מהפסקת רכישות ספונטניות ועד חיסכון חודשי: איך לאזן חזרה את חשבון הבנק אחרי חגי תשרי

כיצד ניתן לשוב לשגרה כלכלית בריאה? להלן כמה צעדים שיכולים לסייע לכם להחזיר את האיזון לחשבון הבנק

זה הזמן לחסוך. צילום: Getty Images/iStockphoto

אחרי חגי תשרי, שבהם ככל הנראה הוצאנו יותר ממה שתכננו, רבים מאיתנו מתמודדים עם אתגרים כלכליים, בייחוד בתקופה זו שמאופיינת גם בחוסר ודאות. כיצד ניתן לשוב לשגרה כלכלית בריאה? להלן כמה צעדים שיכולים לסייע לכם להחזיר את האיזון לחשבון הבנק.

בחינת המצב הכלכלי:

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא: "מה המצב הכלכלי שלי?". חשוב לקחת רגע ולעבור על ההוצאות שלכם במהלך החגים. מומלץ לבדוק את דפי חשבון הבנק וכרטיסי האשראי כדי להבין את היקף ההוצאות ולזהות חריגות משמעותיות. אם במהלך החג הוצאתם יותר ממה שתכננתם, זיהוי הגורמים לכך יסייע לכם להבין מה יש לשפר בעתיד. ידע הוא כוח, ובמקרה הזה הוא יכול לסייע לכם לתכנן את הצעדים הבאים.

קביעת סדר עדיפויות לתשלומים:

אם אתם מתמודדים עם חובות, חשוב לקבוע סדר עדיפויות ברור לתשלומים. התחילו מהחובות הגדולים והיקרים ביותר. חובות עם ריבית גבוהה, כמו אלו של כרטיסי אשראי, דורשים טיפול מיידי. גם אם מדובר בהחזרים קטנים כל חודש, חשוב להתחיל לשלם ולא לדחות זאת. כל תשלום קטן מקרב אתכם להקטנת החוב, ומקנה לכם תחושת שליטה ומוטיבציה להמשיך.

חיסכון החל מגיל צעיר, צילום: ללא

בניית תוכנית תקציב חדשה:

לאחר בחינת המצב הכלכלי, זה הזמן לבחון את התקציב שלכם מחדש. בדקו את ההוצאות החודשיות הקבועות (כמו שכירות, משכנתא וחשבונות) ואת ההכנסות. תכננו תוכנית שמותאמת למצב הנוכחי. ייתכן שתצטרכו לצמצם הוצאות לא הכרחיות כמו בילויים, מסעדות או קניות כדי להחזיר את האיזון. תכנון זה לא רק ישפר את המצב הכלכלי אלא גם ייתן לכם תחושת ביטחון.

הפסקת רכישות ספונטניות:

אחרי תקופה שבה ההוצאות היו גבוהות מהרגיל, חשוב להימנע מרכישות מתוך דחף. קניות שאינן מתוכננות הן אחת הסיבות הנפוצות לאי־סדר כלכלי. כדי לשמור על התנהלות צרכנית מחושבת קבעו לעצמכם גבולות ברורים לרכישות, השתמשו ברשימות קניות והימנעו מקניות לא הכרחיות בשבועות שלאחר חגי תשרי.

קניות (אילוסטרציה), צילום: Getty Images/iStockphoto

חיסכון חודשי:

חשוב להמשיך להפריש סכום חודשי לחיסכון, גם אם הוא קטן. חיסכון חודשי יכול לעזור להתמודד עם הוצאות לא צפויות בעתיד ולמנוע הצטברות חובות. גם אם בחודש שאחרי החגים תצטרכו להפריש סכום קטן יחסית, חשוב להקפיד על שגרה זו. חיסכון יציב יכול לשדרג את הביטחון הכלכלי שלכם ולמנוע מצב של חובות נוספים בעתיד.

למדו מטעויות חגי תשרי:

זו הזדמנות מצוינת להפיק לקחים. אם חגי תשרי הובילו לחריגות גדולות בתקציב, נסו להבין מה היו הגורמים לכך. האם התנהלתם ללא תכנון מוקדם? האם הוצאתם מעבר ליכולתכם? זיהוי הטעויות יכול לסייע לכם להפיק לקחים שימנעו הישנות מצבים דומים בעתיד. השאלות הללו חשובות למניעת הישנות המצב.

התשובות באדיבות רמי קוסטוקובסקי, מנכ"ל חברת קרדיט קלין המציעה שיפור דירוג האשראי וכן ייעוץ למשכנתאות, הלוואות והתנהלות פיננסית נבונה

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר