דרא"פ: הקהילה היהודית לוטשת עיניים לישראל

האם מדינת ישראל צריכה לצפות לגל עלייה חדש מדרום אפריקה בעקבות גילויי האנטישמיות והאהדה לחמאס? לפי הערכות פוליטיות, לראשונה לא תצליח המפלגה השולטת - מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC) - לקבל מספיק קולות כדי להיכנס לקואולציה ולכן רוב הסיכויים שהיא תספח אליה מפלגות תומכות טרור. תחזית זו מדאיגה מאוד את הקהילות היהודיות בדרום אפריקה ומגבירה את הרצון להכין את הקרקע בישראל לעלייה הקרובה משם

קיריל רמפוזה, נשיא דראפ וראש מפלגת NFC. צילום: אי.אף.פי

בדרום אפריקה קהילה של כ־50 אלף יהודים. האם אכן נראה עלייה כמו מברית המוצעות לשעבר בשנות התשעים והאם מדינת ישראל בכלל ערוכה לזה? ואיך דרום אפריקה עשויה להשפיע על הנדל"ן בישראל? בימים הקרובים יטוסו שניים משותפי משרד התיווך המוביל בנתניה Home In Israel, מבית קלר וויליאמס, שהם בעצמם ילידי דרום אפריקה, ליריד העלייה הגדול ביותר בתולדות דרום אפריקה, שיתקיים בקייפ טאון ב־4 באפריל וביוהנסבורג ב־8-7 באפריל. את המיקום המדויק של היריד, אגב, לא מוסרים מחשש להתנכלויות ומעשי טרור.

משקיעים מדרום אפריקה עם כוונה לעלות ארצה כבר רכשו דירות בפרויקטים חדשים בנתניה, בתל אביב, ברעננה ובחיפה. לדברי ג'וליאן שפירו, משותפי המשרד, "הביקוש בדרום אפריקה לעלייה לארץ ולרכישת נדל"ן בישראל גדל משמעותית מאז תחילת המלחמה. אנחנו מרגישים את זה וזו הסיבה שאנחנו טסים זו הפעם השנייה בחודש וחצי האחרונים לשם. הביקוש שאנחנו חווים הוא גם מצד עשירי דרום אפריקה וגם מאזרחים ממעמד סוציו אקונומי נמוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר