שלושה מקומות שנפתחו על דיזנגוף מבשרים על שינוי מרענן

משהו חדש ושונה מתחולל בסצנת הבילוי ברחוב התל אביבי המרכזי • גם הוא, כמו שאר העיר, מתחיל להתבגר ונראה שברי האוכל החדשים לאורכו כבר אינם סנונית אחת המבשרת את בוא האביב

קפה מרטיני, צילום: מייגן מימון

משהו חדש ושונה קורה בסצנת הבילוי המתרחשת ברחוב דיזנגוף המרכזי בתל אביב. כמו העיר, גם הוא מתחיל להתבגר - יותר ויותר ברים רגועים עם אוכל טוב, שחורטים על דגלם פעילות גם בשעות הערב המוקדמות בהשראת תרבות האלכוהול האירופאית, נפתחים בו. בין השאר, כדי לתת מענה לבילוי איכותי וקליל עבור אלה שהם היום כבר בני שלושים ומעלה. שלושה מקומות חדשים שנפתחו ברחוב לאחרונה ומצטרפים למקומות ותיקים כמו "לה שוק" ו"קפה פופולר", אולי מבשרים כבר יותר מכל על בואו של השינוי המרענן שקורה לאורכו.

"תל א- וין" - בר יין מבית היוצר של "שאטו שועל" ו"אל-וסינו"

השבוע נפתחו באופן רשמי דלתותיו של בר יין אורבני חדש סמוך לצומת הרחובות בן גוריון ודיזנגוף, "תל א-וין" שמו. המקום שוכן בפינת רחוב צדדי ושקט. גרם מדרגות קטן בכניסה אליו מוביל לחלל שטוף אור, מחופה בגינה ירוקה ופורחת המשקיפה ממנו לשדרה.
מאחורי תל א- וין עומד גל רווה יחד, שהוביל בשני העשורים האחרונים כמה מהמקומות המובילים בעיר, בהם: בר היין הוותיק "שאטו שועל" ובר היין "אל-וסינו", "קפה זוריק", ועוד. "המקום נועד להתאים למגוון צורות בילוי", אומר רווה יחד ומפרט: "שתייה מוקדמת בשעות אחר הצהריים הנעימות בחצר הירוקה במקום עם תפריט שעות שמחות מוזל, יציאת חברים או דייט רומנטי".

תל א-וין, צילום: עמית אופק

על תפריט האוכל במקום אמון השף דן גרשונוביץ' שעבד במקומות מוערכים כמו, "אייבי", "טאיזו" ו"מונא". לתל א- וין הוא מביא מנות עם פרשנות משלו למטבח הים תיכוני המשתרע מדרום צרפת ועד תל אביב. תפריט היין במקום, כיאה לבר יין, עשיר וכולל עשרות בקבוקים וכוסות משלל מדינות, בהן: ישראל, צרפת, איטליה, סלובניה ומרוקו. לצדם אפשר להנות במקום ממיני אפרטיפים עשויים עשבים מקומיים ודג'סטיפים לסיום. במקום אפשר לשבת על כוס יין ולנשנש מנות, כמו, ברוסקטת טרטר בקר עם איולי אנשובי וקורנישון או קרפצ׳יו דג ים עם פונזו קלמנטינה, צ׳ילי מותסס ובצל סגול.

שעות שמחות בתל א- וין, צילום: דותן ברוך

CAFFÉ MARTINI - שואף להביא את אווירת הבילוי מסמטאותייה של רומא לתל אביב

בהצטלבות שני הרחובות המרכזיים דיזנגוף 130 פינת גורדון, נפתח לפני ימים אחדים "בר ביסטרו" איטלקי חדש. CAFFE MARTINI מעוצב כבר אפרטיבו איטלקי משנות ה-60 מבפנים וכגן איטלקי מבחוץ הכולל עצי לימון ועגלת לימונדה. המקום הוקם על ידי קבוצת DNA Concept Israel, הבעלים של מסעדת Miss Kô בפריז. הוא "מביא את חווית הבילוי מסמטאות רומא היישר לתל אביב", מסבירים מובילי המקום את הכוונה.

קפה מרטיני, צילום: מייגן מימון

את הבר ביסטרו מייחד תפריט קוקטיילים עם מגוון קלאסיקות מרחבי העולם לצידם תפריט של משקה המרטיני לאורך ההיסטוריה עם 11 גרסאות לקוקטייל הידוע מרטיני, כפי ששתו אותו בכל עשור לאורך המאות האחרונות. אחראית עליו המיקסולוגית, קורל מור, בעלת מותג הקוקטיילים "מאצ'ו קוואטרו" שהתחילה את דרכה בבר הקוקטיילים הראשון בתל אביב "223" ומשם המשיכה את התמחותה בברים שונים ברחבי העולם.
האוכל במקום מבוסס על מטבח איטלקי מסורתי עם סממנים של מטבח ישראלי ים תיכוני. על המטבח מנצח השף, עידן פרץ ("פופינה", "יריחו" ו"הפלי מרקט"). בין המנות במקום, לצד דרינק של מרטיני, אפשר ליהנות מגראטן ארטישוק, עם כמהין, ספגטי "Cacio e Pepe" קלאסי עם פלפל שחור, פקורינו ופירורי לחם פריכים או למשל לקינוח טארט לימון עם קצת אלכוהול, קרם לימונצ'לו, מרנג איטלקי.

נורדר - בר מסעדה עם קוקטיילים ומטבח שמשדרים מקומיות

צפונה יותר על הרחוב, בכתובת 245 פינת שדרות נורדאו, נולד לפני כחמישה חודשים "נורדר", בר מסעדה חדש ששאף להביא אווירת בילוי שונה לעיר. מוזיקת פופ הנשמעת בו ובולטת ברקע עוד מרגע הכניסה, אמנם עדיין מנגנת את דיזנגוף טרום ההתהוות החדשה. אך מדפי עץ כבדים סביב המטבח הפתוח, עליהם מונחות מגוון צנצנות עם ירקות מוחמצים ומחמצות לצד מגוון רחב של יינות - מעידים על מה שבר המסעדה מנסה להביא.

בראנץ' בנורדר, צילום: הילה דודאל

התפריט במקום, עליו חתום השף ליאור כהן, מבוסס על חומרי גלם עונתיים ממשקים ויצרנים מקומיים, בעוד שהמנות בו מבוססות על קלאסיקה מהמטבחים האיטלקי והצרפתי. לפני כחודשיים נפתח המקום גם לבראנץ' בימי שישי ושבת. בין המנות בתפריט אפשר למצוא, למשל, קולורבי מפויח בשמן זית ברנע, גבינת פנחס, זעתר ודבש פרחי בר או סשימי דג נא מתובל בשמן זית ברנע, קוביות מלון כבוש וגספאצ'ו עגבניות.

צנצנות סביב המטבח הפתוח בנורדר,

תפריט האלכוהול בנורדר מבוסס על קוקטיילים קלאסיים עם חותמת מקומית דוגמת אפרול זעפרן או נגרוני לבנדר לצד שילובים מעניינים של טקילה לבנה, רום, וודקה, ג'ין ואוזו 12. לצידו מציע המקום קולקציית יינות מהארץ ומהעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר