"מזעזע לראות מה שילדי אברהם מעוללים זה לזה": בונו בהכרזה בהופעה - הקהל פרץ בקריאות ביניים

סולן U2, שכבר בתחילת המלחמה הקדיש שיר לנרצחים הישראלים, בחר שוב לנצל את במת המופע שלו לנאום • הפעם התייחס גם ל"סבל הילדים הפלשתינים" - והתעצבן על קריאות ביניים • "אנחנו לא יכולים לקבל את זה כשמיליציות שלא נבחרו בהליך דמוקרטי מוציאות אנשים להורג", הוסיף

בונו. צילום: AP

בונו, סולן להקת U2, מוכר כאדם שוחר שלום שלא מהסס לומר את דעתו בענייני אקטואליה ופוליטיקה - נושאים שכוכבים בסדר גודל כמו שלו נוטים לעיתים להתרחק מהם. ואכן, המוזיקאי האירי בן ה-63 היה בין הראשונים שגינו בתוקף את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר - ועוד במהלך הופעה שקיימה U2 בהיכל הספרה המרשים שבלאס וגאס.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by U2 (@u2)

מאז, כמעט מדי ערב שבו הלהקה מופיעה, בונו אמנם מדבר על "המצב הבעייתי בעולם", אך לא מזכיר באופן ישיר את המלחמה בישראל (או באוקראינה). עם זאת, בימים האחרונים בחר הסולן להתייחס לשתי המלחמות הללו, ערב אחרי ערב. בהופעה שהתקיימה בשבת, 18 בפברואר, הספיד בונו את אלכסיי נבלני, הפעיל הפוליטי הרוסי שהתנגד למשטרו של ולדימיר פוטין ונמצא ביום שישי מת בבית הכלא. בונו אף תקף בנאומו את נשיא רוסיה, ואמר "פולין, ליטא ומזרח גרמניה יהיו הבאות בתור, מי יודע לאן האיש הזה (פוטין) יילך או לא יילך".

למחרת, 19 בפברואר, נשא בונו נאום של ממש על המלחמה בישראל. "מזעזע לראות את מה שילדי אבהרם - נוצרים, מוסלמים ויהודים - מעוללים זה לזה ברחבי העולם במשך מילניום ועד היום... מזעזע לראות את סבלם של הילדים הפלשתינים, אחרי שחזינו בסבלם של הילדים הישראלים... זה יותר מדי", אמר המוזיקאי, שגם התגאה בהסכם השלום שנחתם באירלנד אחרי תקופת "הצרות" (The Troubles) המדממת, הטיף ל"ציווי האלוהי" "ואהבת לרעך כמוך" ואף המליץ "לאהוב את האויבים שלך, למרות שזה קשה".

בונו הוסיף כי הוא וחברי להקתו, כאנשים שגדלו באירלנד, "לא יכולים לקבל את זה כשמיליציות שלא נבחרו בהליך דמוקרטי מוציאות אנשים להורג" - כאשר כוונתו היתה ככל הנראה לחמאס - או לפחות ככה אנחנו מקווים. כמו כן, כשהסולן הביע אמפתיה כלפי הילדים הפלשתינים, נשמעו באולם כמה קריאות עידוד, ובונו, שהיה נסער מאוד, צעק בזעם בתגובה "תסתמו את הפה!". לעומת זאת, כשדיבר על הילדים הישראלים ועל אותן מיליציות רצחניות, נשמעו קרוב לבמה תשואות - אך בונו שמר על שלווה.

אחרי הנאום בן ארבע הדקות, ביצעה U2, לראשונה מאז 2001, את השיר "Peace On Earth" - כאשר בונו שר את הבית הראשון והגיטריסט אדג' (שנשוי לכוריאוגרפית היהודייה מורלי שטיינברג) הופקד על חלק מהבית השני. במהלך הביצוע החליף בונו כמה מהמילים המקוריות של השיר - שמות של אזרחים איריים שנהרגו - לשמות של ישראלים (גל, מילה) ופלשתינים (הינד, אייאת) שמצאו את מותם במלחמה.

דרך אגב, אף ש-U2 לא מרבה לשתף קטעים מהופעות בעמודי הרשתות החברתיות הרשמיים שלה, פרסמה הלהקה גרסה מקוצרת של הנאום והשיר (ללא ההתייחסות למיליציות והצעקה על הקהל) באינסטגרם וב-X.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר