היגואר הזולה ביותר בהיצע. E-פייס // צילום: אוברדרייב

נהיגה ראשונה: יגואר E-פייס

יגואר נכנסת לפלח רכבי הפנאי-פרימיום הצפוף, עם עיצוב מושך ומחיר נמוך ביחס לשאר דגמי המותג

עושה רושם שלא עובר שבוע מבלי שנוחת כאן רכב פנאי בכלל ואחד יוקרתי בפרט. העולם רוצה רכבי פנאי והיצרנים נותנים לו את שהוא מבקש. היגואר E-פייס הוא דוגמה מצוינת למשחק ההיצע-ביקוש הזה. מאז שהציגה אותו יגואר, זינקו מכירותיה העולמיות בעשרות אחוזים. אז הנה, עוד רכב פנאי חדש מגיע לישראל ואנחנו יוצאים לבדוק איך, מי ומה.

 

מה חדש?

תלוי מאוד איך מסתכלים על זה, מצד אחד זהו רכב חדש לחלוטין, הקטן ביותר שיגואר מיוצרת היום. מבט בתג המחיר יגלה גם שזהו הרכב הזול ביותר שיגואר מציעה. הסיבה לזה נחה מתחת לעיצוב המושך – רכב הפנאי החדש נסמך על פלטפורמת האיווק. זו פלטפורמה קיימת, כזו שהוזילה את עלויות הפיתוח ואם מתחקים אחר מקורותיה, מגלים שראשיתה בעשור הקודם, בימי הבעלות של פורד.

 

מעבר לים נמכרת יגואר E-פייס בלא פחות משמונה גרסאות הנעה, לרבות כאלו עם הנעה קדמית ותיבות ידניות. הגרסה המקומית הבודדת, מונעת במנוע בעל ארבע צילנדרים, מוגדש טורבו המפיק 245 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-37.1 קג"מ בין 1,200 ל-4,500 סל"ד. הכוח הזה עובר לתיבה בעלת 9 יחסי-העברה אל ארבעת הגלגלים.

 

רכב הפנאי החדש של יגואר מוצע אצלנו בשלוש רמות גימור. גרסת הבסיס מגיעה, בין השאר, עם גג פנורמי, חישוקי 17 אינץ', עור על המושבים ומסך 10 אינץ' במרכז הקונסולה. רמת גימור S מוסיפה גם תפעול ללא מפתח, מערכת חזקה יותר, חישוקי 18 אינץ' ועוד. ה-S פלוס היא הבכירה בהיצע ומוסיפה גם לוח שעונים בטכנולוגית TFT, מערכת שמע של מרידיאן ועוד. המחירים מתחילים ב-318,000 שקלים כשבתקופת ההשקה נמכרת גרסת הבסיס ב-295,000 שקלים.

 

 

איך התחושה?

פנים אל פנים המכונית הזו נראית טוב, למרות הפרופורציות הדחוסות שלא ממש מתכתבות עם ערכי הליבה של יגואר, היא מושכת. זה קורה בעיקר בחזית, שם היא מצליחה, באופן מפתיע להזכיר דגמים אחרים ומלהיבים של החברה. הכניסה לתא הנוסעים חותמת את הסיפור מבחינה סטאטית. תא הנוסעים נראה טוב, מרגיש טוב ובהחלט סוגר באופן חיובי את ההתרשמות הסטאטית. קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה נכונה כאן, המרווח מצוין מלפנים ויספק שני בוגרים מאחור. אבל יותר מאלו נהנה תא הנוסעים הזה משילוב גוונים נכון, מחומרים איכותיים לרוב, ומינון נכון של טכנולוגיה ועיצוב שמרגיש כמו גירסה משודרגת ומרווחת לתא הנוסעים של יגואר F-טייפ.

 

ביגואר מתגאים ביכולת הדינאמית של הרכב הזה ומציינים שה-DNA הספורטיבי של החברה נוכח בו. זו הצהרה גדולה למדי כשהיא מוצמדת לרכב גבוה עם נתון משקל שעומד בגרסה הנבחנת על 1,832 ק"ג. יגואר העניקו לרכב הפנאי הזה היגוי מהיר למדי ורמת האחיזה גבוהה, כך שהוא בהחלט נכנס לפניות בצורה מהירה ומדויקת מהמקובל אצל בני מינו. בקצוות המשקל נוכח, אבל היגואר הזו לא מאבדת עשתונות גם כשהנהג מבקש דברים שלא אמורים להתקבל בברכה ברכב מהסוג הזה.

 

עוד מבחני דרכים באוברדרייב

 

אחד הדברים שנותנים לה את היכולת הזו הוא כיול המתלים. אלו מכוונים לצד הקשיח יותר של הספקטרום ומצליחים לרסן את המרכב בצורה יעילה. הצד השני של המטבע הזה הוא נוחות בינונית על כבישים משובשים. ה-E-פייס לא מצליחה לבודד את הנוסעים מאלו ומעבירה את הרעד אל התא.

 

יחידת ההנעה לא מציגה את אותה גישה נמרצת. ישנה השהיה ברורה בתגובה לדוושה וגם התיבה לוקחת את הזמן שלה. בין אם מדובר בזינוק מהמקום או בתאוצות ביניים לוקחת זמן עד שיחידת ההנעה מגייסת את כל המומנט ושולחת אותו אל הגלגלים. עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות ומהירות מרבית בת 230 קמ"ש, זו לא מכונית איטית חלילה. אלו רק תגובות הדוושה והתיבה האיטיות יחסית שפוגעות כאן בתחושה.

 

מעבר לזה, בשיוט נינוח היגואר הזו היא מקום שמאוד נעים לשהות בו. על כביש מהיר סלול כהלכה היא מרגישה שקטה ונינוחה. צריכת הדלק בסוף ימי המבחן עמד על 11 ק"מ/ליטר. נאה.

 

תא הנוסעים הוא הטוב ביותר שיש בהיצע של יגואר היום // צילום: אוברדרייב

 

שורה תחתונה

יגואר E-פייס עושה בדיוק את מה שהיא צריכה לעשות. היא נראית טוב מבחוץ ומצוין מבפנים ובעיקר, היא נושאת תג מחיר שהופך את המותג הזה זמין לעוד אנשים. אלו יתעניינו יותר בסמל, במראה ובמחיר ופחות במהירות ההיגוי ויכולת הריסון של המתלים.

 

אז יגואר בהחלט עשו עבודה טובה כאן וזה מתחיל בעיצוב החיצוני, ממשיך בתחושות מבפנים ומסתיים במנהגי הכביש. רק בקשה אחת – להתקין על מכונית פרימיום מודרנית מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית זה מעשה כמעט לא ראוי ב-2018. בטח כשמכוניות זולות יותר כבר לא מוצאות צורך בהתקן המיושן הזה. לתשומת ליבכם יגואר.

 

נתונים: 1,998 סמ"ק, 245 כ"ס ב-5,500 סל"ד, 37.1 קג"מ מ-1,200 עד 4,500 סל"ד, 1,832 ק"ג, 11 ק"מ לליטר (מבחן)

מחיר: 318,000 שקלים

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...