האונייה שנתקעה // צילום: איי.אף.פי // האונייה שנתקעה

"תעלת סואץ עלולה להישאר סגורה במשך שבועות"

ניסיונות החילוץ של אוניית המשא "אבר גיבן" נמשכים • "הספינה ממש תקועה" • ההשלכות האפשריות: קשיים באספקת סחורה ימית ועליית מחירי הנפט

משבר השיט בתעלת סואץ הולך ומחמיר: מאז יום שלישי תקועה אוניית המשא "אבר גיבן" (Ever Given) בתעלה, וניסיונות החילוץ נמשכים. עם זאת, גם היום (שישי) לא ברור מתי יצליחו לחלץ את הספינה, והעוסקים במלאכה מבינים כי ייתכן שיידרשו לפרוק את המכולות מהאונייה כדי להפחית משמעותית את המסה שלה. זה מעורר דאגה, שהרי פעולה כזו בלב התעלה עלולה לקחת שבועות.

בה בעת, ספינות גרר ממשיכות לנסות לחלץ את הספינה מהמצב שבו היא שרויה. מינהל תעלת סואץ הזמין אתמול את החברת ההולנדית "בוסקאליס", שמתמחה בחילוץ ימי, כדי שתנסה לפתור את המצב שפוגע בכל שרשראות האספקה הימיות ברחבי העולם. הצוות של בוסקאליס מנסה לחלץ חול ובוץ מסביב לספינה בניסיון להזיז אותה. יום לפני שהגיע הצוות, מנכ"ל תאגיד "בוסקליס ווסטמיניסטר" הודה כי "אין להוציא מכלל אפשרות שהזזת הספינה תימשך שבועות משום שהיא ממש תקועה".

תיעוד ניסיונות החילוץ // צילום: רויטרס

האונייה, שאורכה הוא כ-400 מטרים ומשקלה כ-224 אלף טונות, נתקעה ביום שלישי בערב בעקבות איבוד יכולת הניווט שלה. התקלה נגרמה מהרוחות העזות ומסופות החול באזור. מדובר בנזק רב בקנה מידה בינלאומי, שהרי לפחות 30% מהיקף הסחורה הימית-הבינלאומית עוברים דרך תעלת סואץ, שהם 12% מכלל המסחר הבינלאומי שעובר דרך תעלת סואץ. כמו כן, ככל שעובר הזמן ותעלת סואץ חסומה, כך גם עולים הסיכויים לעליית מחירי הנפט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...