השכונות הכי מבוקשות: תל אביב - וכל היתר

בדיקת אתר "מדלן" שנעשתה עבור "נדל"ן היום" מגלה היכן חיפש ציבור השוכרים והקונים בישראל דירות במהלך הרבעון האחרון • האם בכל זאת יש ביקוש אמיתי מחוץ לגבולות תל אביב? כמה תשלמו כדי לגור במקום החם ביותר? וכיצד השפיע המהפך שעברו שכונות שסבלו מדימוי בעייתי? • הרשימה המלאה לפניכם

שכונה ד' בבאר שבע. צילום: דודו גרינשפן

מחלקת המחקר של אתר הדירות "מדלן" בדקה מיהן עשר השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים ברבעון החולף מצד הגולשים, וגילתה שעל אף יוקר המחיה בישראל, וחרף העובדה שהוגדרה כ"העיר היקרה בעולם" - תל אביב על שלל שכונותיה ממשיכה להוביל בביקושים.

"בדקנו מי היו השכונות המובילות באתר מבחינת צפיות לכל מודעה שמתפרסמת בשכונה, מדד שמשמש אותנו כדי לנטרל את הבדלי הגודל הפיזיים בין השכונות", מסביר טל קופל, מנכ"ל מדלן. אז באלו שכונות הכי רציתם לגור ברבעון האחרון?

באר שבע | שכונה ד'

השכונה בצפון בירת הנגב הוקמה עבור עולים חדשים בשנות החמישים. עקב גודלה, השכונה מחולקת לתתי שכונה, כאשר סוג הבניה הנפוץ הוא שיכוני "רכבות". הזנחה של הרשויות במהלך השנים גרמה להידרדרות שכונה ד' והיא סובלת עד היום ממוניטין שלילי.

עם זאת, בשני העשורים האחרונים הפכו חלקים ממנה ליעדים מבוקשים בקרב סטודנטים, הודות לסמיכותה לאוניברסיטת בן גוריון, ולכן מחירי הדירות בה האמירו במאות אחוזים.

בעתיד צפויה התחדשות עירונית בשכונה ד', והרכבת הקלה שתעבור בשדרות רגר תקשר את השכונה עם מוקדים מרכזיים בעיר ובסביבה.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 14,800 שקלים.

חיפה | הדר הכרמל 

שכונת הדר בחיפה. צילום: מישל דוט קום,

לאחר עשורים של הזנחה, החלו בשנים האחרונות להגיע לשכונה צעירים אשר מקדמים פעילות חברתית ופועלים לחיזוקה. גם ההתמקדות של העירייה בפיתוח תיירותי ועסקי של העיר התחתית מסייע לפוטנציאל של השכונות הסמוכות, כשהדר היא הבולטת שבהן.

מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 15,500 שקלים.

ירושלים | פסגת זאב 

פסגת זאב, ירושלים. צילום: יוסי זליגר,

השכונה בצפון-מזרח ירושלים נחשבת לאחת השכונות הגדולות ביותר בעיר הבירה ובעלת אוכלוסייה מגוונת, בעיקר חילונית ודתית-לאומית. לאורך נחל זימרי יוקם בעשור הקרוב פארק טבע עירוני ענק.

מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 25,200 שקלים.

הרצליה | הרצליה מרכז

מרכז העיר הרצליה נחשב לאזור שקט ומטופח וגם למרכז קניות ובילוי, עם תחבורה ציבורית. בשכונה מתוכנן פינוי-בינוי במסגרתו חמישה בניינים בני שבע עד שמונה קומות יחליפו 21 מבנים קיימים, אך התוכנית בשלבי תכנון ראשוניים וייתכן כי לא תצא לפועל.

מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 35,200 שקלים.

תל אביב 

לב תל אביב

כשמו כן הוא - הלב הפועם של העיר ללא הפסקה מכיל בתוכו סמלים ידועים המהווים נכסי צאן ברזל, כמו תיאטרון הבימה והיכל התרבות, הבורסה לניירות ערך, שדרות רוטשילד ורחוב שינקין, לצד מוקדי בילוי וקניות מרכזיים כמו שוק הכרמל ומדרחוב נחלת בנימין. למרות אזורי הבילוי המובהקים, הרחובות הפנימיים שקטים יחסית והשכונה מבוקשת בקרב משפחות.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 68,500 שקלים

לב תל אביב, החלק המערבי

זהו אזור קטן של העיר הלבנה, עשיר במקומות מפורסמים כמו בית הקברות טרומפלדור, גן מאיר, כיכר ביאליק וחופים כמו בוגרשוב וטרומפלדור. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור ברחובות בן יהודה ואלנבי, ובעתיד קו מטרו יעבור ברחוב קינג ג'ורג', עם תחנה ליד שוק הכרמל.

מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 64,000 שקלים.

הצפון הישן (החלק הצפוני והחלק הדרום מזרחי)

למרות השמות הדומים, אלו שתי שכונות שאינן צמודות. שתיהן אמנם נמצאות מערבית לאבן גבירול, אבל החלק הצפוני שוכן בין נחל הירקון ורחוב ז'בוטינסקי ומכיוון מערב הוא מגיע עד רחוב הירקון. 

הצפון הישן החלק הצפוני: מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 66,900 שקלים. ; הצפון הישן החלק הדרום מזרחי: מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 59,100 שקלים.

הצפון הישן (החלק המרכזי והחלק הדרום מערבי) 

שתי שכונות צמודות שמופרדות זו מזו על ידי שדרות בן גוריון.

הצפון הישן החלק המרכזי - מחיר ממוצע

למ"ר בשכונה: 72,500 שקלים; הצפון הישן החלק הדרום מערבי - מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 62,800 שקלים.

רמת אביב ג', תל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ',

רמת אביב ג'

עד לפני כמה שנים, רמת אביב ג' נחשבה לשכונה שמסמלת את ה"צפוניות התל אביבית" בתודעה המקומית, יותר מכל שכונה אחרת. אך במרוצת השנים השכונה "התנערה" מאבק הכוכבים שנדבק אליה בעקבות הטלנובלה המפורסמת, ושכונות צעירות יותר לקחו ממנה את התדמית הנוצצת. כיום רמת אביב ג' כבר אינה נחשבת ל"כתובת הכי נוצצת", אך היא עדיין מאוד מבוקשת עקב התדמית הסולידית והאיכותית שלה ומוסדות הקהילה שהופכים אותה למקום מצוין לגדל בו ילדים.

מחיר ממוצע למ"ר בשכונה: 45,600 שקלים.

הצפון החדש (כיכר המדינה)

שכונה ותיקה בתל אביב אשר נמצאת מזרחית לרחוב אבן גבירול ונבנתה ברובה אחרי קום המדינה. הצפון החדש נבנה בצפיפות נמוכה יותר ועם שטחים ירוקים נרחבים יותר, יש בו פחות חנויות ומקומות בילוי, ואלו מרוכזים במספר מצומצם של רחובות ומוקדים - מה שהופך את השכונה הזו למבוקשת יותר על ידי משפחות. הדיירים במקום יהנו מגישה לרכבות הקלות, לקווים הירוק והסגול, האדום וכן למטרו.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 65,300 שקלים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר