אפקט המלחמה: דירוג האשראי של רפאל - הגבוה ביותר לחברה ישראלית

חברת הדירוג S&P העניקה לחברה הממשלתית דירוג A באופק יציב, • ההחלטה מגיעה על רקע ביצועים פיננסיים חזקים וגידול בביקוש למוצרי החברה • יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "תעודת כבוד אדירה לחברה ולהישגיה, במיוחד בתקופה קשה למדינה" 

בניין חברת רפאל. צילום: רפאל

חברת הדירוג הבינלאומית S&P הודיעה היום (ראשון) כי היא מעלה את דירוג האשראי של חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ מדירוג A- לדירוג A באופק יציב.

חברת רפאל ומשרד הביטחון השלימו בהצלחה ניסוי במערכת ההגנה האוורית ספיידר | רפאל

זהו הדירוג הגבוה ביותר הקיים לחברה ישראלית, והוא מגיע בזמן שקיים חשש להורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת הפרמטרים הפיננסיים, הניהוליים וההישגים הטכנולוגיים של רפאל במהלך שנת 2023. בנוסף, החברה שומרת על דירוג אשראי מקומי מקסימלי של AAA.il מזה עשור עם אופק יציב.

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, הגיב להעלאת הדירוג ואמר: "זוהי תעודת כבוד אדירה לחברה ולהישגיה, במיוחד כשהדבר מתרחש בתקופה כל-כך קשה למדינה ולחברה כולה. מתברר שגם בתחום התנהלותה הכלכלית רפאל עושה את הבלתי יאומן." מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, הוסיף: "שנת 2023 הייתה שנת שיא בפעילות ברפאל, הן בפריצות דרך טכנולוגיות והן בפעילות העסקית, ואנו ממשיכים במגמה זו גם בשנת 2024".

יובל שטייניץ. יו"ר רפאל, צילום: מרק ישראל סלם

 בין הנימוקים שציינה S&P להעלאת הדירוג נכללים ביצועים תפעוליים חזקים, גידול מתמשך בביקוש למוצרים ושירותים של החברה, מעמד תחרותי מתחזק, רווחיות עמידה, יתרת מזומנים חזקה המובילה לשיפור בפרופיל הפיננסי, והערכה לסבירות גבוהה של תמיכה ממשלתית במקרה הצורך.

רפאל, המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ עם כ-9,000 עובדים ישירים ועוד כ-20,000 בתי אב באופן עקיף, סיימה את שנת 2023 עם תוצאות שיא: מכירות בהיקף של כ-14 מיליארד ₪, הזמנות חדשות בהיקף של כ-30 מיליארד ₪, צבר הזמנות של 52 מיליארד ₪, ורווח נקי של 588 מיליון ₪.

חברת דירוג האשראי S&P, צילום: רויטרס

העלאת הדירוג של רפאל מדגישה את חוסנה של התעשייה הביטחונית הישראלית, גם בתקופה מאתגרת זו של מלחמת "חרבות ברזל". עם זאת, חשוב לציין כי רפאל היא חברה ממשלתית שאינה נסחרת בבורסה, ולכן השפעת הדירוג רלוונטית בעיקר למשקיעים מוסדיים המחזיקים באגרות החוב של החברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר