מגה שכונות מיני ערים מה שתרצו. אבל מה שבטוח, תרצו

יש ערים שבונות שכונות, ויש שכונות שבונות ערים. הכירו את המגה-שכונות החדשות של ישראל, שממש כמו מיני ערים, תמצאו בהן כל מה שאתם צריכים במרחק הליכה מהבית • נמאס לכם לעמוד שעות בפקקים בכל יום כדי להגיע לעבודה? עופר פטרסבורג חושף את המגה-שכונות הכי מבטיחות לזוגות צעירים

(קצרין)צמוד קרקע שכונת נחלים . צילום: (הדמיה): דנה אוברזון אדריכלים

מה שהיה הוא לא מה שיהיה. הוא הרבה יותר טוב: למרות שברוחה היא צעירה תמידית, בשנתה ה-76 של מדינת ישראל כבר לא נראה יישובים חדשים שנבנים בקצב אדיר, כפי שהיה בימי הקוקו והסרפן, עם הטוריה והשבריה. ובצדק, למען האמת, כבר יש מספיק. עם זאת, בימינו, ובמיוחד בעשור האחרון – יש תנופת בנייה חסרת תקדים שמכפילה את הערים עצמן ויוצרת מודל עירוני שלם בזעיר אנפין, שנקרא “מיני ערים“.

למעשה, מדובר בשכונות ענק, “מגה שכונות“, שמכילות את כל השירותים שזוגות צעירים בישראל צריכים במרחק הליכה מהבית: מגורים, אפשרויות תעסוקה מתקדמות, מרכזי מסחר ופנאי, פארקים ירוקים, מבני ציבור, חינוך איכותי לילדים ועוד.

בפרויקט מיוחד, ביצענו עבורכם מיפוי וחשיפה של השכונות החדשות והבתוליות מצפון ומדרום שהציבור הרחב עדיין פחות מכיר – ועתידות לעשות את הזינוק הנדל“ני המשמעותי ביותר בעקבות האפשרויות שהן מציעות לזוגות הצעירים, במחירים המתאימים לכל כיס. אז לאילו מגה-שכונות יש את הפוטנציאל הגבוה ביותר מצפון ועד דרום? לאחר שקלול כל הנתונים, בחרנו את השכונות המבטיחות הבאות, שהכי כדאי לכם לשים לב אליהן:

קצרין (רובע 12)  שכונת נחלים 

השכונה החדשה בקצרין הצפונית תכלול 1,800 יחידות דיור חדשות באופי של “מיני עיר“ הלכה למעשה – שכונת ענק שיש בה הכל, וצמודה לעיר הוותיקה הסמוכה לה.

פרויקט בקצרין - י.ד ברזאני ואבני דרך, צילום: (הדמיה ): מנספלד - קהת אדריכלים .

 נגישות   בואו נפנטז לרגע על רכבת לקריית שמונה, אותה מבטיחות ממשלות ישראל כבר שנים. בסוף זה יקרה, ומשם קצרין מתקרבת לתל אביב בצעדי ענק.

 סיבות לגור בה  בשכונה תמצאו את כל השירותים ההכרחיים, כאשר מתחמי המסחר והתעסוקה נמצאים במרחק הליכה. השכונה תתפרס על פני 667 דונם ותכלול מגוון סוגי מגורים: בתים צמודי קרקע דו משפחתיים, חלקם משולבי תיירות (צימרים) ובנייני מגורים של 4-5 קומות אשר שיווקם יחל בקרוב. במסגרת התכנון, יוקמו ברובע החדש בתי ספר, גנים ומעונות יום, מתחמי מסחר ותעסוקה על פני שטחים נרחבים, שני בתי מלון וכן מבני ציבור ועשרות דונמים של שטחים פתוחים.

 מה נבנה בה  השכונה תוקם בשיטת “תכנן ובנה“, קרי החברות היזמיות ברזאני ואבני דרך יהיו אחראיות על התכנון, עבודות הפיתוח והבניה, וכל זאת בטווח של ארבע שנים בלבד משלב קבלת ההיתר. בין האדריכלים שנבחרו להקים את מגוון המבנים לבחירת הרוכשים: דנה אוברזון, מנספלד קהת, גורדון אדריכלים, שחר לולב ועוד.

 מחירים  המחירים צפויים להתחיל ב-1.2 מיליון שקל לדירת 3 חדרים, ו-2.1 מיליון שקל לצמוד קרקע.

עכו מזרח  השם ייקבע על ידי הדיירים

השכונה שהולכת ונבנית במזרח העיר עכו צפויה לאכלס כ-30 אלף תושבים חדשים ב-8,000 יחידות דיור, ותכיל כ-500 דונם של אזור תעסוקה ומסחר. מתוך 8,000 יחידות הדיור שעתידות להיבנות, 2,000 יחידות כבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל. כמו במיני ערים אחרות בארץ (קרית גת, לוד, אור עקיבא ועוד), גם כאן מתוכנן למעשה רובע מגורים חדש שלכאורה משתייך מוניציפלית לעיר, אולם המדינה שיווקה אותו כרובע נבדל במטרה למשוך אוכלוסייה חדשה. במסגרת הליך מיתוג שמובילה עיריית עכו, התושבים ייבחרו את השם של השכונה החדשה בסקר מיוחד שיתקיים ברשתות החברתיות.

 נגישות   הרובע בנוי על צומת דרכים ארצי, עם קרבה לתחנת רכבת, כביש 4 וכביש עכו-צפת. בנוסף, השכונה תהנה מחיבור של תחנת רכבת חדשה, שתקרב אותה למרכז הארץ. כמו כן, השכונה ממוקמת במרחק נגיעה ממוסדות אקדמיה מובילים וישנה גישה מהירה ונוחה למקומות עבודה בקריות, חיפה, עכו, נהריה וכרמיאל.

 סיבות לגור בה  תושבי עכו הקיימים והחדשים ייהנו מהטבת המס החדשה שעומדת על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף שקל; השכונה תכלול טיילת עירונית לאורך נתיב הזרימה של נחל עכו שעובר בה. כמו כן, צפויים להיבנות פארקים רבים, מוסדות ציבור וקהילה, גני ילדים ובתי ספר לטובת התושבים. מבחינת תעסוקה, מתוכנן לקום ברובע פארק משרדים והייטק. ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש: “תנופת הבניה בעיר פותחת בפני התושבים הזדמנויות חדשות רבות. אנו פועלים במשותף עם משרד הכלכלה והשר ניר ברקת, למשיכת תעשיות ביטחוניות שיפעלו באזור התעסוקה החדש ואשר יספקו מקומות עבודה רבים לתושבי העיר, לצד משיכת תושבים חדשים מקרב עובדי התעשיות הביטחוניות“.

פארק צמרת עכו קבוצת שובל, צילום: (הדמיה): זיתוני הדמיות

 מה נבנה בה  פרויקט “פארק צמרת עכו“ של קבוצת שובל החל את שלב הפריסייל שלו לפני כחודשיים, 110 דירות נמכרו כמעט מיד. הפרויקט מציע קומפלקס מגורים הכולל 13 בניינים בני 5 ו-9 קומות וסה"כ כ-300 דירות. פרויקט משמעותי נוסף, “אילה שערי עכו“ של קבוצת “אילה אגם“, כולל מתחם תעסוקה ענק ובו 30 אלף מ“ר משרדים ומסחר. בפרויקט יהיו 2 קומות מסחר, 6 קומות משרדים.

עכו איילה אגם, צילום: (הדמיה):VIEWPOINT

 מחירים  סוגי הדירות המוצעים בפרויקט “פארק צמרת עכו“ מגוונים: 3 עד 7 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, במחיר המתחיל מ-1,355,000 שקל; משרדים באילה אגם במחיר המתחיל מ-6,900 שקל למ“ר ושטחי מסחר החל מ-436,000 שקל.

קריית אתא  שכונת גבעת אלונים

שכונת גבעת אלונים היא שכונה חדשה ומנותקת בקריית אתא, בה מוקמות כ-2,100 יח“ד. השכונה מביאה איתה רוח חדשה ופורצת דרך, שכונה עצמאית המספקת שקט ומרחבים ירוקים. גבעת אלונים קרובה לכל מה שחשוב וכוללת את כלל השירותים העירוניים לתושביה.

גבעת אלונים קריית אתא דר נופרים, צילום: (הדמיה):3division

 נגישות   השכונה ממוקמת מצפון לשכונת גבעת טל, מצפון-מערב למחלף סומך וכ-10 דקות נסיעה מהקריון. הקרבה לצומת סומך מספקת גישה נוחה ומהירה לעורקי תחבורה ראשיים: לכביש 6, עוקף קריות, מנהרות הכרמל, ובקרוב גם לרכבת הקלה.

פרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב בקריית אתא, צילום: ספרינג

 סיבות לגור בה  גבעת אלונים נחשבת לאחת השכונות האיכותיות ביותר באזור הצפון, שמספקת חיי קהילה עשירים. השכונה ייחודית ואיכותית, בעלת אופי כפרי וקהילתי. רוב תושבי השכונה הם משפחות צעירות ומשפרי דיור, המגיעים מתוכה ומהסביבה הקרובה. הבנייה מדורגת באופן בו אף בניין לא מסתיר את הנוף לבניין שמאחוריו והשכונה סמוכה לחורשה. השכונה החדשה כוללת מערכת חינוך חדשה מגיל הגן, מתחמי מסחר, פנאי ובילוי, ריאות ירוקות, פארק מרכזי, גני משחקים ועוד. בנוסף, היא נבנית בצמוד למתחם עתיר ידע ההולך ונבנה, שיכלול מרכז רפואי, קריה אקדמית ומתחם תעסוקה מתקדם. השכונה הומוגנית ומתוכננת באופן שמזמין חיי קהילה: ישנם שבילים בטוחים להולכי רגל בין הבתים, בית הספר ואשכול הגנים, כמו גם גינת המשחקים הממוקמת במרכז השכונה.

 מה נבנה בה  חברת שרביב בנתה את רוב בנייניה של השכונה. עד כה בנתה 622 יח“ד, וכיום משווק השלב השני בבניית השכונה, שיכלול 558 יח“ד נוספות, בתמהיל מגוון – בנייה רוויה, מגדלים בני 19 קומות, בנייני פלקס בני 10 קומות, בנייני בוטיק נמוכים וצמודי קרקע דו-משפחתיים. לאחרונה החלה שרביב לשווק שלושה מגדלים - Tower Plus - בני 20 קומות, בכל מגדל יש 72 דירות; בנוסף, פרויקט אלונים הילס של דר נופרים מציע מגדלי דירות בני עשרים קומות עכשוויים המוקמים בימים אלו. מלבד דירות גדולות ונוף מרהיב, הפרויקט מציע גם מגוון מתחמים מאובזרים לפעילויות פנאי וכושר, כגון בריכה חיצונית, מתחם ספא, חדר כושר מאובזר, מועדון דיירים ואפילו טרקלין עסקים, הכל על מנת להנות מחיי קהילה וסדר יום בלי לצאת מהמתחם. בשבועות הקרובים יושק גם שיווק של מתחמי בוטיק לצידם צמודי קרקע ווילות פרטיות. לרוכשים נשאר רק לבחור איזה סגנון הכי מתאים למשפחה שלהם, להתעורר בבוקר לנוף הנשקף מהגבעה ולראות את הים באופק והירוק מסביב.

 מחירים  מחיר ממוצע נע סביב כ-18 אלף שקל למ“ר. בפרויקט של דר נופרים המחיר מתחיל מ-2.225 מיליון שקל לדירת 5 חדרים.

קריית ביאליק  שכונת אפקה

השכונה החדשה שנבנית בימים אלו בקריית ביאליק תכלול 4,300 דירות, מתוכן 1,600 כחלק מקומפלקס “פארק אפקה“ של החברות סלע בינוי, קבוצת בראל וצור ישראל. בנוסף, בצמוד לפרויקטים, נבנה מרכז מסחרי גדול אשר עומד לפתוח את שעריו בקרוב, מרכז OPEN אפקה, הכולל שתי קומות המיועדות למסחר ושתיים לתעסוקה, כדי לתת מענה לכל צרכי הקהילה ממש מתחת לבית, במרחק הליכה.

אפקה קריית ביאליק סלע בינוי, צילום: (הדמיה):olin סטודיו

 נגישות  צמידות לכביש 4, כביש עוקף קריות, כביש 6 וכביש 22, כאשר היא היחידה שנהנית מחיבור ישיר אליו. קיים גשר הולכי רגל חדש המחבר את השכונה לקריית ביאליק הוותיקה. בנוסף, השכונה נמצאת בקרבה למרכזי תעסוקה בחיפה וצפון.

 סיבות לגור בה  מדובר בשכונה מושלמת לגידול ילדים, ויש לכך מספר סיבות: חיי קהילה ממש כמו בקיבוצים הסמוכים, צמידות לשמורות טבע מהיפות בישראל, בהן שמורת “עין אפק“ ושמורת “נחל נעמן“, בתי ספר איכותיים שכבר עומדים בשכונה לרשות המתאכלסים, קרבה למוקדי קניות מובילים בארץ, כדוגמת הקריון או חוצות המפרץ, וכן לחופי קריית ים וקריית חיים.

 מה נבנה בה  השכונה תוכננה בקפידה ומכילה היצע רחב ומגוון של מוסדות ציבור, מתחמי ספורט ציבוריים, פארקים רחבי ידיים, מתנ“סים ומרכזי מסחרי, שבין כולם מחברים שבילים ומסלולי אופניים החוצים את השכונה ומבטיחים נגישות רציפה ונוחה לדיירים. בימים אלה מוקמים פרויקטים בהיקף כולל של כ-4,300 דירות, מתוכם 1,600 נכללות בקומפלקס פארק אפקה.

צמרות פארק אפקה, צילום: (הדמיה):ollin

שחף ליבוביץ׳, סמנכ“ל מכירות בסלע בינוי: “פרויקט פארק אפקה מחולק למספר מתחמים. עבור משפחות המחפשות שקט ויוקרה, פרויקט “הנחלה“, בנייני היוקרה צמודי הקרקע של פארק אפקה, יתן מענה מושלם. בפרויקט נמכרות דירות גן עם גינות רחבות ידיים, מיני פנטהאוזים, פנטהאוזים ודופלקסים יוקרתיים בעלי מפרט מפנק בתנאי מימון אטרקטיביים במיוחד“.

 מחירים  במסגרת הפרויקט משווקים המתחמים “כרמים“, “צמרות“ ו-“קדם“, בהם מוצעות למכירה דירות 3 חד׳ החל מ-1,575,000 שקל; דירות 4 חד׳ החל מ-1,875,000 שקל; ודירות 5 חד׳ החל מ-2,200,000 שקל.

אור עקיבא  שכונת אור ים

שכונת אור ים החדשה נושקת לקיסריה, והיא מקודמת על ידי “החברה לפיתוח קיסריה“. בשכונה מתוכננות 3,480 יחידות דיור (בכל אור עקיבא יש היום 5,450 יח“ד), שמתוכן כ-350 צמודי קרקע, והשאר בבנייה רוויה.

אלמוגים אור ים, צילום: (הדמיה) VIEWPOINT

 נגישות  מיקומה המעולה של השכונה לא מסתכם בקרבה לישוב מבוסס כמו קיסריה ונוף לים התיכון: לאלו מצטרפת גם נגישות מהירה לכבישים 4 ו-2, ותחנת רכבת במרכז 5 דקות נסיעה, שבזכותה תל אביב נמצאת במרחק 40 דקות נסיעה, ובתוך 30 דקות יוכלו תושבי השכונה להגיע אל חיפה.

 סיבות לגור בה  השכונה כוללת מתחמי מגורים שבהם שזורים מתחמי בילוי ופנאי ממש מתחת לבית או בסמוך לו, כאשר התכנון המפורט של השכונה מכוון לענות בראש ובראשונה על צורכי המשפחות והילדים. באור ים ייבנו ארבע קריות חינוך עצמאיות עם בתי ספר וגנים, ומערכת שבילים מתוכננת כך שמרחק ההליכה המקסימלי לבתי הספר היסודיים יהיה 350 מטר בלבד. שביל הליכה ואופניים שאורכו כ־1.5 ק“מ יחבר את השכונה ישירות לחוף “אור ים“ בקיסריה. קאנטרי קלאב חדשני ומאובזר יוקם סמוך לשכונה, ושטחים נוספים בתוך השכונה יוקצו למתקני ספורט קהילתיים. בנוסף, 40% משטחי הפרויקט הוקצו לשטחים ירוקים. שני אגמים אקולוגיים ישובצו בשכונה, כשגם אליהם יובילו שבילי הליכה פנימיים.

 מה נבנה בה  פרויקט “אלמוגים אור ים“ של חברת אלמוגים כולל 85 בניינים בני 9 עד 12 קומות, בתמהיל מגוון הכולל דירות 3, 3.5 ו-5 חדרים, וכן דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

 מחירים  דירות 3 חדרים בפרויקט נמכרות החל מ-2,100,000 שקל.

צפון נתניה  שכונת חבצלת השרון

הקמתה של שכונת היוקרה בצפון החדש של נתניה, על עתודת קרקע מהנדירות בארץ הנמצאת בין הים לבין הישובים הירוקים של עמק חפר, נמצאת כיום בשלבי פיתוח מואצים. במסגרת התוכנית תוקם שכונה חדשה ובה 3,500 יחידות דיור בצפון נתניה. בחלק המזרחי של השכונה ייבנו כ-2,800 יחידות דיור, ועוד 500 דירות שישמשו לדיור מוגן. החלק המערבי, הממוקם בסמוך לקו החוף, יהיה יוקרתי ויכיל 700 יחידות דיור בבניינים יוצאי דופן, ובית מלון 5 כוכבים. בנוסף, התוכנית כוללת 60,000 מ“ר של שטחי תעסוקה ו-16,000 מ“ר של שטחי מסחר אשר ימוקמו בבניינים לאורך הצירים הראשיים, וכן יוקצה שטח לגן לאומי.

 נגישות  המתחם יושב על קרקע חקלאית של מושב חבצלת השרון ברובו, תחום בין חבצלת וצוקי ים מצפון, נתניה מדרום, שושנת העמקים ממערב, וכן חיבור ישיר לכביש החוף ממזרח שמורחב. הכניסה הראשית לשכונה היא מכביש החוף, ממחלף חבצלת אשר ישודרג למחלף ראשי. המחלף יתחבר לשדרה המרכזית של שכונת חבצלת השרון ויגיע עד עין התכלת וחוף בלו ביי. הכביש החדש יהווה את הכניסה הצפונית ביותר לנתניה, ולאורכו כאמור תוקם השכונה חדשה.

 סיבות לגור בה  הפרויקט מזכיר במהותו את שכונת עיר ימים האטרקטיבית בדרום העיר, אך עקב מיקומו בצפון העיר, סמוך ליישובי עמק חפר, הוא מייצר עניין רב לכל מי שמעוניינים לגור בסביבה פסטורלית וסמוכה לחוף הים. במסגרת התוכנית הוחלט על הקמת פארק ירוק ברוחב של כ-250 מטר, בתווך שבין השכונה החדשה לבין יישובי המועצה, שיהווה חיבור אקולוגי בין רצועת החוף לגן הלאומי אביחיל, במטרה ליצור רציפות שטחים פתוחים בין גן לאומי במזרח וחוף הים במערב.

פרויקט ויתניה תל אביב, צילום: (הדמיה): לישר אדריכלים

 מה נבנה בה  במכרז האחרון שווקו 515 דירות עם ביקושי שיא של כ-40 הצעות לכל מתחם. זכו במכרז הכי גדול: ויתניה (160 דירות) בסכום של כ-187 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. שרית סבן שליט, מנכ“לית SGS LIVING, המנהלת את תחום המגורים בחברת ויתניה: “מדובר על קרקע הממוקמת בסמוך לאחד החופים היפים בארץ, ובסמיכות ליישובים מבוקשים כמו חבצלת ואביחיל“.

 מחירים   ההערכות הן שמחיר דירה ממוצע יהיה סביב כ-35,000 שקל למ“ר.

רעננה  שכונת המאה

ברעננה הולכת ונבנית כיום בקצב מואץ שכונת 2012 החדשה ובשמה הרשמי – "שכונת המאה". השכונה מוקמת מתוקף תכנית שאושרה בנובמבר 2019 ובהתאם לתוכנית המתאר של העיר. התוכנית מאפשרת את בנייתן של כ-1,562 יחידות דיור סה“כ, כאשר מתוכן כ-312 הן יחידות קטנות. לאחרונה אושרה תוספת של כ-140 יחידות דיור לתוכנית.

שכונת המאה רעננה, צילום: (הדמיה): ארקאפקט עדי בואנו בעמ

 נגישות  השכונה ממוקמת בדרום העיר, בין רחוב פרדס משותף לכביש 531, ובסמוך לכניסה הדרומית אל העיר. המיקום האסטרטגי שלה על ציר עירוני משמעותי (רח׳ בן גוריון) והקישור למערכת דרכים ארצית (דרך כביש 531) יוצר נגישות נוחה במיוחד אל השכונה וממנה.

 סיבות לגור בה  שכונת המאה היא השכונה החדשה שנבנית ברעננה מאז שכונת נווה זמר המצליחה, ועתידה להיות מהשכונות המובילות בשרון. תכנית הבנייה בשכונה יוצרת עירוב שימושים וכוללת מרכזי מסחר ומבני ציבור לרווחת האוכלוסייה. השכונה תכלול שטחים ציבוריים, בנויים ופתוחים, שיתחברו בצורה אינטגרלית עם מערכת שבילי הליכה ירוקים, וכן יעבור בה שביל רכיבה היקפי של העיר. כמו מבני המגורים, גם חלק ממבני הציבור נמצאים כבר כעת בתכנון לביצוע. התכנית יצרה תמהיל דירות מגוון: תוכננו דירות משפחתיות סטנדרטיות וגדולות, ולצידן כ-20% דירות קטנות יותר (בשטח 70-75 מ“ר) לטובת זוגות צעירים המתקשים לממן רכישה של דירה גדולה, או אוכלוסייה מבוגרת המעוניינת לעבור לגור לצד הילדים. המימוש של התוכנית מתקדם במהירות. ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: “אנו שמחים ומברכים על מימושה המהיר של התוכנית לבניית שכונת המאה. השכונה שהחלה לקרום עור וגידים לקראת שנת המאה להיווסדה של העיר, ממשיכה להתקדם באופן מואץ, כחלק מתנופת הפיתוח וההתחדשות הכוללת שעוברת עירנו לרווחת תושביה הוותיקים והחדשים“.

 מה נבנה בה   חברת גיא & דורון לוי יצאה לאחרונה עם מספר בניינים נוספים לשיווק, באכלוס עתידי ומידי. הבניינים בני 5-9 קומות, בפרויקט KENKO בשכונת המאה ברעננה. הפרויקט נמצא בסמוך למתחם פרדס משותף, אזור המשלב גינות ושטחים ירוקים בקרבת מבני חינוך. תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות מרווחות של 3, 4, 5 חדרים מרפסות לנוף הפתוח, דירות גן עם גינות גדולות מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים ענקיים. הבניינים בפרויקט מאופיינים באדריכלות יוצאת דופן וברמת מפרט גבוהה במיוחד הן בתוך הדירות והן בשטחים השותפים.

 מחירים  דירת 4 חדרים בפרויקט KENKO הוצעו במחירי פריסייל החל מ-3.53 מיליון שקל. חברת גיא & דורון לוי מציעים גם לרוכשים הטבה של משכנתה בלעדית ל-20 שנה, בריבית של 2.5% קבועה, ללא הצמדה.

תל אביב   שכונת מכבי יפו

התוכנית לשכונה החדשה שתקום במתחם מכבי יפו משתרעת משני צידיו של רחוב נחל עוז במיקום מנצח, בסמיכות לשדרות ירושלים ולאקדמית תל אביב יפו, במרחק הליכה קצר מנמל יפו, כיכר השעון, שוק הפשפשים וחוף הים ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה שמאפשרת נגישות מקסימלית אל לב תל אביב. התכנית כוללת כ-1,600 יחידות דיור, ועל פי ההסדר, כ-845 מהן מיועדות לדיור מוזל.

 נגישות  השכונה החדשה ממוקמת בקרבה לנתיבי איילון ולצירי תנועה מרכזיים, לשדרות ירושלים ולתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום. בנוסף, מתוכננות קישוריות לסביבה הקיימת על ידי מערך שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל, צירים ירוקים ועוד.

מכבי יפו חברת אשדר, צילום: (הדמיה) :VIEWPOINT

 סיבות לגור בה  הרובע עתיד ליהנות מהשקעה בתוכניות פיתוח והתחדשות, חידוש כבישים ופיתוח שטחים ירוקים ומבני ציבור ונהנה כיום מרמת מחירים אטרקטיבית ביחס לתל אביב. בשד׳ ירושלים מתוכננת חזית מסחרית שתכלול בתי קפה, מסעדות ומוקדי עניין ופנאי שיהפכו אותה לשדרה אופנתית, ויהוו השלמה לרצף האורבני ולחוויה של העיר יפו תל אביב. 

 מה נבנה בה בשבועות האחרונים אשדר מקבוצת אשטרום וקבוצת אקרו זכו במכרז לרכישת זכויות במתחם של כ-9 דונם ברובע המגורים החדש ביפו, בתמורה לכ-378 מיליון שקל בתוספת הוצאות פיתוח; החברות יקימו במשותף פרויקט שיכלול 412 יחידות דיור וכ-1,400 מ“ר שטחי מסחר. המתחם החדש בו זכו החברות ממוקם בין רחוב היינריך היינה ממזרח, רחוב נחל שורק מדרום, רחוב נס לגויים מצפון, והרחובות עזה ובאר שבע.

רמת השרון נווה מגן החדשה

שכונת נווה מגן פארק צפון עוד לא ממש הושלמה, וכבר הוכתרה כאחת מעשר השכונות הטובות בישראל. רק לפני כשנה עוד דיברו על המחירים הגבוהים בשכונה החדשה ברמת השרון, שמנצחת את תל אביב בגלל איכות הבנייה החדשה ואופי השכונה. בשכונה החדשה שמתעתדת לקום כבר היו מוכנים לפני מספר שנים לשלם “על הנייר“ יותר מ-50 אלף שקל למ“ר. נראה שהיו מי שהבינו את הפוטנציאל הרבה לפני שבניין אחד קם.

 נגישות  סוד קסמה הוא בגבול הדק, המתבטא בפסיעה קטנה שמעבירה אותך מתל ברוך שבתל אביב לנווה מגן שברמת השרון. ספק אם תמצאו שכונה אחת קטנה יחסית שזוכה לכביש גישה ישיר “רמפה“ מכביש איילון (20).

נווה מגן החדשה ICR, צילום: (הדמיה): 3division

 סיבות לגור בה  השכונה החדשה, המכונה גם “רצועת הנופש מערב“, תכלול פארק מטרופוליני עצום, בשטח של כ-280 דונם, קאנטרי קלאב עירוני וקריית חינוך. הפארק יכלול אגם אקולוגי יפהפה אשר ייבנה במרכזו, שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח סביבתי עשיר, פינות ישיבה מוצלות עם 360 מעלות של מרחבי טבע שיתחברו מצפון לכפר הירוק. אז נכון ששכונת פארק צפון שייכת מוניציפלית לרמת השרון, אך היא מנותקת ממנה ונהנית משני העולמות: מרחק הליכה קצרצר למרכז המסחרי מיקדו סנטר, המצוי דרומית לשכונה ובצמידות לה, בינה לבין שכונת תל ברוך התל-אביבית. גובלת בשכונות היוקרתיות של צפון תל אביב רמת אביב ג׳, צהלה וממערב תל ברוך.

 מה נבנה בה  “פארק צפון“ בנווה מגן, המוקם בימים אלה בין תל אביב לרמת השרון על ידי קבוצת ICR יחד עם חברת צמח המרמן, כולל כמה מתחמי מגורים, שבלב כל אחד מהם כיכר מרכזית, פיאצה שסביבה לאונג׳ דיירים, סטודיו לילדים, מתחם CO-WORKING וחדר כושר. החברות שותפות בשלב א׳ בו יוקמו 548 יחידות דיור ב-14 בניינים בני 6-12 קומות; ICR זכתה גם בשלב ב׳ ו-ג׳ של הפרויקט, שיכלול עוד כ-18 בנייני מגורים עם 657 יחידות דיור וכן 2,600 מ“ר שטחי מסחר.

פרויקט נוסף הוא של חברת דוניץ-אלעד שדיווחה לאחרונה שהיא מוציאה לדרך את שלב א׳ בפרויקט “נווה מגן החדשה“ ברמת השרון. המתחם נמצא ברמת השרון הוותיקה, ברחוב השחל, סמוך לשכונת נווה מגן, אזור הטובל בשטחים ירוקים ומאופיין בעיקר בבנייה נמוכה ושירותים קהילתיים ברמה גבוהה. שכונת “נווה מגן החדשה“ הינה פרויקט פינוי בינוי ייחודי ונרחב הנפרס על שטח של כ-42,500 מ“ר, במסגרתו יהרסו 9 בניינים הכוללים 112 יחידות דיור ועוד מבנים ישנים וסככות הפזורות במתחם – ובמקומם ייבנו 7 בנייני מגורים בגובה 9-21 קומות, עם 435 דירות.

 מחירים   דירות 2 חדרים החל מ-3.3 מיליון שקל. דירות 4 חדרים החל מ-5.3 מיליון שקל. דירות 5 חדרים החל מ-6 מיליון שקל.

לוד בן שמן שבירו, צילום: (הדמיה): סנאפשוט כהן

לוד  שכונת נופי בן שמן

שכונת נופי בן שמן נחשבת כיום כאחת משכונות הדגל העתידיות של העיר לוד, יש יגידו כעיר בפני עצמה. השכונה מתפרסת על שטח של כ-850 דונם ותכלול כ-4,500 יחידות דיור לצד כ-18 אלף מ“ר מסחר ותעסוקה. פיתוח השכונה נמצא בשלבים מתקדמים ולמעלה מ-3,500 יחידות דיור כבר שווקו לציבור. האכלוס העתידי צפוי להתרחש בשנים 2024-2025.

לוד בן שמן אאורה, צילום: (הדמיה):VIEWPOINT

 נגישות  קיימת מערכת דרכים המקשרת את השכונה החדשה עם העיר ומחברת בין השכונות המזרחיות למרכז הוותיק של העיר לוד. בנוסף, השכונה מציעה חיבור מהיר לכל עורקי התחבורה הראשיים – כביש 1, כביש 431, כביש 6 ורכבת ישראל. בעיר לוד עצמה יש שתי תחנות רכבת הנמצאות במרחק נסיעה קצר מהשכונה, ומעניקות חיבור לכלל קצוות המדינה, ובפרט ללב גוש דן ומטרופולין תל אביב. הכל נגיש, הכל קרוב.

חברת פרשקובסקי משיקה את פרויקט נופי בן שמן בלוד, צילום: (הדמיה): סנאפשוט כהן

 סיבות לגור בה  בשכונה יוקמו פארקים, טיילת לנחל גזר, שבילי אופניים, גינות ירוקות, מבני ציבור, גני ילדים, בתי ספר, מוסדות תרבות ופנאי ועוד. בנוסף, התכנון החדשני של השכונה יכלול מערכות תשתית חדשניות דוגמת מערכת פניאומטית לפינוי אשפה ומערכת הולכת גז טבעי. השכונה תכלול גם קריית חינוך גדולה עם מוסדות המתאימים לכל הגילים, מגן הילדים ועד לבית ספר תיכון וכן שטחי מסחר ותעסוקה. מתחמי המגורים בין יער בן שמן לנחל גזר, מאפשרים יצירת מודל היברידי המשלב מרחב אורבני וטבע עירוני, רחובות וצירים ירוקים, שטחי גינון ציבוריים, אגם אקולוגי וגינה קהילתית. מתחם המגורים כולל טיילת המחוברת לפארק הנחל, שני אגמים תכולים, ופארק ענק המשתרע על כ-180 דונמים ירוקים לאורכו של יער בן שמן.

אפי נופי בן שמן, צילום: (הדמיה): viewpoint

 מה נבנה בה  אפי קפיטל נדל“ן מקימה את פרויקט “אפי נופי בן שמן“, 190 יח“ד בעירוב שימושים לשוק החופשי בלבד. במסגרת הפרויקט ייבנה מתחם מגורים שיכלול מגדל שיתנשא לגובה של 21 קומות ושני בניינים בני 7-9 קומות עם 190 יחידות דיור.

עוד בשכונה המבטיחה, בקו ראשון לאגם ולפארק, מקימה פרשקובסקי פרויקט שעוצב ע“י משרד האדריכלים המוביל ברעלי-לויצקי-כסיף. בפרויקט דירות 4, 5 חדרים מרווחות במיוחדים ופנטהאוזים ענקיים. הבנייה החלה. צפי לסיום בניית הפרויקט: 2026.

בנוסף, אאורה בונה בשכונה 602 דירות ב-11 בניינים בני 9-23 קומות. גם קבוצת שבירו יזמות ובניה מקימה מתחם משולב מגורים ומסחר הכולל 200 יחידות דיור בשלושה בניינים – מגדל רב קומות ושני בנייני בוטיק. המתחם המסחרי הינו בשטח של כ-1,200 מ“ר, בעל חזית משמעותית לרחוב המרכזי ועם גישה נוחה לחניון ייעודי ללקוחות. דירות של חברות שיכון ובינוי, פרשקובסקי או חברת אאורה הפונות לפארק נהנות מביקוש גבוה ומפרמיה על המחיר בגובה של עד 10%-15% לעומת דירות שאינן נהנות מקרבה מיידית או מנוף הנשקף לפארק.

 מחירים  דירות 3 חד' של אפי קפיטל החל מ-2.15 מיליון שקל; דירות 4 חד' של אאורה החל מ-2.505 מיליון שקל; דירות 5 חד' של פרשקובסקי החל מ-2.545 מיליון שקל.

ראשון לציון  מתחם האלף

מתחם האלף בראשון לציון הוא למעשה מעין מיני-עיר חדשה ופורצת דרך של עירוב שימושים, המציעה סביבת מגורים אורבנית, איכותית וחדשנית.

 נגישות  המתחם נהנה מנגישות תחבורתית אידיאלית בזכות מיקומו במערב ראשון לציון, בסמוך לנתיבי איילון ולטרמינל משה דיין של רכבת ישראל. בנוסף, מציע המתחם שילוב יוצא דופן של פתרונות תחבורה מתקדמים: במתחם יופעלו תחנות של קווי הרכבת הקלה, מערכות הסעה פנימיות, ושבילי אופניים המציעים התניידות קלה במרחבי העיר החדשה.

 סיבות לגור בה  המשפחות שיתגוררו במתחם ייהנו משלל אפשרויות בילוי, פנאי ותעסוקה – עם מוסדות חינוך חדשניים, מבני ציבור, קאנטרי קלאב, קופות חולים, מתחמי קניות, פארקים ותשתיות חדשות. העיצוב של המתחם מעודד הליכה, מפגש ואורח חיים בריא וקהילתי. מי שיבחר לקבוע במתחם את ביתו ייהנה מכך שכל צרכי היומיום יתקיימו במרחק הליכה או נסיעה קצרה בתוך השכונה, דבר שיאפשר איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר.

 מה נבנה בה  בשלב השני של פרויקט “אלקטרה לייף סטייל במתחם ה-1,000“ נבנים שני מגדלי מגורים איכותיים ומעוצבים, אשר תוכננו על ידי המשרד המוביל “קיקה בראז אדריכלים“. בכל מגדל נבנות 18 קומות עם סה“כ 130 יחידות דיור בשלב הנוכחי.

 מחירים  דירות 5 חדרים גדולות ומרווחות עם מרפסות-ענק החל מ-4,250,000 שקל.

אור יהודה  שכונת בית בפארק

בשנייה הראשונה אפשר להתבלבל: מדובר באור יהודה או קרית אונו? השכונה מציגה ניתוק לכאורה מהעיר שמעבר לכביש הבינעירוני. בבית בפארק אור יהודה מתגוררות כיום למעלה מ-2,500 משפחות, מרביתן משפחות צעירות שרכשו את דירותיהן במסגרת פרויקט “מחיר למשתכן“. הדירות שמשווקות כיום הן בשוק החופשי.

NEW CONCEPT אור יהודה, צילום: (הדמיה):אורון נדלן

 נגישות  השכונה ממוקמת על הקו הסגול של הרכבת הקלה, וצפויה לכלול תחנת מטרו עתידית. גם הכביש שמתחבר לצומת מסובים ולכביש 4 נמצא ממש דקה משם.

 סיבות לגור בה  תוכנית חיסכון בערוץ 12 קבעה: “שכונת בית בפארק שאוכלסה רק לפני כשנה וחצי היא המבוקשת ביותר בארץ בהתאם לנתוני אתר יד2“. המיקום הנוח הצמוד לקרית אונו ולרובע העסקים מיי-אונו, תחושת הקהילתיות, בינוי מוסדות חינוך וציבור מתקדמים וההשקעה הרבה של עיריית אור יהודה – הפכו את השכונה לדבר החם הבא.

ראש העירייה, ליאת שוחט, מציינת: “תמיד אמרתי ששכונת בית בפארק תהיה שכונת דגל בגוש דן, ואנו רואים תושבים שמגיעים אליה מכל קצוות הארץ. תכנון השכונה נועד על מנת לספק את כל צורכי השכונה באותו שטח, כולל הקמתו של הפארק המרכזי“.

 מה נבנה בה  חברת אורון נדל“ן מקימה את NEW CONCEPT שבאור יהודה, הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים. החברה מקימה שבעה בנייני מגורים, חלקם בני 5 קומות וחלקם בני 11 קומות, הכוללים 245 יחידות דיור בסך הכול. בנוסף, מתחם Ono center של גשם החזקות נבנה גם הוא בשטח השכונה, בסמוך לצומת סביון. הפרויקט חולש על פני כ-17 דונמים, כחלל ציבורי המשלב, גינות ופארקים ציבוריים, מרכז מסחר ופנאי, משרדים ומגורים. מתחם המגורים בפרויקט, ONO LIVING CENTER, כולל 4 בנייני מגורים 12 קומות עם 197 דירות מיוחדות הנושקות לפארקים רחבי ידיים, ופיאצה שוקקת חיים בתכנון אדריכלי.

 מחירים  דירות בפרויקט NEW CONCEPT שנמצא לקראת איכלוס נמכרות במחיר המתחיל מ-2.855 מיליון שקל לדירת 4 חדרים.

קרית גת  שכונת כרמי גת

13 אלף דירות מתוכננות להיבנות בשכונה הזו. זוהי מגה שכונה, בגודל של עיר בינונית בישראל. שלב א' של השכונה, הכולל 7,500 יח"ד, נמצא בעיצומו. רוב הדירות כבר מאוכלסות באוכלוסייה צעירה ומעורבת. שלב ב' של השכונה, הכולל 6,000 יח"ד, יוצא לדרך. בנוסף, הוועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל) אישרה לאחרונה את התוכנית להקמת רובע מגורים חדש בצפון העיר קרית גת – "כרמי גת צפון", שיבנה כהמשך לשכונת כרמי גת, אך ישמש כמעין מגה שכונה בפני עצמה, עם 6,000 יחידות דיור, מעל 100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, 175 דונם עבור מבני ציבור, 330 דונם של פארקים ירוקים ותחנת רכבת חדשה.

כרמי גת דמרי, צילום: (הדמיה):שחר הפקות

 נגישות   השכונה סמוכה לכביש 6 , כביש 40 ותחנת הרכבת, הודות לה הנסיעה לתל אביב אורכת 35 דקות בלבד. השכונה מחוברת לעיר באמצעות שלושה גשרים מעל כביש 35 ומספר מנהרות. שניים מהגשרים נמצאים במערב העיר, בסמוך לאצטדיון קרית גת והשלישי בסמוך לפארק התעשייה. 

 סיבות לגור בה   השכונה מציעה ‎את כל הפסילטיז שמחפשות משפחות צעירות: פארקים גדולים, מתחמי קניות, תרבות ופנאי, בתי ספר, גני ילדים ומתנ"סים, מגרשי ספורט, שבילי אופניים ,אמפיתיאטרון וקאנטרי קלאב. השכונה נושקת לפארק נחל לכיש המתפרס על 40 דונם ומציע אינספור אטרקציות לפעילות משפחתית. בנוסף, השכונה נבנתה בשיטת עיר חכמה. היא מרושתת כולה בסיבים אופטיים, מערכות התאורה, המים, הביוב וזיהום האוויר חכמות וחסכוניות, והיא מחוברת כולה למערכת הבקרה והשליטה המרכזית של העיר. באזור תמצאו גם מוסדות חינוך וציבור רבים, בראשם תיכון המדעים של הטכניון ואינטל, שנחשב לאחד משלושת התיכונים המובילים בארץ, מוסדות ציבור, מוסדות בריאות ועוד.

 מה נבנה בה  דמרי בכרמי גת, המגדיר עצמו כפרויקט הבוטיק היחיד בשכונה. הפרויקט כולל בניינים בני 4/8 קומות, המשקיפים אל מרחבים ירוקים ופתוחים. בפרויקט דירות מרווחות בנות 4,3 ו-5 חד', דירות גן ופנטהאוזים.

 מחירים  דירות 4-5 חדרים יימכרו החל מ-1.75 מיליון שקל.

אשקלון  עיר היין

השכונה החדשה בעיר הדרומית מתפרסת על פני 4,200 דונם בצפון-מזרח אשקלון, וצפויות להיבנות בה בשנים הקרובות יותר מ-11,000 יחידות דיור שיאכלסו כ-40 אלף תושבים, ומעל 800,000 מ“ר שטחי תעסוקה ומסחר. בנוסף, השכונה תכיל גם מאות דונמים של שטחים ירוקים, עשרות מוסדות חינוך חדשים, ופארק הייטק מהגדולים בישראל. השכונה, שכבר זכתה לתואר 'פרויקט הדגל של העיר אשקלון', תאפשר לזוגות צעירים לעלות ברמת החיים, ולהישאר בקרבה למשפחה ולרצועת החוף המדהימה.

עיר היין אשקלון פרץ בוני הנגב, צילום: (הדמיה): סטודיו AAA

 נגישות  שכונת עיר היין מתוכננת לתת מענה הוליסטי כולל, באמצעות עורקי תחבורה שימושיים: כניסה ישירה מכביש 4, כניסה נוספת דרך מחלף המוקם בסמוך לישוב באר גנים הצמוד לשכונת עיר היין, וכן תחנת רכבת חדישה שתקום בסמוך לשכונה, ותהווה חלק מקומפלקס תחבורתי הכולל גם תחבורה ציבורית.

 סיבות לגור בה  יהיו בשכונה בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים, בתי כנסת, אולמות ספורט, גינות ציבוריות, מסלולי אופניים ועוד. לאורך הרחובות הראשיים של השכונה תוכננה חזית מסחרית ובה יוקמו גם מבני משרדים. במזרח השכונה תתחולל מהפכה של ממש בתחום המסחר, התעסוקה והתעשייה עם בנייתם של פארק תעשייה חדש ופארק הייטק ענק בשטח של כ-85 אלף מ"ר. בנוסף, יוקם בשכונה פארק ירוק על שטח של 600 דונם, משולב אמפיתיאטרון שישתרע על פני 13 דונמים, מתחמי ברביקיו ופיקניק, מזרקה, גינה קהילתית, חווה חקלאית, גינות כלבים, גינת פרפרים ואטרקציות נוספות לכל המשפחה.

 מה נבנה בה  חברת פרץ בוני הנגב בונה את פרויקט “פרץ בוני הנגב בעיר היין“. בפרויקט ייבנו 198 יחידות דיור בשבעה בניינים חדשים בני 6-9 קומות; חברת י.ח דמרי בונה את פרויקט "דמרי עיר היין" בלב בשכונה, הכולל עשרה בניינים בני 7-15 קומות; עוד פרויקט RED של קבוצת אלמוג כולל 90 דירות ב-4 בנייני בוטיק של 7 קומות. "החזרה של הרוכשים והבעת האמון שלהם בעיר אשקלון ובשכונת עיר היין מורגשות לא רק בכמות הדירות שנרכשו, אלא גם בסוג הדירות", אומרת רקפת להב, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת אלמוג.

 מחירים  דירות 3 חדרים בפרץ בוני הנגב החל מ-1.690 מיליון שקל; דירות 4 חדרים החל מ-1.960 מיליון שקל בפרויקט של דמרי; קבוצת אלמוג דיווחה לאחרונה על מכירת 2 דירות פנטהאוז יוקרתיות במחיר של כ-2.7 מיליון שקל כל אחת.

המקומות שבונים מדינה

למעלה מ-50,000 יחידות דיור יקודמו בהליך מהיר בעקבות המלחמה. היכן? הכירו את המיני-ערים החדשות שמתוכננות לצאת לדרך ממש בקרוב:

שכונת הרותם, דימונה |
7,000 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום הכריזה לאחרונה על אחת התכניות הגדולות בארץ שאושרה להפקדה. מדובר בתכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח דימונה עם אלפי דירות, לצד אזור תעשיה ומסחר, מבני ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה. התוכנית, שיזמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית דימונה, מתפרשת על כ-10,260 דונם וכוללת הקמה של כ-7,000 יחידות דיור וכ-300 דירות לדיור מוגן. השכונה מתחברת לעורקי התנועה והמוקדים המרכזיים בעיר ויוצרת ציר ירוק ראשי עם מערכת צירים ירוקים ומוצלים להולכי רגל בין העיר למדבר.

ראש העיר, בני ביטון: "זוהי בשורה אדירה לזוגות הצעירים בדימונה, 2,000 יחידות בנה ביתך נוספות ישווקו בקרוב בעיר. רק לשם ההדגמה, זה כמו לבנות את מיתר, עומר או להבים בתוך העיר שלנו".

הרחבה דרומית בקריית שמונה |

2,000 דירות

במהלך המלחמה אושרה הרחבה דרומית לקרית שמונה על שטח של כ-1,702 דונם המצוי ברובו בתחום השיפוט של מועצה אזורית גליל עליון, ובחלקו בדרום העיר קרית שמונה. המתחם מציע תכנון של 2,000 יחידות דיור לצד הרחבת איזור התעשייה הקיים תוך חיזוק שטחי מסחר, מבני ציבור ותעסוקה. כמו כן, מציע תכנון של מרכז תחבורה משמעותי בסביבת תחנת רכבת שעתידה להיבנות בעיר.

שכונת הר יונה ג', נוף הגליל |
3,300 יחידות דיור

תוך חצי שנה בלבד: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה את תכנית משרד הבינוי והשיכון לשכונה חרדית בנוף הגליל, בשטח כולל של 500 דונם, באזור שכונת הר יונה ג'.

הר יונה ג' נוף גליל, צילום: באדיבות מנהל הנדסה עיריית נוף הגליל

התכנית כוללת הקמה של 3,300 דירות חדשות, מתוכן 2,800 דירות ב-60 מבני מגורים בעלי 6 קומות, וכ-500 יח"ד במעונות סטודנטים. בנוסף למגורים, התוכנית מציעה כ-103 אלף מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, אשר ימוקמו באופן הנגיש ביותר לתושבים ולמועסקים.

ראש העיר נוף גליל, רונן פלוט: "מדובר בפרויקט בניה שמצטרף לתנופת הבנייה העצומה בנוף הגליל, הכוללת למעלה מ-7,000 דירות בהסכם גג, חלקן בבנייה מתקדמת, ועוד אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית, בתוכן פרויקט ראשון בצפון שנמצא בשלבי אישור אחרונים למתן תוקף וצפוי לצאת לפועל בשנה זו".

מתחם שפירא, קרית ים |
 1,330 יחידות דיור

המתחם ממוקם במערב קרית ים, לאורך רצועת החוף של העיר בשטח של כ-45 דונם. הבינוי המוצע כולל כ-1,330 יחידות דיור, בתמהיל מגוון הן בבחינת היצע הדירות הקטנות והן במבנים המשולבים במגדלים ובבנייה מרקמית מול רצועת החוף.

התכנון מציע פריסת רחובות ומעברים ליצירת קישוריות מיטבית לחוף הים, וכמו כן פיתוח שטחי מסחר ותעסוקה בממשק עם חוף הים והטיילת. פיתוח מתחם זה מצטרף לתכנית שאושרה לאחרונה בותמ''ל – "קרית ים יוספטל", ומוסיף לתנופת ההתחדשות העירונית בעיר.

 אופק הים, נתניה |
9,000 יחידות דיור

רובע "אופק הים" נמצא בקרקע פנויה בלב נתניה, בין שדרות בן צבי במערב לשדרות בן גוריון במזרח, על שטח כולל של כ-900 דונם. הרובע כולל כ-9,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, קריית ממשלה חדשה, פארקים שכונתיים וכלל עירוניים, מוסדות ציבור ושטחי ציבור נרחבים. תכנון הרובע יהווה רצף עירוני בין מזרח העיר לבין הים, באמצעות רשת דרכים ושבילים, ומערכת המשכית של שטחים ירוקים. שש תוכניות שכבר אושרו להפקדה בוועדה המחוזית ברובע החדש כוללות למעלה מ-2,000 יחידות דיור וכ-40,000 מ"ר שטחי תעסוקה, משרדים ומסחר.

נתניה אופק ים, צילום: (הדמיה): משרד קיקה בראז

הרובע חולק לעשרים מתחמים. לדוגמה "מתחם 19" של אקרו נדל״ן, כולל 522 יחידות דיור שיוקמו ב-5 מגדלי מגורים בני 20-27 קומות, מגדל תעסוקה ומשרדים שישלב חזיתות מסחריות.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר: "לצד השכונות החדשות שאנחנו מפתחים בנתניה, חשוב לי לא פחות לחדש את השכונות הוותיקות".

 מתחם תנופורט, חדרה |
 724 יחידות דיור

שכונת מגורים חדשה בחדרה על שטח מפעל בית האריזה ההיסטורי "תנופורט". התוכנית כוללת הקמת 724 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 6-24 קומות, 20,150 מ"ר שטחי תעסוקה ו-3,200 מ"ר שטחי מסחר, 8 דונם עבור מבני ציבור ו-5.5 דונם של פארק.

חדרה תנופורט, צילום: (הדמיה): ערן מבל אדריכלים

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-78 דונם, בסמוך לאזור התעסוקה "אגרובנק", והיא ממוקמת בקצה רחוב דוד שמעוני, בגבול שכונות ויצמן ונווה חיים, ובסמוך לתחנת הרכבת. 6 דונם יוקצו לטובת הקמת בית ספר יסודי חדש וכן כ-5.5 דונם של פארק שיוקם במרכז המתחם החדש.

מתחם פרדס שניר, לוד |

1,630 יחידות דיור

המתחם משתרע על שטח של כ-282 דונם, מצוי ברובו בשטח השיפוט של לוד, ובחלקו בשטח המועצה האזורית שדות דן (שטחי כביש 200). התכנון המוצע במתחם מאפשר בינוי של כ-1,630 יח"ד, בשימת דגש על פיתוח והסדרה תכנונית של המרחב. קידום התוכנית במתחם ייצר הזדמנות לפיתוח עירוני משולב חוצה מגזרים, הכולל תוספת יחידות דיור הנדרשות לטובת התושבים בעיר, לצד פיתוח תשתיות, מוסדות ציבור, שדרוג והרחבת רשתות דרכים, אשר יאפשרו חיבור למוקדי עניין בעיר.

מתחם 6א, באר יעקב מערב |

 2,000 יחידות דיור

שכונה חדשה מתוכננת בשטח של כ-300 דונם, במערב באר יעקב, אשר כוללת תמהיל מגורים מגוון בהיקף של כ-2,000 יח"ד ועוד כ-400 יח"ד לדיור מיוחד, כ-150,000 מ"ר לתעסוקה, כ-5,000 מ"ר למסחר, כ-102,000 מ"ר למבני ומוסדות חינוך וציבור, ועוד שטחים ציבוריים פתוחים ופארק אזורי, הכולל מאגר עירוני לאיגום מי נגר עילי.

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית באר יעקב להקמת מתחם 6א החדש, ממוקמת בחלק המזרחי של באר יעקב בסמוך לכביש 44 ומחלף ניר צבי החדש שבתכנון, מדרום לכביש 4313 ומצפון לתלמי מנשה, והיא מתפרשת על שטח של כ-298 דונם. ליד השכונה צפויה תחנת מטרו. הפרויקט תוכנן ע"י משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

אשקלון, צילום: שאטרסטוק

שכונת שמשון, אשקלון |

2,350 יחידות דיור

מתחם ההסתדרות-בן גוריון בשכונת שמשון נמצא בלב המרקם העירוני הבנוי של העיר אשקלון בשטח של כ-76 דונם. התכנון המוצע במתחם במסגרת 'פינוי בינוי' יכלול כ-2,350 יחידות דיור במקומם של מבני מגורים המצויים כיום ללא מיגון ובמצב תחזוקה ירוד. התוכנית מציעה חידוש ושדרוג של המתחם הוותיק בבחינת פיתוח המרקם הציבורי ובשימת דגש על קישוריות ויצירת חיבורים חדשים לשאר חלקי העיר.

כמו כן, ממשיכה התכנית את תנופת הפיתוח של העיר ומתווספת לשאר התוכניות המקודמות לאורך השנים בותמ"ל, אשר חלקן נמצאות כיום בשלבי פיתוח מתקדמים. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם: "ביססנו את מעמדה של אשקלון כמטרופולין משמעותי ומרכזי".

מתחם דרום-מערב אופקים |

10,000 יחידות דיור

המתחם משתרע על שטח של כ-7,347 דונם וכלול בתחום השיפוט של מועצה אזורית מרחבים. המתחם מציע תכנון רחב היקף של כ-10,000 יחידות דיור לצד פיתוח עירוני משמעותי של אזורי מסחר, תעסוקה ושטחים פתוחים. תכנון המתחם יאפשר חיבור והמשכיות למרקם העירוני הקיים תוך מתן מענה להגדלת היצע הדיור בעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר