יבואנית לקסוס תשיק בחודש הבא את ה-RZ 450e, החשמלית השניה של לקסוס בישראל, אך הדגם הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמה ייעודית לדגמים חשמליים. הדגם יצטרף בארץ לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים הגדולים והיוקרתיים, ויתחרה כאן בדגמים כמו אאודי e-tron, מרצדס EQC וב.מ.וו iX3.
ה-RZ 450e הושק רשמית בשבוע החולף באירופה וחולק עם טויוטה bZ4X את אותה פלטפורמה חשמלית ייעודית, אך נהנה ממידות גדולות משמעותית. העיצוב נאמן לשפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, את את גריל ״שעון החול״ המסורתי בעל פתחי האוורור המגודלים מחליף בדגם החשמלי גריל ״שעון חול הייטקי״ במראה אטום, התורם להופעה מתקדמת ומרשימה יותר.
גם תא הנוסעים מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן ומציע הנדסת אנוש טובה, המגובה באיכות חומרים והרכבה משובחים, אך העיצוב מעט עמוס בניגוד למתחרות המתאפיינות בעיצוב ״נקי״ יותר ומיעוט מתגים. הדגם ישווק בארץ ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה ״KYUSHU״ מציעה המכונית גג זכוכית פנורמי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, ריפודי עור למושבים, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל “14 בעלת 10 רמקולים וסאב-וופר וחבילת בטיחות מתקדמת מקיפה.

ה-RZ יוצע בארץ עם צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק כולל של 313 כ”ס, המאיצים את הרכב מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 160 קמ”ש. יחד עם סוללת 71.4 קוט”ש מבטיח הדגם טווח נסיעה של 404-435 ק”מ (בהתאם לרמות הגימור) לפי תקן ה-WLTP, ומדובר בטווח נמוך יחסית למתחרות. בתמורה מתגאים בלקסוס על הידע הרחב שצברו עם השנים בפיתוח סוללות, ומבטיחים שיעילות הסוללה תעמוד על 90% גם לאחר 10 שנות שימוש. מחירי לקסוס RZ 450e ייעמדו על 450,000 עד 500,000 שקלים כשיגיע לארץ לקראת סוף חודש מרץ.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו