נתיב אחד פקוק, נתיב שני נטוש

נתיב תחבורה ציבורית בקריית אונו, שהושקעו בו כ-70 מיליון שקל, יבוטל לאחר שלא נמצא תקציב לתגבור קווי האוטובוס

שרת התחבורה מרב מיכאלי פוגשת נוסעים , צילום: דוברות משרד התחבורה

האם עשרות מיליוני שקלים שהושקעו בנת"צ יירדו לטמיון? מהפכת תחבורה ציבורית, או ישראבלוף?

שרת התחבורה מרב מיכאלי הצהירה על מהפכה בתחבורה הציבורית, אך נתיב תחבורה ציבורית שהושקעו בו כ-70 מיליון שקל טרם בחירתה לתפקיד עומד שומם. ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, החליט לבטל את הנתיב, אלא אם כן יוקצו המשאבים שהובטחו להפעלת קווי תחבורה ציבורית נוספים והגברת התדירות של הקיימים.

יצויין כי גל, חבר מפלגת העבודה, היה בין ראשי הערים שהובילו את התמיכה במיכאלי לפני הבחירות. עם כניסתה לתפקיד הודיעה שרת התחבורה על מהפכה: "תקציב התחבורה יהיה הפוך, כלומר 80% לתחבורה הציבורית". האם הסיפור על נתיב תחבורה ציבורית שנסלל בקריית אונו מבשר סימן לבאות?

מועצת העיר בקריית אונו החליטה בישיבתה האחרונה על ביטול נתיב התחבורה הציבורית בדרך דורי ושדרות בן גוריון. לדברי ראש העיר, הנתיב עומד שומם מרגע שנחנך.

"במשך כשנה וחצי משרד התחבורה טען שאין תקציב מדינה, ולכן תגבור הקווים ותדירותם אינו מתוקצב", טען גל. "אני מאוד מקווה שיש פתרון באופק, ומשרד התחבורה, שהתנער מהבטחותיו עד כה, יתעשת בהשפעת השרה החדשה".

לדברי ראש העיר, כיום עובר בנת"צ אוטובוס אחד פעם ב-3 דקות, במקום 90 אוטובוסים בשעה, כמתוכנן. "נוצר מצב שתושבי בקעת אונו עומדים בפקקים ורואים בעיניים כלות מנגד את הנתיב שנחסם לתחבורה ציבורית, כשהוא לא נמצא כמעט בשימוש. מדובר בעוול משווע. לכן החלטנו על שינוי ייעוד לנתיב, עד שמשרד התחבורה יתעשת, יתקצב את תגבור קווי האוטובוס ויוכיח שיש אמת מאחורי כוונותיו לבצע מהפכה בשירות התחבורה הציבורית".

ישראל גל מבטל נת"צ שומם, צילום: יונתן בלום

גל מוסיף: "כדי לעשות מהפכה בשירות התחבורה הציבורית ולהקל על עומסי התנועה לא די בהצהרות וביצוע חלקי. יש לבצע תוכנית סדורה ושלמה שכוללת תכנון תשתיות מתאימות, בחירת כלי רכב נוחים ולא מזהמים, תגבור הקווים עם תכנון מדויק של מסלולים וזמנים, ולא פחות חשוב מכך גם תוכנית שיווק מתאימה, כדי לגמול את הציבור במדינת ישראל משימוש תדיר ברכב פרטי. אנו ראשי הערים נמשיך ונסייע בכל דרך כדי לפתור את בעיית הפקקים החמורה ממנה סובלים תושבי בקעת אונו ומרכז הארץ בכלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר