צילום: אורן בן חקון // החזרה לשגרה בקניון ממילא

המשק חוזר לפרוח: עלייה של 30% בהיקף העסקאות

זינוק של 102% בענף הצעצועים • חנויות כלי הבית רשמו עלייה של 50% • ומספר העסקאות בסופרמרקטים עלה ב־22% • פתיחת המשק מביאה לנתונים מעודדים

בדיקה מיוחדת שערכה מחלקת המחקר של ERN סליקת תשלומים מגלה כמה הישראלים שינו את הרגלי הצריכה שלהם לאחר פתיחת המשק. על פי הנתונים שנאספו מרגע פתיחת המשק לעומת השבוע האחרון של הסגר, קרי בין ה־4 בפברואר לבין ה־10 בפברואר, מגלה כי מספר העסקאות שנעשו מאז פתיחת המשק עלה ב־30%.

הענף עם העלייה הגבוהה ביותר במספר העסקאות מפתיחת המשק היה ענף הצעצועים: זינוק של 102%. זאת, מאחר שלקראת פורים עם ישראל יצא לרכוש תחפושות. בה בעת, גידול חד מפתיחת החנויות ניתן לראות בענף הביגוד והסופרמרקט. על פי הנתונים, כמות העסקאות בענף הביגוד גדלה ב־19% ביחס לשבוע האחרון של הסגר, ואילו בענף הסופרמרקט נרשמה עלייה של 22% בכמות העסקאות.

כמו כן, ענף כלי הבית ניתן לראות זינוק משלו של 50% במספר העסקאות לאחר פתיחת המשק. גםבפילוח אזור גיאוגרפי נראה כי חלה עלייה בכמות העסקאות. במרכז הארץ נרשמה עלייה של 37.61% במספר העסקאות מפתיחת המשק ביחס לשבוע האחרון של הסגר; באזור הדרום חלה עלייה של 36%; ואילו באזור הצפון חלה עלייה של 19.58% במספר העסקאות.

בתוך כך, נבחנו היקפי הצריכה בשני מגזרים, החרדי והערבי. במגזר החרדי חלה עלייה של 53% במספר העסקאות מפתיחת המשק ובמגזר הערבי רואים עליה של 10% במספר העסקאות. שי פרמינגר, מנכ"ל ERN, סיפר: "אנו עדים למספרים שלא ראינו כמותם. עם ישראל חוזר לקנות ובגדול. אנו רואים עלייה מרשימה בהיקף הפעילות בתשלומים בצ'קים ובהוראות קבע בסלולרי ברוב ענפי הקמעונאות, מה שמצביע על כך שהצרכנים מעדיפים להשתמש באמצעי תשלום שאינם תופסים מסגרת אשראי בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי ונהנים מגמישות בסכומים ובתאריכי הפירעון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...