Loading...

באדיבות רשת 13

גמר "האח הגדול": מטרול פוליטי מושמץ לכוכב ריאליטי נערץ

התוכניות של הפקת הריאליטי לא הלכו בדיוק כפי שציפו, תרתי משמע • החל מהרייטינג שצנח לשפל היסטורי, דרך הבטחות הסרק של המנחים ועד לנבל המושלם שהפך לזוכה של העונה - "האח הגדול" לעולם לא יחזור להיות מה שהיה

1. בלי קשר להצבעת הצופים אמש בגמר "האח הגדול", קשה להתווכח עם העובדה שאורן חזן ניצח את העונה. בתוך פחות מחודשיים הפך הח"כ לשעבר מטרול פוליטי מושמץ לכוכב ריאליטי נערץ, כזה שדונלד טראמפ משוויץ שיש לו סלפי איתו.

חזן נכנס לתוכנית בשאיפה להלבין את דמותו הציבורית. הרי את הקריירה הפוליטית שלו סיים כסוג של ליצן, אאוטסיידר שחבריו למליאה גיחכו עליו ותוכניות האקטואליה הפסיקו להזמין אותו.

אולם חזן נולד בשביל תוכנית כמו "האח הגדול", שאפשרה לו להציג סקאלה רחבה של רגשות. צועק, עוקץ ומעליב, אבל גם מסורתי, מתנצל, בוכה, מתנחמד ומתכנס בתוך עצמו. בכל פרק עמד חזן במרכז הסיפור, ואת זה הבינו גם הדמויות האחרות, שהתנהלו בהתאם.

חלקן הכתירו אותו לנמסיס ונאבקו בו, מדנה רון ועד מירי כהן, אבל הוויכוחים עם חזן חסרי משמעות, אין בהם מטרה פרט להטרלה. פרק אחר פרק הוא היה זורק אמירה פרובוקטיבית, מדליק אנשים סביבו, שהיו נשאבים לוויכוחים עקרים וסתמיים על גל גדות או על זכויות להט"ב. חזן המציא ריבים, נדחף לוויכוחים אחרים, הוחרם, חיבק, והתחזק ציבורית מכל עימות שהתנהל בבית. כל הדיירים שפתחו מולו חזית על כלום, בתקווה להרוויח זמן מסך, הודחו בזה אחר זה.

באדיבות רשת 13

2. הבעיה היא שחזן היה בעצם הדבר היחיד שקרה העונה. זאת אולי עונת סלבס, אבל בכל הקאסט לא היה אחד עם אופי חזק מספיק כדי להוביל קו עלילה שלא קשור לחזן. אז נכון שחזן פיצח את הפורמט, אבל לא בטוח שזה היה אמור להיות ככה.

חזן לא נועד להיות אהוד כל כך. להזכירכם, הוא החל במשבצת הארכי נבל, הטרול שאמור לעורר סערות ולעצבן צופים. תמיר ורדי, לעומתו, שיחק את הגיבור החיובי. בהיפוך מוחלט לחזן, ייצג ורדי ערכים ואופי חיוביים, אדם אופטימי וסתגלן עם טוּב לב מתפרץ. רק לאהוב ולחבק. בוודאי כשהוא מוגש בגרסת ,2.0 כהומו מוצהר ואבא לילדים, שהתגבר על סטיגמות ועל קשיים.

באדיבות רשת 13

3. לבסוף, עונת ה-VIP לא התרוממה כי היא לא סיפקה תוכן. שמות אפורים, משימות מרדימות ומיחזור של עונות קודמות. ורדי, ג'קי מנחם, דנה רון, ליהיא גרינר ודנית גרינברג חזרו לבית, אך הדבר היחיד שהשתנה היה הרייטינג, שצנח מ-22.7% בפרק ההשקה לשפל היסטורי של מתחת ל-10%.

זאת היתה העונה הכושלת ביותר בתולדות התוכנית, ושום טריק של ההפקה לא עזר להסתיר זאת. גם כשצמצמו נוכחות בגמר לארבעה פיינליסטים, גם כשקצב ההדחות הואץ, וגם כשבנו מועצת שבט סטייל "הישרדות", או כששינו רשימות הדחה כדי להציל פייבוריטים, וגם כששברו את חוקי הבסיס של התוכנית - מפגשים עם בני משפחה, העברת מסרים מבחוץ, חשיפת הדחות או הכנסת טלפון נייד לבית.

שום דבר לא עזר. רביעיית גמר "האח הגדול", מתוך "האח הגדול"

אנחנו ב-2021 וכמעט כל מניפולציה כזו נחשפת בקלות, ומובילה לאינספור דיוני פייסבוק. מתברר שהצופה הממוצע חכם ממה שחושבים שהוא. הוא כבר מכיר את הבלוף, מבחין בכל מהלך מניפולטיבי שנעשה עליו ומתקומם בקול על כל התערבות הפקתית. אבל תוכניות הריאליטי ממשיכות להתייחס לקהל שלהן כמו למטומטמים.

לירון ויצמן וגיא זו ארץ מבטיחים טוויסטים מרגשים שמעולם לא ראינו, כמות ההצבעות תמיד שוברת שיאים, וההדחות לנצח יהיו דרמטיות ומפתיעות. כמות הקלישאות שאמרו שני המנחים לאורך העונה היתה גדולה יותר מהפעמים שבהן מירי כהן בכתה, ורק פתי מאמין לכל דבר. אנחנו, הצופים, לא כאלה מטומטמים כמו שאתם חושבים, אז אולי תפסיקו לזלזל בנו?

הגיע הזמן שתפסיקו לזלזל בנו. מנחי "האח הגדול", צילום מסך
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...