ראמי יונס, ממייסדי מינדולייף // ראמי יונס, ממייסדי מינדולייף

בדרך אל הסטארט-אפ: מאב־הטיפוס ועד להצלחה

המאיץ ליזמות טכנולוגית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת לעשרות יוזמות עיסקיות חדשות בעזרת מומחים וליווי אישי

האם יש לכם רעיון לסטארט־אפ חדשני ואתם מחפשים מעטפת מקצועית? מרגישים שאתם צריכים ליווי והכוונה בהקמת המיזם וסיוע בהתמודדות עם האתגרים השונים בדרך? יכול להיות שהמאיץ ליזמות טכנולוגית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הוא הפתרון המתאים לכם.

מדובר במסלול ליזמים, הנהנים ממעטפת ממוקדת של שירותי ייעוץ במחירים נמוכים במיוחד. הייעוץ כולל ליווי אישי והכוונה של מומחים מתחומים שונים בתהליך הקמת המיזם.

יועצים לחברות הזנק דורשים לא פעם תמלוגים, נוסף על אחוזים מהמחזור, מה שעלול להכביד על המיזם לא רק מבחינת התזרים, אלא גם בהתנהלותו בהמשך עם ריבוי בעלי מניות. לעומת זאת, במסלול של הסוכנות, הליווי מגוון והשירותים ניתנים בחינם, ללא כל התחייבות מצד בעל העסק.

התמודדות עם אתגרים

התוכנית המוצעת כוללת ליווי מקצועי בהתמודדות עם האתגרים והחסמים בשלבי ההקמה והפיתוח של המיזם. היא מתאימה, בין היתר, ליזמים בעלי רעיון טכנולוגי, קונספט למוצר, לשירות או למיזמים טכנולוגיים בשלב ה"סיד" וה"פרה־סיד". כלומר, עוד בטרם פיתוח אב־הטיפוס.

התוכנית מסייעת בהקמת "שולחנות עגולים" - מפגשים עם יזמים מובילים בתעשייה ומומחים בתחומים טכנולוגיים, ואף בקבוצות עבודה שבמסגרתן מבוצעת עבודה פרטנית בצוותים במקביל למפגשי המסלול המתקיימים במתודולוגיה ייחודית. כשיש צורך בכך, מסייעים גם בהשקת "האקתון" לפיתוח מיזמים - מפגש טכנולוגי שבו ישתתפו היזמים ויאותגרו בפתרון בעיות הקשורות בו. 

עושים סדר בשדה: האפליקציה שעוזרת לחקלאים

כלי נוסף המוצע באותה מסגרת הוא השקת "מחנה עסקי" - מאמץ משותף להכנת היזמים והפרויקטים להצגת מיזם בסוף המסלול ועזרה בכנס השקות. במסגרת המחנה מתבצעת הצגת המיזמים לגורמים שונים בקהילת ההיי־טק, ובהם שותפים, מתנדבים ומשקיעים פוטנציאליים.

ראמי יונס, בוגר הטכניון ואחד ממייסדי חברת מינדולייף מתחום הסייבר, סיפר ל"ישראל היום" כי "מינדולייף נוסדה בשנת 2014 והחזון שלנו היה לאפשר לכל משפחה לרכוש 'סמארט הום' (מערכת בית חכם) במחיר של סמארטפון". לחברה ארבעה מייסדים - שניים מהחברה הערבית ושניים מהחברה היהודית. היא קיבלה מענקי מדע"ן (הרשות לחדשנות) שסייעו לה לגשת למכרז לסגירת החוזה מול חברת SAR Group ההודית.

"להפוך רעיון ראשוני למציאות חדשנית"

בשנה שעברה סייעה הסוכנות לחברה בהגשת תיק משקיעים ובאיסוף הניירת, ובעזרת הסיוע של הסוכנות הצליחה מינדולייף לסגור עסקה בשווי 20 מיליון דולר עם החברה ההודית.

"כשפיתחנו את הבית החכם", שיתף יונס, "דאגנו שהבסיס יהיה מספיק רחב ומאובטח (Cyber Secured) כדי שנוכל לתמוך ולהתממשק עם התקנים עתידיים (כגון 'אלכסה' של אמזון) באופן פשוט. פתאום הפנמנו שמה שיש לנו ביד זה יותר ממערכת בית חכם, זו בעצם פלטפורמה מאובטחת של רכיבי חומרה ייעודיים ותוכנה לתחום ה־IoT (האינטרנט של הדברים), המאפשרת תקשורת מאובטחת ויעילה בין אותם רכיבים. עם זה ניגשנו למדען הראשי וקיבלנו אישור לביצוע התוכנית במסגרת מענק של משרד הכלכלה".

יונס הוסיף כי "כך התאפשר לנו לגייס צוות גדול יותר כדי להמשיך בפיתוח הפלטפורמה של החברה. עבדנו במשך שנה על הפיתוח ובשנת 2017 פנה אלינו לקוח הודי, SAR Group, שחיפש בדיוק את מה שאנחנו מספקים. באותה שנה חתמנו עם החברה על ההסכם הגדול הראשון שלנו. לקוח זה שינה את התמונה ואפשר לנו לגשת למדען שוב ולקבל אישור לתוכנית נוספת". 

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, הסביר כי "מסלול המאיץ העסקי טכנולוגי שאותו אנו מציעים מאפשר לבעלי עסקים ויזמים להפוך רעיון ראשוני למציאות חדשנית. אנו פועלים במטרה להעניק ליזמים בתחילת דרכם מעטפת מקצועית, ליווי והכוונה בהקמת המיזם וסיוע בהתמודדות עם האתגרים בדרך להצלחה".

• הכתבה בשיתוף עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...