בפניהם את מנת הדגל שלה, אותה היא מגישה במסעדת "נאיפה" – "הקובנייה של ירכא".

נאיפה מולא בפסטיבל al meni איטליה, צילום: יח"צ

מולא בת ה-34 התברגה בשנים האחרונות כאחת השפיות המוערכות בעולם הקולינריה הישראלית. בפברואר האחרון היא פתחה את המסעדה הראשונה שלה "נאיפה", הממוקמת בלב תל אביב באחד המבנים ההיסטוריים של נווה צדק. בנאיפה היא מציגה תפריט עכשווי המבוסס על הקו הקולינרי של המטבח השאמי עם טכניקות בישול מסורתיות ונגיעות מאירופה. חווית האירוח במסעדה היא מסע בין עבר להווה, ומורגשים בה חום אנושי ואלגנטיות מאופקת.

נאיפה במסעדה בנווה צדק,

פסטיבל Al Meni הוא אירוע שמח שמציג אוכל בסגנון סטריט פוד בו משתתפים 12 שפים בינלאומיים -12 שפים אזוריים. הפסטיבל מעוצב בסגנון קרקס על קו הים, כאשר מסביב לאוהל הקרקס הגדול מוצבים דוכנים ומתקיים הפנינג של אוכל עם שפים איטלקים בעלי מסעדות מישלן. במסגרת הפסטיבל שמעוצב בסגנון קרקס על קו הים, לכל שף יש שעה אחת להציג את המנה שלו בפני הקהל. את המנה הוא מגיש ליותר מ-200 סועדים.

קובנייה, צילום: חיים יוסף

השף האיטלקי, מאסימו בוטורה, נחשב לאחד הגדולים בעולם ובשנת 2018 הוכרזה המסעדה שלו "אוסטריה פרנצ'סקנה", שמעוטרת בשלושה כוכבי מישלן, כמסעדה הטובה בעולם לפי דירוג 50 המסעדות הטובות בעולם. בוטורה מקיים את הפסטיבל בחסותו למען קידום העיר רימיני, וקידום התיירות והקולינריה באיטליה. המנה שנאיפה הציגה בפסטיבל, מנת הקובנייה של ירכא, מורכבת מטרטר שייטל, בורגול, אריסה וחוסה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו