גם זה קרה : דירה שכורה ב-230 אלף ש"ח בחודש

היכן נמכרו הבית הכי יקר, והדירה הכי זולה? איפה ניתנה התמורה הגדולה ביותר לדיירים בפרוייקט תמ"א ואיפה נמכרו הכי הרבה דירות בחודש אחד? •

פרויקט כרמים אפקה סלע בינוי. צילום: (הדמיה) : All In
  

שנת 2023 רשמה כמה שיאים - חלקם שליליים 

שיא בהפקדה

תשע תכניות פינוי  בינוי ביום אחד

הוועדה לתכנון ובנייה בנתניה אישרה להפקדה 9 תכניות פינוי בינוי חדשות ל-996 דירות ישנות במספר שכונות ומתחמים ברחבי העיר - ביום אחד! במסגרת זו 996 משפחות בנתניה יזכו להתחדש בדירה חדשה בבניין חדש עם ממ"ד מרפסת, חניה, מעלית ותשתיות חדשות. יותר ממחצית הדירות שיתחדשו ממוקמות בשכונות הוותיקות דורה ואזורים – יפונו סך הכול 464 דירותו. בנוסף, לראשונה, יחודשו 116 דירות בשכונת סלע הוותיקה.

מתחם סלע נתניה. ליאור אחירון מגיורא גור ושות אדריכלים הדמיה EVOLVE MEDIA,

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, אמרה: "אתגרי העתיד מציבים בפנינו את חידוש שכונות העיר באמצעות פרוייקטים של פינוי בינוי לשכונות הוותיקות״.

שיא של מכירות לכוחות הביטחון

חודש אחרי פתיחת מלחמת "חרבות ברזל" יזמה קבוצת שובל מבצע המציע לאנשי כוחות הביטחון וההצלה הנחה של 180 אלף שקלים בפרוייקט צהלה בנגב של החברה, הנמצא בשכונת פארק נחל בבאר שבע. קצת יותר משבועיים מאז השקת המבצע, דיווחה קבוצת שובל על היענות חסרת תקדים, עם מכירה של יותר מ-10 קוטג'ים ועוד מספר הרשמות, כאשר בפרוייקט כולו נותרו 20 יחידות אחרונות.

צהלה בנגב., צילום: שובל -הדמיה תור אדריכלים ואולאין הדמיות

 לדברי ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל, מדובר בשיא לחודש אחד. לדבריו, הרוכשים הם אנשי קבע שמעבר לכל היתרונות שיש בשכונה החדשה ובפרוייקט עצמו, מבינים שהעיבוי של צה"ל בשנים הבאות יחזק את הנגב ויאפשר למשפחות צעירות לקבוע את מגוריהן בבאר שבע וסביבותיה - מה שלא היה ודאי כל כך עד כה.

שיא של דירות שלא נמכרו

שפל של 20 שנה: באוקטובר נרכשו 2,294 דירות בלבד - אפילו פחות מהאינתיפאדה. בסקירה שערך הכלכלן הראשי במשרד האוצר עלה כי בחודש אוקטובר נרכשו 2,294 דירות חדשות ויד שנייה בלבד - ירידה של 54% בהשוואה לאוקטובר אשתקד וצניחה של 58% בהשוואה לחודש הקודם.

מלאי הדירות הלא מכורות שנמצא בידי הקבלנים בספטמבר היה הגבוה מאז ומעולם - 61.4 אלף דירות, שליש מהמלאי נמצא במחוז תל אביב. הנתונים החזירו את ישראל 20 שנה לאחור לימי האינתיפאדה השנייה.

קריית שמיר פרויקט דה ואלי חברת גשם, צילום: (הדמיה): סטודיו LUMO

שיא של מסירות 892 דירות בנהריה

שיא במסירת הדירות בעשור האחרון נרשם בקריית שמיר בנהריה, עם 976 דירות שנמסרו. בין הפרוייקטים הגדולים בנהריה שבהם נמסרו 1060 יח"ד בשנת 2023, ניתן לציין את פרויקט The Valley בשכונת קריית יצחק שמיר, הכולל סה"כ 1,450 יח"ד, כאשר השלב הראשון של הפרויקט הסתיים ואוכלס בשנת 2022. יזמי הפרויקט הם גשם החזקות קבוצת בראל אשל הירדן, קליימן שמגר.

שיא שלילי הדירה הכי הזולה בארץ

נחשפה עסקת הנדל"ן הזולה ביותר שנסגרה השנה בישראל: מדובר בדירה קטנה בדימונה, עם 3 חדרים ללא מרפסת, קומה שנייה בבניין ישן מתחילת שנות ה-80, ללא מעלית. הדירה, הממוקמת בסמוך לכניסה/ יציאה מהעיר, ברחוב באבא סאלי, בגודל של 54 מ"ר סך הכול, נמכרה עבור סכום זעום של 300 אלף שקל בלבד - מחיר שלא ניתן לראות עוד כמותו בישראל 2023. כמו כן, הסכום הכולל של הדירה מהווה מחיר נדיר של 5,500 שקל למ"ר - נמוך משמעותית מהממוצע לדירת 3 חדרים בדימונה, אשר עומד על 7,362 שקל למ"ר, על פי אתר יד-2.

שיא של מכירות בחודש 156 דירות באשדוד

שיא של מכירות בחודש אחד חריג בהחלט על רקע ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים, כפי שהשתקף בדוחות הכספיים שפרסמו החברות. הפרויקט הגדול בו נמכר בום של דירות הוא אקווה פארק באשדוד של קבוצת עמרם אברהם. מפתיחת הפריסייל נמכרו בתוך כחודש  156 דירות, כאשר 49 מתוכן בשוק החופשי, כולל גם 3 מיני פנטהאוזים במחיר ממוצע של כ-4.2 מיליון שקל והיתר במסגרת תכנית "מחיר מופחת". במסגרת הפרויקט מקימה החברה 1,600 יח"ד ב-28 מבנים בני 9-30 קומות

אקווה פארק אשדוד עמרם אברהם, צילום: הדמיה סטודיו 84

בשכונה החדשה פארק לכיש בעיר. מאז המלחמה רשמה החברה עוד שיא: למעלה ממאה חוזים, כולל 42 בקשות רכישה.

לדברי אסף חמו, סמנכ"ל השיווק בעמרם אברהם, מרבית המכירות באשדוד הן לזוגות צעירים ומשפרי דיור מהאזור כולו, המחפשים דירה בפרוייקט איכותי עם נגישות תחבורתית גבוהה.

שיא היסטורי דמי שכירות לדירה

אשת העסקים ניקול ראידמן רשמה שיא בשכירות לדירה: הנתונים נחשפו סביב תביעה שהגישה בסך 3.6 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד חברה העוסקת בשיקום נזקי אש. לטענתה, לאחר שביתה הפרטי ניזוק כתוצאה מהתלקחות ארון חשמל בקומת המרתף, ועקב עבודות השיקום שהתארכו, נאלצה להתגורר בשכירות במשך חמישה חודשים בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליון שקל - כלומר 230 אלף שקל בחודש על דירה בפארק צמרת בתל אביב. מדובר בדירת פנטהאוז 3 קומות (טריפלקס) על שטח של 900 מ"ר במגדלי W prime בלב תל אביב. הדירה כמובן מגיעה מרוהטת לחלוטין.

הבית הפרטי הכי יקר באשקלון

אשקלון, העיר הכי מטווחת בישראל, רשמה באוגוסט שיא במחיר מכירה של בית פרטי: זוג אמריקאי רכש בברנע ב׳ בית קרקע בנוי 400 מ״ר על 600 מ״ר מגרש במחיר של 7.5 מיליון שקל.

שיא תמורות לדיירים בפרוייקט תמ״א 

44 דיירי פרויקט תמ"א 38 להריסה ובנייה ברחוב דובנוב 18 בתל אביב רשמו שיא: ב"מכרז היזמים" נבחרו יזמים שיקדמו את הפרויקט במשותף, והגישו לדיירים הצעה עם תמורות עתק: בנוסף לדירות החדשות, שיהיו גדולות פי 1.5 מהדירות הקיימות, כל דייר יוכל לשדרג את דירתו החדשה בסכום של 1.5 מיליון שקל.

השכונה הכי מבוקשת קצב של דירה ביום

דווקא בתקופה שבה נראה כאילו שוק הדיור נמצא בקיפאון - השכונה החדשה הנבנית בימים אלו בקריית ביאליק שוברת את שיא הביקושים. מה הופך אותה לכל כך מבוקשת?

שכונת אפקה נחשבת לכזאת בעיני הרוכשים - כאשר תוך שנתיים בלבד יותר מ-500 זוגות צעירים רכשו דירות חדשות ברובע PARK AFEKA",  פרויקט הדגל של שכונת אפקה, שבימים אלה צוברת תאוצה ומתחילה לבלוט על קו הרקיע.

מדובר ברובע מגורים שלם שמקימות שלוש חברות הנדל"ן מובילות - סלע בינוי, קבוצת בראל וצור ישראל. רובע פארק אפקה כולל 1,600 יח"ד המשתרעות על פני 7 מתחמים שונים. 

לדברי תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של חברת סלע בינוי: "המשוואה פשוטה, בעוד מרבית השכונות החדשות מוקמות באזורי ביקוש צפופים, שכונת אפקה נהנית גם ממרחב ירוק ופתוח של שמורות הטבע העוטפות אותה וגם מנגישות לצירי התחבורה המרכזיים בישראל. לצד זאת, השכונה מאופיינת בחיי קהילה ייחודיים ופיתוח סביבתי מואץ שמבטיחים לתושביה החדשים איכות חיים חסרת פשרות כבר מיום קבלת המפתח".

הדירה הכי יקרה בזמן מלחמה

העסקה היקרה ביותר והבלתי צפויה ביותר נחתמה ב-9 לאוקטובר. מדובר בעסקה לרכישת פנטהאוז ברחוב מזא”ה 12, בתל אביב שנמצא בבניין לשימור משנת 1930. מדובר סך הכול בדירת 4 חדרים בשטח של 94 מ”ר עם גג בשטח 60 מ”ר, שנמכרה ב-23 מיליון שקל!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר