"העלייה ארצה היא התגשמות חזון הדורות, בפרט בעתות משבר"

מאז ה - 7 באוקטובר קרוב ל-30 אלף עולים הגיעו ארצה. השבוע (ד) יערך כנס בינלאומי של נדל״ן מדיה בשיתוף לאומי משכנתאות בהשתתפות שר הקליטה וראשי ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית להערכות לקליטת העלייה. שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״הרצון הגובר לעלייה דווקא עכשיו יביאו לעשרות אלפי עולים בשנים הקרובות״

כנס , עופר פטרסבורג עורך נדל"ן מדיה , ויהודה מורגנשטרן מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון . צילום: לירון לבינוביץ

דו״ח מיוחד שהוכן לקראת כנס של ראשי ענף הבנייה שיתקיים השבוע בהשתתפות שר העלייה והקליטה, וראשי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, מגלה כי חל גידול חד בפתיחת תיקי עלייה לישראל ממדינות המערב מאז שפרצה המלחמה. יותר מ-29,000 עולים חדשים הגיעו לישראל מאז ה-7 באוקטובר.

ההתעניינות הגוברת בעלייה לישראל מאז 7 באוקטובר וההיערכות לקראת גלי העלייה שיגיעו ארצה, יעמדו במרכז כנס מיוחד שייערך השבוע, במעמד שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל וסמנכ״ל עליה וקליטה בסוכנות היהודית שי פלבר.

הכנס של נדל״ן מדיה בשיתוף לאומי למשכנתאות יתקיים גם בהשתתפות ראשי ענף הבניה, ובראשם התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה.  

כנס, צילום: נדל"ן מדיה

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, 29,000 העולים החדשים הגיעו מעשרות מדינות מסביב לגלובוס. אלפים מהם הגיעו במהלך חודשי הקיץ בסיוע משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, ביניהם משפחות צעירות עם ילדים ועולים צעירים.

דו״ח מיוחד של מרכז העלייה הגלובלי של הסוכנות היהודית (Global Aliyah Center), המופעל בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, חושף את מספר המתעניינים בעלייה, שפתחו תיקי עלייה מאז 7 באוקטובר. על פי הנתונים, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, נרשמו כ-30,000 איש שפתחו תיקי עלייה ובכך הביעו באופן מעשי את רצונם לעלות לישראל.

עוד עולה מהנתונים כי מאז השבת השחורה החלה התעניינות גוברת בעלייה לארץ ממדינות מערביות, שמתבטאת בזינוק בפתיחה של תיקי עלייה מאז ה-7 באוקטובר 2023 ועד היום, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך למשל נרשם זינוק של כ-355% בפתיחת תיקי העלייה מצרפת, ונפתחו תיקי עלייה ליותר מ-5,500 נפשות מפרוץ המלחמה ועד היום, לעומת כ-1200 נפשות בתקופה המקבילה אשתקד.

בארה"ב נפתחו תיקי עלייה ליותר מ-6,000 נפשות, עלייה של 62% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה (לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל).

בקנדה זינק מספר פותחי תיקי העלייה ב-87%, ונרשמו עד כה יותר מ-800 יהודים שהביעו את רצונם לעלות לישראל.

גם בבריטניה נפתח מספר דומה של תיקי עלייה בחודשים האחרונים ונרשם גידול של 63%.

אלפי אנשים השתתפו במהלך החודשים האחרונים בירידי עלייה שהסוכנות היהודית ערכה ברחבי העולם, בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה וארגון אופק ישראלי – ביניהם משפחות צעירות עם ילדים, רופאים ועוד.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״יהודים רבים החליטו לעשות עלייה בזמן מלחמה קשה, על מנת לחזק את מדינת ישראל, להביע סולידריות ולקחת חלק בסיפור הציוני. אני מברך את העולים החדשים שהגיעו ומודה להם על ההחלטה החשובה שעשו, וקורא ליהודים מכל רחבי העולם להצטרף ולעשות עלייה – דווקא עכשיו.

במהלך השנה פרסמנו תכניות והטבות מיוחדות לעולים חדשים, כמו מס רכישה מופחת לרכישת דירה, סיוע נרחב בשכר דירה בנגב ובגליל, תכניות ייעודיות באקדמיה, מענקים משמעותיים לעליית רופאים ומערך ליווי עולים. בימים אלו אנחנו עובדים על רפורמה משמעותית במקצועות הרישוי. תכניות אלו יחד עם הרצון הגובר לעלייה יביאו לאלפי עולים חדשים בשנים הקרובות״.

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא: ״העיר רעננה משמשת שנים רבות מודל מוצלח לקליטת עלייה. העיר קלטה תושבים רבים ממדינות אנגלוסקסיות והפכה מופת ודוגמה למיתוגה תחת האוכלוסיות החזקות שמצאו בה עניין לאורך שנותיה כעיר. אני גאה להגיד שהעירייה ערוכה גם היום לקליטת גלי העלייה הקרובים ובוודאי תשמח להמשיך במסורת זו״.

יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג: "הנתונים המרגשים על העולות והעולים לארץ משקפים את המחויבות והאהבה הגדולה שלהם למדינת ישראל. אלה מרחיבים את הלב ומחזקים אותנו בימים קשים אלה. התייצבותם של העולים לצד מדינת ישראל, מסמלת את התקווה. אני מברך את העולים החדשים על הגעתם ארצה. אנו מקבלים אותם בחיבוק ואהבה גדולה. הסוכנות היהודית תהיה שם עבורם כל העת".

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: "העלייה ארצה היא התגשמות חזון הדורות, בפרט בעתות משבר. גם לאחר טבח השבעה באוקטובר והתמשכות המלחמה על ביטחוננו, אנו עדים לעלייה מרגשת של כ-25,000 עולים חדשים לארצנו. זהו מסר חזק של נחישות, אמונה, ואהבה עמוקה לארץ ישראל. הגל הזה, יחד עם פתיחת תיקי עלייה רבים נוספים, מראה לעולם כולו שהעם היהודי נחוש להמשיך ולבנות את עתידו כאן, בארץ האבות. יחד נמשיך לקלוט, לבנות, ולהתעצם, גם בזמנים הקשים ביותר".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "בתוך התקופה הקשה הזו  אסור לנו לפספס נקודות אור כמו החלטה של יהודים לעלות לישראל. כדי לסלול, תרתי משמע, את הדרך עבורם, הממשלה חייבת לחבור אלינו, היזמים והקבלנים כדי להשלים מיד את התהליכים שיעצרו את המשבר בענף ויזניקו קדימה את היקף הבנייה והתשתיות. אנחנו צריכים לבנות להם בית כי כולנו צריכים אותם כאן".

לדברי אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי: "אנחנו רואים יותר תיקי עלייה שנפתחים והתעניינות רבה בשוק הנדל"ן מאז תחילת המלחמה. לאחר שהאיום הביטחוני יוסר, כפי שכולנו מקווים שיקרה, נראה גם התעניינות רבה מצד תושבי חוץ גם באזורי הצפון והדרום. אנחנו רואים כיום תושבי חוץ שחוזרים לארץ בכמויות גדולות, והבקשות למשכנתאות עלו באופן משמעותי גם במגזר הזה. עוד לפני העלייה בפועל, אנשים מוודאים שיש להם לאן להגיע, והעסקה הראשונה שהם מבצעים היא עסקת הנדל"ן למגורים".

אורן כהן, הבעלים של אורן כהן גרופ, מאחוריו כמה מעסקאות הנדל״ן הגדולות בירושלים, מספר על התעניינות שיא של יהודי העולם לנכסים אקסקלוסיביים בבירת ישראל, אלא שהפעם לא להשקעה אלא למגורים.

באירוע ישתתפו על הבמה מנכ״ל אפריקה ישראל מגורים מיכה קליין, מנכ״ל אזורים רון אבידן, דוד יהלומי, מנכ״ל הקרן לעידוד ולפיתוח ענף הבנייה למגורים, שמואל לוי, מנכ״ל חברת אמבסדור שיווק נדל״ן - הפעילה מאד בירושלים עבור תושבי חוץ וערים נוספות ברחבי הארץ, שלמה אלמליח, אשל פיננסים, המתמחה בייעוץ משכנתאות לתושבי חוץ ואליהו קליינמן, מנכ״ל ספרה הפועל לשיווק נדל״ן עבור תושבי חוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר