בינה מלאכותית (אילוסטרציה). צילום: Thinkstock Photos

אפסנו את החשש: הבינה המלאכותית תהפוך את העובד האנושי לטוב מאי פעם

המשימה של המעבידים: חשוב ליצור סביבת עבודה המעודדת דיאלוג בין עובדים אנושיים למערכות ה־AI

הבינה המלאכותית כאן כדי להישאר, והיא הולכת לשנות כל תחום והיבט בשוק העבודה כפי שאנו מכירים אותו. בעוד רוב המעסיקים עדיין מהססים ומתחבטים אם וכיצד לשלב AI בארגון, ישנם מסתגלים מהירים או מטמיעים זריזים שכבר התחילו במלאכה.

עם זאת, בין אינספור האתגרים העומדים בפני מעסיקים בהטמעת בינה מלאכותית (AI) בארגונים שלהם, אלו שהתחילו ואלו שעדיין יושבים על הגדר (לא לאורך זמן), היבט קריטי אחד יהווה את הבסיס לאינטגרציה מוצלחת: החשיבות של שילוב בינה מלאכותית עם הכישורים של העובד האנושי.

בינה מלאכותית, בבסיסה, היא כלי שמגדיל את היכולות האנושיות ולא מחליף אותן. בעוד בינה מלאכותית יכולה להפוך משימות שחוזרות על עצמן לאוטומטיות, לעבד כמויות אדירות של נתונים במהירות הבזק, ואפילו לחקות קבלת החלטות אנושית - היא עדיין חסרה את ההבנה האינטואיטיבית, האינטליגנציה הרגשית והיצירתיות שמגדירות את מהות התודעה האנושית.

מערכת יחסים סימביוטית

יש לראות בשילוב בינה מלאכותית בכוח העבודה מערכת יחסים סימביוטית, שבה בני האדם והמכונות עובדים יד ביד, תוך שהם מנצלים את החוזקות שלהם כדי להשיג יעילות וחדשנות רבות יותר. על ידי מינוף היכולות האנליטיות של ה־AI, העובדים יכולים לגשת לתובנות שלא יסולאו בפז, המאפשרות להם לקבל החלטות מושכלות ולתכנן אסטרטגיות מבוססות דאטה.

המשרדים יראו אחרת בקרוב?,

המיזוג הזה של מומחיות אנושית עם היכולות האנליטיות האדירות של בינה מלאכותית מעצימה את העובדים להצטיין בתפקידיהם, ובכך מגדילה את הפרודוקטיביות הכוללת ומסייעת בטיפוח תרבות של שיפור וטיוב עצמי מתמידים.

נוסף על כך, לשיתוף הפעולה בין בני אדם ובינה מלאכותית יש פוטנציאל לפיתוח תחומים חדשים של יצירתיות ופתרון בעיות. בעוד בינה מלאכותית יכולה לעבד כמויות עצומות של מידע, לבני אדם יש היכולת הייחודית לחשיבה ביקורתית, להסתגל למצבים מורכבים וליצור רעיונות חדשים. הסינרגיה בין היצירתיות האנושית לתובנות מונעות הנתונים של הבינה המלאכותית יכולה להוביל לחידושים ולפתרונות פורצי דרך, שכל אחד מהן היתה מתקשה להשיג בנפרד.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי המגע האנושי באינטראקציות עם לקוחות נותר ללא תחליף. אמפתיה, הבנה וחיבור רגשי חיוניים בתעשיות שונות, כגון בריאות, חינוך ושירות לקוחות.

להכיר את המערכת

עבור מעסיקים, טיפוח כוח עבודה המצויד במיומנויות לשיתוף פעולה איכותי ויעיל עם מערכות AI חיוני במיוחד לצורך ניהול ארגון חדשני ומצליח בעתיד הקרוב. הדבר כרוך בהשקעה ניכרת בפיתוח וניהול הכשרות מקצועיות המציידות את העובדים בידע למינוף טכנולוגיות AI בצורה מיטבית.

יתרה מכך, על מעסיקים ליצור סביבת עבודה המעודדת דיאלוג פתוח בין עובדים אנושיים למערכות הבינה המלאכותית עצמן. עידוד העובדים לספק משוב, להציע שיפורים ולזהות תחומים שבהם מערכות ה־AI יכולות להשתפר או להועיל ביותר, לא רק שתפיג את חששות העובדים מהכלי החדש שנכנס אל חייהם, אלא אף תטפח בקרבם תחושת בעלות ומעורבות בתהליך האינטגרציה של בינה מלאכותית בארגון.

הכותבת היא מנכ"לית Manpower ישראל – חברת ההשמה וכוח האדם הגדולה בישראל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...