שלוש שנים אחרי ששחרר עם להקת הבית את "A Moon Shaped Pool'', היצירה העצובה ביותר שיצאה תחת ידו בעקבות הפרידה מזוגתו הצלמת רייצ'ל אוון, עמה חי 23 שנה, וחודשים ספורים אחרי שיצא הפסקול שחיבר לסרט ''Suspiria", יצירה יפהפייה אך כזו שלא מתפקדת כאלבום רפרטוארי בקריירה מרובת הישגים כשלו, יצא כמעט בהפתעה אלבום סולו חדש של תום יורק, והוא נושא בשורה משמחת, תרתי משמע, כיצירה האופטימית ביותר שהוציא סולן להקת רדיוהד עד כה.
• הסרט ישודר: נדחתה בקשו של אייל גולן לצו מניעה
• גל גדות: "בגעגועים תמידיים לארץ"
• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם
שלא תטעו, יורק עדיין מאוכזב ומתוסכל, אכול דאגות וקלסטרופוביה. אך לשם שינוי, העצב לא שולט באווירה. לעומת יצירות מנוכרות, מחאתיות וזועמות אחרות של המוזיקאי האמוציונלי, נדמה שלראשונה, בגיל 50, הצליח יורק להביא לאיזון מושלם בין שני הצדדים הקיצוניים באישיותו, זה של נבואות הזעם על פוליטיקה מניפולטיבית, כלכלה דורסנית ועידן קרח מעבר לפינה, וזה שרוקד על הבמות כמו היה האדם הכי משוחרר ומבסוט בעולם.
המעריצים יודעים טוב מאוד שיצירה חדשה של תום יורק או רדיוהד היא כמו אלכוהול - מיד עושה לך נעים, אבל כדי להשתכר ממנה צריך לשתות הרבה. במקרה הזה, האזנה אחת וגם חמש לא יספיקו כדי לרדת לסוף דעתו של היוצר המוכשר, ובכל זאת משהו ב''Anima" תופס את המאזין משמיעה ראשונה ומשאיר טעם של עוד. אתר ביקורות המוזיקה המתנשא "פיצ'פורק" העניק לו את הציון הגבוה ביותר שקיבל אלבום סולו של יורק, וזאת למרות שהוא אינו עומד בסטנדרטים המלודיים המפוארים של אלבומו הראשון.
משאיר טעם של עוד // עטיפת האלבום "Anima"
בין אם זה למחוק את כל ההיסטוריה של רדיוהד מהרשתות החברתיות, להציע אלבום בחינם לכל דורש, למכור אלבום בביטורנט או לשחרר אלבום חדש בהפתעה, גם הפעם, כמיטב המסורת, יורק מיחצן את עצמו באמצעים הכי טרנדיים ומודרניים שיש, בין אם המציא את הטרנד ובין אם נשמע להלך הרוח העכשווי. הפעם מדובר בסרט קצר באותו השם, בבימויו של חברו הטוב פול תומאס אנדרסון ("מגנוליה", "זה יגמר בדם"), שייצא בנטפליקס. בעוד שאורכו 15 דקות בלבד, הסרט לא מבטיח הרבה מעבר לשלושה קליפים עם תסריט מתמשך, אך בפועל מקיים הרבה יותר. פרט לוויזואליה וכוריאוגרפיה מהפנטות, עלילת הסרט, שיורק בעצמו הוא הגיבור שלה, מחברת סיפור רומנטי עם עולם שמצפה ממך להיות חלק מהנוף. לאווירה הג'ורג'-אורווליאנית המזוהה עם מרבית יצירותיו של יורק, חדרה קרן שמש אופטימית, והן מתקיימות בסימביוזה מרהיבה תחת שרביטו של אנדרסון, אשף התנועה והצבע.
תקופה מאוד פורה עוברת על תום יורק, של יצירות עמוקות ומגוונות בהפרשי זמן קצרים יחסית. מי היה מאמין שזה שאחראי על כמה מהאלבומים האייקוניים בתולדות הרוק, ימשיך להפתיע בעוצמה גם בעשור השישי לחייו.
• חסר תקדים: סוד ההצלחה של עומר אדם
• אבישי עברי חזר לרשת ועורר מהומה
• שמחה גואטה: "אני הרבה מעבר לשמנה"
• הוליווד מודאגת: סרטי הקיץ מתרסקים