סקר הסלולר הגדול של פרטנר נחשף היום (ראשון) והממצאים פשוט מדהימים.
לפני שניכנס לממצאי הסקר, נסביר כי ברור לכולנו שהחיים המודרניים נמצאים בטלפון הנייד והתמורות בהרגלי צריכת התוכן משמעותיות, ומכאן כדאי לדעת מה עושים הישראלים עם מכשיר הטלפון הנייד שלהם. לפני שנמשיך נספר ש-44% מהישראלים מחזיקים בסמסונג גלקסי ואילו 32% מהישראלים מחזיקים באייפון. פילוח הנתונים מלמד שמי שמחזיק באייפון מדווח שהכי חשובה לו זו המצלמה בעוד מי שמחזיק בסמסונג מדווח שהכי חשוב לו זה המחיר.
אם שמתם לב לתופעה שאנשים מדברים היום פחות בטלפון ויותר מתכתבים, אז צדקתם. לפי הסקר של פרטנר, 59% מהישראלים לא מוכנים לוותר על האפשרות להתכתב באמצעות הטלפון, ואילו 48% מהישראלים מדווחים שלא היו מוותרים על היכולת לדבר בטלפון. 61% מבני ה-55 ומעלה מדווחים שלא היו מוותרים על היכולת לדבר בטלפון כשרוב הצעירים לא מוכנים לוותר על היכולת להעביר מסרים בכתב באמצעות הטלפון.
עוד נתון מעניין מגלה שכ-75% מהצעירים עושים שימוש בתחבורה הציבורית באמצעות הטלפון בעוד בקרב המבוגרים יותר מדווחים מחצית הנשאלים על כך שהם עושים שימוש בטלפון הנייד לתשלום בתחבורה הציבורית (כחלופה לכרטיס הרב-קו הפיזי).
נתון נוסף מגלה ש-44% מהישראלים מקשיבים לפודקסטים באמצעות הטלפון הנייד כשבקרב בני ה-55 ומעלה השימוש העיקרי הוא האזנה לחדשות ואילו בקרב הצעירים החלוקה היא בין האזנה לתכנים בנושאי חברה ותרבות לבין תכנים הנושאים את התואר "קומדיה".
באשר לרשתות החברתיות הסקר מגלה שימוש די דומה בין המבוגרים לצעירים בפייסבוק אולם כשעוברים לאינסטגרם הצעירים חוגגים שם בעוד המבוגרים כמעט לא נכנסים לרשת הפופולרית הזו.
נתון מעניין על הרגלי הקניה מלמד שכ-70% צופים בתכנים שיווקיים שמופצים באמצעות משפיעינים כשמחצית מהישראלים מדווחים שרכשו מוצר לאחר שצפו בתוכן שהוצג להם על ידי משפיענים.
אסף אביב, סמנכ"ל שיווק ותוכן בפרטנר: "כמה מכם נמצאים עכשיו מול מסך הסלולר? לפי המחקר שלנו, לפחות 81%. הסלולרי מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך בה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות. בעצם, כולנו חלק מדור הסלולר. כחברת סלולר מועדפת ומובילה שמבינה את הדור שלא יכול בלי, אנחנו גאים לפרסם לראשונה את מדד הסלולר של הישראלים ולהנגיש לכם את הנתונים שכולכם רציתם לדעתם. מסתבר... שאנחנו לא כאלה שונים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו