בניית המטרו | צילום: משה שי

יש התקדמות: המקטע המרכזי של המטרו הועבר לאישור הממשלה

הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה את התכנית להקמת החלק הצפוני, M1, לאישור בממשלה • המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, דרך נמיר ודרומה עד צומת חולון

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, החליטה היום (שני) להעביר לאישור הממשלה את התוכנית להקמת החלק הצפוני - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים.

הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים. אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון.

כזכור, בחודש מאי, החליטה הוות"ל על פיצול התוכנית (תתל/101/ב), כך שבשלב הראשון יקודם מקטע התוכנית מצומת חולון ועד גלילות. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- קו מטרו - 2M בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות תחנות. תחנות רכבת ישראל- סבידור מרכז, השלום, ההגנה , גלילות (תחנה חדשה), צומת חולון. תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק- צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, קו סגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.

מערכת קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל לוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין. מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של פרויקט המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוות"ל, עו"ד שלומי הייזלר, ציין כי "אישור מקטע M1 מהווה צעד נוסף חשוב בקידום פרויקט המטרו בישראל שעתיד לשרת עשרות אלפי תושבים ביום. פרויקט המטרו מצטרף לרשת הסעת ההמונים ולתוכניות הרכבת הקלה שגם הן מקודמות בוות"ל הנמצאות בביצוע בימים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו