רגע לפני הגשם: כך תבחרו את מייבש הכביסה המושלם

החורף מתקרב, ואיתו שפע מייבשי כביסה בטכנולוגיות שונות שמציעות החנויות והרשתות • מה זה היט פאמפ, קונדנסור, ולמה הבגדים הרבה פעמים יוצאים לחים גם אחרי שעות של ייבוש? • וגם: סקרנו שלושה מייבשים וחזרנו עם דיווח

הגיע הזמן לייבש בגדים בבית ולא בחוץ. אילוסטרציה. צילום: גטי אימג'ס

עולם מייבשי הכביסה מתחדש כל הזמן, ולא תמיד קל להבין מהם החידושים והשדרוגים בתחום. אם התלבטתם לגבי טכנולוגיית היט פאמפ או שאלתם את עצמכם למה הבגדים שלכם יוצאים לחים מהמייבש החדש – אתם לא לבד.

לקראת החורף, תקופה שבה גדלות מכירות מייבשי הכביסה, בדקנו עם אליה אומנסקי, ראש מחלקת מוצר, איכות ורגולציה במיניליין, מה המשמעות של כל מושג.

"קונדנסור אומר שהמייבש הופך את המים שנשארו בבגדים בחזרה למים", מסביר אומנסקי, "זו מערכת שממלאת את המכל בתוך המייבש ולא צריך לדאוג ליציאת צינור אוורור להוצאת אדים, ומייבשים אלה חסכוניים יותר ממייבשי הצינור המיושנים".

מה ההבדל בין מייבש קונדנסור רגיל להיט פאמפ?

"שניהם בטכנולוגיית קונדנסור, ההבדל המהותי הוא צורת החימום. למייבש רגיל יש גוף חימום מאחור עם מאוורר ענק, וכשהוא מתחמם האוויר מתחיל לזרום ולייבש את הבגדים ב־85-80 מעלות. בהיט פאמפ אין גוף חימום - יש מערכת שעובדת כמו מזגן במצב חימום, והטמפרטורה שבה מתייבשים הבגדים נעה סביב 55-50 מעלות.

"זה הופך את הייבוש להרבה יותר עדין, אין התכווצות בגדים או דהיית צבעים, ואין כמעט הגבלה לגבי סוג הבגדים שאפשר לייבש בהיט פאמפ, אם כי זמן הייבוש יכול להיות קצת יותר ארוך. יש בהם פחות פליטות חום מאשר במייבשים רגילים, מה שיוצר חיסכון אנרגיה של כ־70%".

המדריך למייבש המתחיל, צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

מה הכי חשוב לדעת בנוגע למייבש כביסה?

"חוק מספר אחת במייבשים: לא מכניסים בגדים למייבש אם הם לא נסחטו לפחות ב־1,000 סיבובים לדקה, אחרת כמות המים שנשארת בבגדים מאוד גבוהה, המייבש יעבוד יותר זמן על אידוי המים האלה, מה שיגרום לדהיית צבע, להתכווצות הבגד ולסוג של 'בישול' הבגד. סחיטה לא הורסת את הבגדים, היא רק יכולה לקמט אותם מעט יותר. כמו כן, חשוב לזכור להשתמש בתוכניות הייבוש לפי המלצות היצרן - אם כתוב על הבגד שצריך תוכנית משי או עדינה, לשים את התוכניות האלו ולא ללכת על תוכנית כותנה רגילה.

"חשוב לדעת: אחת התלונות של אנשים רבים בנוגע למייבשי כביסה היא שבחלק מהתוכניות הבגדים יוצאים לחים. יש תוכניות שמכוונות מראש לבגד שייצא לח ולא יתייבש בייבוש מלא, אלא בייבוש על ידי גיהוץ או בייבוש בארון, ולכן יש לבחור את התוכנית הנכונה".

בדקנו מייבשי כביסה: האייר, בוש ואלקטרולוקס

Haier תשע ק"ג ביבוא ניופאן, היט פאמפ, דגם HD90-A2979, 2,890 שקלים

במייבש קיימת מגירה עליונה להצטברות האדים שיוצרים אוויר לח וחם, מה שמייתר את הצורך בפתיחת חלון האמבטיה לאוורור ויציאת החימום. אופציות הייבוש מופיעות בשתי שורות דיגיטליות ומאירות, וספר ההוראות ידידותי למשתמש, אם כי הודפס עבור דגמים ישנים יותר, דבר שבלבל אותנו בתחילה בבדיקת משקל הכביסה מול תוכניות ייבוש ספציפית. אהבנו את העובדה שהמכשיר שקט יחסית, לא מתחמם, ושמערכת הסינון מאפשרת לאסוף יותר מוך בזכות שכבה משולשת היוצרת מקום נוסף.

ניסינו תוכניות למגבות, סדינים ותוכנית MIX ל"בדים כבדים" המצריכים ייבוש נוסף. לאחת התוכניות הוספנו באחת הפעמים גם אופציית WRINKLE FREE שעבדה טוב – והבגדים יצאו פחות מקומטים מכרגיל. לתוכנית המגבות הכנסנו מגבת אחת גדולה ושלוש קטנות, ושמחנו לגלות שכעבור שעה הכל התייבש. בתוכניות רשומה רמת הייבוש הסופית - אקסטרה דריי או "/" - שאומר שהבדים כנראה ייצאו לחים, וזה מה שקרה בתוכנית הסדינים. מאחר שאנחנו לא כאלה שמגהצים סדינים - העברנו אותם לתלייה בחוץ, אבל ניתן מראש להכניס אותם לתוכנית שונה שייצאו יבשים. בחלק מהמקרים זמן הייבוש לא הופיע מייד על הצג, והיה צריך להמתין כמה דקות כדי שהמכשיר יבדוק את רמת הלחות, ורק אז יעדכן בצג.

מייבש כביסה האייר, צילום: באדיבות ניופאן

קונדנסור בוש 8 ק"ג, דגם WTN85203IL, מחיר: 2,980 שקלים

למכונה יש צינור ניקוז, אולם קיימת גם אופציה של מגירת מים, שקלה לתפעול ויש לרוקן אותה בכל שתי הפעלות. המכונה פשוטה לתפעול ולהבנה, לעומת החוברת שקצת סיבכה לנו את העניינים. מדובר במוצר שקט יחסית, אולם הוא התחמם בצורה די משמעותית בשני צדדיו ומלמעלה, ואף חימם מאוד את החדר עצמו.

למייבש תוכנית מהירה ב־40 דקות ללבנים ולגרביים. הכביסה יצאה יבשה לחלוטין, וכמעט התפתינו לבדוק בה גם בגדים רגילים. בתוכנית למניעת קמטים הבגדים יצאו פחות מקומטים, אבל לא בצורה מורגשת במיוחד.

את המוך לא הצטרכנו לאסוף אחרי כל פעולה, אלא יכולנו לחכות כמה פעולות עד שהוא הצטבר.

בחלק מהתוכניות יכולנו לבחור טמפרטורה בעצמנו, אבל זו אופציה שעם מגוון התוכניות לא היתה רלוונטית עבורנו. בתוכנית "איירון דריי", שאורכה שעתיים ותשע דקות ומכוונת להוצאת בגדים לחים לייבוש במגהץ (הזמן שמצוין הוא הזמן המדויק בפועל), חלק מהבגדים אכן יצאו מעט לחים. בתוכנית "מיקס לואוד" שארכה שעה - כל בגד ששמנו במכונה (שום דבר שדורש ייבוש עדין) יצא יבש לחלוטין.

מייבש כביסה בוש, צילום: יח"צ

אלקטרולוקס היט פאמפ 8 ק"ג ביבוא מיניליין, דגם EW7H3862RM, 2,990 שקלים

למייבש יש צינור ניקוז, אולם אפשר לבחור באפשרות שהמים נקווים במגירה, שתידרש לריקון. את המוך צריך לנקות אחרי כל ייבוש, אבל זהו עניין פשוט ביותר. המכשיר והחדר לא מתחממים יותר מדי, והמכשיר יחסית שקט וקל לתפעול.

אנחנו אוהבים את הבגדים שלנו יבשים לגמרי, ולכן התמקדנו בתוכנית הייבוש "אקסטרה" בקטגוריית "אקו" שמותירה בגדים יבשים לחלוטין. התוכנית בת שעתיים וחצי, אולם הזמן שכתוב אף פעם אינו הזמן בפועל. עם זאת, לא מדובר בהפרשי זמן משמעותיים. מהחברה מוסרים שהזמן אינו מדויק ומשתנה בהתאם לצורכי הייבוש של הבגד.

חלק מהתוכניות לא נועדו לייבוש מלא, והשאירו כמה בגדים מעט לחים ("איירון" או "קאפבורד"). ניתן לכוון את רמות לחות הבגד בין 2 ל־0, מה שעזר לכך שהבגדים יצאו יבשים יותר. הוספנו את כפתור האל־קמט שהאריך את זמן הייבוש, והבגדים יצאו פחות מקומטים מהרגיל, אולם לא משמעותית. יש גם כפתור ריברס שמונע הסתבכות הבגדים, ותוכנית "אקסטרה" תחת קטגוריית בשילוב שני הכפתורים אורכת בפועל כשלוש וחצי שעות. הבגדים לא הסתבכו, אבל כפתור האל־קמט קצת פחות עבד כאן. התוכנית האידיאלית לייבוש היתה ה"אקסטרה" הרגילה לבגדים סינטטיים שאורכת 1:40 שעה ועבדה יפה גם עם כותנה, ועם הארכת כפתור האל־קמט הוציאה בגדים יבשים לחלוטין.

מייבש כביסה אלקטרולוקס, צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר