תעשיית הרכב העולמית עדין מתקשה להתגבר על משברי שרשרת האספקה והשבבים. מנתונים שפרסמה חברת AutoForecast Solutions המתמחה באיסוף וניתוח מידע של תעשיית הרכב עולה כי עד סוף השנה היקף הייצור של תעשיית הרכב ירד ב-4.4 מיליון מכוניות בגלל המחסור בשבבים.
דו”ח שפרסמה החברה מגלה כי רק בשבוע האחרון חתכו מפעלי הרכב בצפון אמריקה 79 אלף יחידות מהיקף הייצור שלהם בגלל המחסור בשבבים, וכי עד סוף השנה ירד היקף יצור המכוניות בצפון אמריקה בלמעלה מ-1.5 מיליון כלי רכב. גם באירופה המצב לא מעודד וגם שם עד סוף השנה יגיע היקף הקיצוץ בייצור ליותר מ-1.5 מיליון מכוניות. גם הייצור באסיה (ללא השוק הסיני) נפגע משמעותית ויסתכם עד סוף השנה בקיצוץ של כמעט 850 אלף כלי רכב.
באופן מפתיע, דווקא תעשיית הרכב בסין סובלת פחות ממשבר השבבים מאשר במערב – בעיקר בזכות יצור עצמי של שבבים של חלק מענקיות הרכב בסין. על פי הדו”ח עד סוף השנה ירד היקף הייצור ב-221 אלף כלי רכב בלבד. שווקי יצור נוספים שסבלו פחות ממשבר השבבים, בין היתר בגלל שמיוצרים בהם כלי רכב בסיסיים יחסית, הם השוק הדרום אמריקאי ממנו נגרע ייצור של 216 אלף מכוניות והשוק האפריקאי שבו הצטמצם הייצור בפחות מ-50 אלף כלי רכב עד סוף השנה.
נכון לעתה תעשיית הרכב מתחילה להתאושש באיטיות מהמשבר, אך גם שנת 2023 צפויה להיות שנה של מחסור בשבבים שתשפיע על היקפי היצור וכפעול יוצא מכך על זמני האספקה של מכוניות חדשות. כיום בלא מעט מהדגמים המבוקשים נמכרים בישראל נוצר זמן המתנה המגיע ליותר מחצי שנה מעת ביצוע ההזמנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו