לא תנחשו מהיכן מגיע אב הטיפוס המרהיב הזה

מותג היוקרה הקוריאני חושף דגם קונספט חשמלי נוסף בסדרת ה-X, הפעם ללא גג ועדיין ללא כוונה להגיע ליצור סדרתי. צילום: יצרן

למרות שתערוכת הרכב נמצאות בדעיכה עקבית בשנים האחרונות, עדין ישנן יצרניות רכב שמאמינות בתפישה הטובה והישנה של להציג מכוניות קונספט לקהל הרחב כדי לחשוף את אותו לכיוונים עיצוביים חדשים.

עוד מאוברדרייב >>>

בתערוכת לוס אנג’לס שתיפתח בימים הקרובים תציג ג’נסיס, מותג היוקרה של קבוצת יונדאי, רכב קונספט חדש בשם X קונברטיבל. זהו הדגם השלישי בסדרה של רכבי תצוגה של ג’נסיס שכללה גם  שני דגמי קופה ראוותניים בשם X קונספט ו-X Speedium קופה קונספט, כך שהצגה של דגם נטול גג הייתה מתבקשת, בפרט בקליפורניה שטופת השמש.

ל-X קונברטיבל צללית שרירית הודות לכנפיים תפוחות ובולטות, קו חלונות גבוה ושמשה נמוכה וקצוצה. המעצבים הלכו צעד נוסף קדימה עם מוטיב שני פסי התאורה המקבילים כאשר עתה הם נמשכים ולמעשה מרכיבים חתימת אור בצורת שבכת המגן האופינית לדגמי ג’נסיס על גבי החרטום האטום. גם הפעם אי אפשר להתעלם מעובדה שמזוויות מסוימות, במיוחד מאחור הדמיון לדגמי בנטלי ואסטון מרטין זועק. אגב, בניגוד אליהן ולדגמי אולטרה פרימיום נטולי גג, בג’נסיס בחרו דווקא בפתרון של גג קשיח מתקפל שקוף בחלקו הקדמי.

X קונברטיבל היא בתצורת 2+2 קלאסית, אך מאחור המושבים נפרדים בגודל מלא. עיצוב הפנים ממשיך את הקו ממוקד הנהג של שני דגמי התצוגה הקודמים בסדרה, עם קוקפיט שעוטף את הנהג ויוצר הפרדה מהנוסע שלצידו, כשהאזור כולו הוא למעט בורר ההילוכים הוא שילוב של מסכים ומשטחי מגע. תצורת 2+2 עם שני מושבים מלאי נפרדים מאחור

בג’נסיס מצהירים שגם ארכיטקטורת יחידת ההנעה החשמלית משותפת עם דגמי התצוגה הקודמים, אבל לא נותנים כל פירוט לגביה. אנחנו חושבים שיחידת ההנעה של GV60 Performance עם כמעט 500 כ”ס תתאים לה בהחלט, אבל בכל מקרה זו מחשבה לא רלוונטית. נכון לעתה אין כוונה של ג’נסיס להביא את ה-X קונברטיבל או את דגמי ה-X קופה לייצור סדרתי בעתיד לעין, זאת למרות שדגמים כאלו כזה יכול להשתלב היטב כמקדמי תדמית בפרוטפוליו של המותג השאפתני שמתכנן להפוך למותג חשמלי מלא בשנת 2030.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...