כך למשל ו', תושבת אזור המרכז, המספרת כי לפני כשש שנים נתנה את רכבה לבנה החייל. "הוא נסע עם הרכב ומסיבה לא ברורה התנגש בצד הרכב במעקה הפרדה. לרכב נגרם נזק מסוים, וכשנסענו למקום הבחנו שמעקה התעקם. משהו כמו פחות ממטר. דיווחנו לביטוח, ובכך חשבנו שהסיפור הסתיים. לפני כשלוש שנים קיבלנו דרישת תשלום מנתיבי ישראל ונדרשנו לשלם 22 אלף שקלים על מה שלטענתם הוא נזק כבד למעקה, מה שלטענת החברה אילץ אותה להחליף עשרות מטרים של מעקה. הפנינו את החברה לביטוח ולא שמענו מהם יותר. לא מזמן קיבלנו עוד דרישת תשלום מעורך הדין של נתיבי ישראל, אך הסכום צמח".
ו' שכרה את שירותיו של עורך הדין דוד חרותי, שהחל להתדיין מול נתיבי ישראל, וגם זה, לדבריה, לא עזר. "זו דרישה כוחנית. עורך הדין שלנו שכר מומחה שקבע כי הנזק למעקה שהתעקם קצת לא עולה על כמה מאות שקלים. עוד עלה מהבדיקה שלנו כי בתקופה שבין קרות התאונה לבקשת התשלום מצד נתיבי ישראל, אירעו מעל ל־250 תאונות עצמיות של כלי רכב שפגעו במעקה הבטיחות הנ"ל". ו' טוענת כי פנתה כמה פעמים בחודשים האחרונים לחברה ולעורך דינה, ולא זכתה למענה.
"על החברה לבדוק הנזק"
"בכל יום נתון, בהתאם לגחמה של פקיד של נתיבי ישראל, עלולים לחייב אותי לשלם חוב של עשרות אלפי שקלים שצבר ריבית". עורך דינה של ו' כבר התריע במכתבו האחרון לחברה כי עליה לבדוק מחדש את הנזק, ולמרשתו נשמרת הזכות להגיש תביעה נגד נתיבי ישראל.
מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה כי "במקרה המדובר נגרם נזק לתשתית כתוצאה מהרכב המדובר. על כן ברור שאת עלותו נדרש לשלם מי שגרם לכך, והתשלום לא יגיע מכיסם של כלל משלמי המסים. באשר לעיכוב בהודעה - הדבר נבע מקושי לאיתור הנ"ל במאגרי המדינה משום שאלה לא היו מעודכנים. נמשיך לשמור על בטיחות משתמשי הדרך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו