לפני פחות מחודש, גל גדות ופטי ג'נקינס פרגנו בהתרגשות להחלטה של אולפני וורנר להפיץ את הסרט "וונדר וומן 1984" דרך פלטפורמת הסטרימינג של HBO, אך מאמר שפורסם אתמול (שני) באתר הניו יורק טיימס טוען כי הפרגונים הגיעו עם תשלום בצידם, וגבוה במיוחד.
לפי המאמר, לפני כחודש פנו נציגים מטעם אולפני וורנר לגורמים בסוכנויות William Morris ו-CAA המייצגות את גדות ואת במאית הסרט פטי ג'נקינס, וביקשו לברר כיצד ניתן יהיה לגייס את השתיים כדי לקדם את ההחלטה להפיץ את הסרט בפלטפורמת הסטרימינג HBO (השייכת לוורנר) במקביל להפצתו בבתי הקולנוע.
נציגי השתיים, כך נכתב, טענו כי יש לתגמל אותן בסכום שאותו היו מקבלות לו היה הסרט מופץ באופן הרגיל שקדם לימי מגפת הקורונה (כלומר, בהפצה ישירה לבתי הקולנוע), ויהיה זה אך הוגן שאם האולפנים רוצים את עזרתן בקידום המהלך הן (וגורמים נוספים המעורבים בסרט, דוגמת המפיק צ'ארלס רובן) יתוגמלו בהתאם.
לאחר משא ומתן קשוח סוכם כי אולפני וורנר ישלמו לגדות ולג'נקינס סכום של יותר מ-10 מיליון דולר, מידע שאושר על ידי גורמים שהיו מעורבים בדיונים, אך התנו את חשיפת המידע בשמירה על האנונימיות שלהם מסיבות מובנות. הידיעה על התגמול הכספי של גדות וג'נקינס הצליחה לעורר לא מעט זעם בקרב שחקנים אחרים, שגם הסרטים בכיכובם ספגו מכה קשה בעקבות מגיפת הקורונה, נטען בכתבה.
בשבוע שעבר הכריז מנכ"ל וורנר ג'ייסון קילאר, ש-17 סרטים נוספים מבית וורנר יופצו דרך HBO במתכונת דומה לזו של "וונדר וומן 1984", אך הכוכבים באותם הסרטים לא זכו ליחס דומה לזה של גדות וג'נקינס. כדי למנוע את הדלפת המידע על הפצת הסרטים הנוספים, גורמים בוורנר שמרו את הקלפים שלהם קרוב מאוד לחזה ומסרו מעט מאוד פרטים לסוכנויות ולמנהלים של השחקנים באותם הסרטים.

למעשה, כך נטען, הם הוכנסו לסוד העניינים רק 90 דקות לפני פרסום ההודעה הרשמית לעיתונות, כשאפילו גורמים בכירים בוורנר לא נחשפו למידע עד כמעט לרגע הפרסום.
ההחלטה הזו הצליחה לעורר את כעסם של רבים, וסוכנויות של שחקנים מובילים דוגמת דנזל וושינגטון, וויל סמית', מרגו רובי, קיאנו ריבס, אנג'לינה ג'ולי ויו ג'קמן דרשו לדעת מדוע הלקוחות שלהם לא זכו ליחס דומה. הכעס הוביל לכך שבגילדת הבמאים האמריקנית אפילו החלו להישמע קריאות להחרמת אולפני וורנר, כשבסוכנות אחת אפילו התנהלו מגעים ראשוניים מול גורמים משפטיים בנושא במהלך סוף השבוע, והחלו לכנות אותם בלעג "אולפני Former Bro" (אולפני ה"לשעבר". ע.ח)
"במשך שנים אולפני וורנר נחשבו לבית הגידול הטוב והמקצועי ביותר עבור השחקנים המובילים בתעשייה", טען מייקל נתנזון, מנהל פירמת מחקר תקשורת בראיון לאתר, "וזה היה היתרון התחרותי שלהם בשוק. במהלך כזה, הם גורמים לניכור אצל הכישרונות שעבדו כל כך קשה להשיג. לא מדובר פה במהנדסים שפשוט אפשר להחליף".
"התוכן שלנו הוא חיוני ביותר אלא אם הוא יושב על המדף ולא נצפה בידי איש", צוטט מנכ"ל וורנר בהודעה לעיתונות. "אנחנו מאמינים כי ההחלטה שלנו להפצת הסרטים באופן כזה משרתת את המעריצים, תומכי ויוצרי הסרטים, ומעצימה את החוויה של HBO תוך שהיא מייצרת ערך עבור כולם".
עוד הוסיף, כי למרות שהוא מבין כי ההחלטה נתפשה כצורמת על ידי מי שציפה לדבר אחד עבור הסרט וקיבל בסוף דבר אחר, המטרה הסופית הייתה לכבד את היחסים עם הכוכבים שלהם ולהיות נדיבים כלפיהם, כפי שהאולפנים עושים כבר 97 שנים.

כזכור, לפני כשבועיים נודע כי לאחר עיכובים ודחיות בהפצת הסרט שנבעו מאילוצי ומגבלות הקורונה, הוחלט באולפני וורנר על הפצת הסרט בשירות הסטרימינג של החברה HBO ב-25 בדצמבר, כששבוע לפני הוא יופץ גם בבתי הקולנוע המורשים לכך מסביב לעולם.
את הבשורה המשמחת על עליית הסרט בכיכובה, חלקו גדות וג'נקינס ברשתות ברשתות החברתיות כשגל כתבה: "זה הזמן. כולנו חיכינו כל כך הרבה לבואו. אני לא יכולה לתאר לכם כמה אני נרגשת שכולכם תוכלו לצפות בסרט הזה. זו לא הייתה החלטה קלה, ולא חשבנו שנצטרך לדחות את היציאה שלו זמן כה רב, אבל הקורונה טלטלה לכולנו את העולם. אנחנו מרגישים שהסרט מעולם לא היה רלוונטי יותר, ואנחנו מקווים שהוא יביא שמחה, תקווה ואהבה ללבכם.
"'וונדר וומן 1984' הוא סרט מיוחד עבורי, וכולי תקווה שיהיה מיוחד עבורכם. השקענו בו את הלב והנשמה שלנו. אתם יכולים לצפות בו בבתי הקולנוע שעושים עבודה נהדרת בשמירה על הביטחון שלנו, וגם ב-HBO MAX. חג שמח לכולנו, ותנו לאור לזרוח בתוככם".
מטעמה של גדות נמסר כי הם אינם מגיבים לנושאים כספיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו