הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה עיצום כספי גבוה בסכום של 8,640,000 שקלים על חברת תנובה בגין הטעיה. לפי טענת הרשות להגנת הצרכן , חברת תנובה הטעתה צרכנים במכירת מוצרי עוף ,כאשר הציגו מצג לפיו תנובה מעורבת בייצורם ובהבטחת איכותם, למרות שבפועל תנובה שימשה רק כמפיצה של המוצרים. ההודעה נשלחה למנכ"ל החברה.
לפי הרשות להגנת הצרכן, מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן .במקור הסכום היה 10,800,000 שקלים ופחת ל-8,640,000 שקלים.
החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע לרשות. מהחקירה עולה כי חברת תנובה שיווקה עשרות סוגי מוצרי עוף וחלקי עוף באריזות הנושאות את השם "תנובה".
על גבי האריזות נכתב אחד מהשניים: "לקוח נכבד! תנובה עושה הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר, אנא פנה אלינו בכתב בצירוף האריזה" או "לקוח יקר, אנו עושים הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר אנא פנה אלינו בצירוף האריזה".
לוגו תנובה הוצג באופן בולט על גבי המוצרים.על חלק המוצרים נכתב "תנובה איכות מובחרת". אולם המוצרים האמורים יוצרו על ידי חברת "קורניש חן (1987) בע"מ ולא על ידי תנובה, ומעורבותה של תנובה באה לידי ביטוי רק במתן שירותי הפצה למוצרים אלה. ברשות להגנת הצרכן אומרים כי במקרה זה, תנובה היא גורם ותיק ומרכזי מאוד בתחום מוצרי העוף ונהנית ממוניטין רב. המסרים שנשאו המוצרים כללו הן את לוגו תנובה והן אמירות מפורשות לגבי אחריותה של תנובה לטיב המוצרים.
תגובת תנובה: "זהו מקרה מובהק שבו לא היה כל מקום להטלת עיצום כספי. לא בוצעה כל הטעיה. בחזית אריזת מוצרי העוף צוין בבירור שמה של היצרנית, חברת קורניש חן, אשר תנובה, החזיקה בה 50% באותה עת. תנובה סיפקה לה בשנים 2015-2017, לגביהן מתייחס הקנס, שירותי הפצה ולוגיסטיקה, שהיה להם קשר הדוק וישיר לאיכות המוצר. תנובה סבורה, כי במקרה זה כשלה הרשות לחלוטין להבין את טיבה של הטעיה ואת טובת הציבור, וכי העיצום הוטל מטעמים בלתי ענייניים. עניינים אלו יתבררו במסגרת הערעור שהגישה תנובה על העיצום".