צילום: AFP

משתפים סיסמה לנטפליקס עם חברים? החברה החלה להילחם בתופעה

מנויים של ענקית הסטרימינג בווידאו החלו לקבל הודעה שדורשת מהם לאמת שהם אכן בעלי החשבון • לא גרים עם בעל המנוי? תצטרכו להירשם בעצמכם

משתמשים ברחבי העולם החלו לקבל הודעה מנטפליקס שמבקשת מהם להוכיח כי החשבון אכן שייך להם או לבני ביתם – כך עולה מדיווח באתר GammaWire. "אם אתם לא גרים ביחד עם בעלי החשבון, עליכם ליצור חשבון משלכם, כדי שתוכלו להמשיך בצפייה”, נכתב בהודעה.

כדי להוכיח שאתם בעלי החשבון, דורשת נטפליקס לבצע אימות זהות באמצעות קוד אשר נשלח למייל או לטלפון של בעל המנוי. בינתיים, משתמשים שנתקלו בהודעה מספרים כי ניתן ללחוץ על כפתור "ודא מאוחר יותר" שמחזיר אותם למסך הראשי. 

בהודעה לאתר The Streamable מסרו בחברה כי "בדיקה זו נועדה לסייע שאנשים להבטיח שאנשים המשתמשים בחשבונות נטפליקס מורשים לעשות זאת". ואמנם זה לא יכול באמת למנוע שיתוף סיסמאות – שכן בעל חשבון יכול לשלוח לחברו את הקוד כשיגיע אליו.

ההודעה שהופיעה למשתמשים // מקור: GammaWire
ההודעה שהופיעה למשתמשים // מקור: GammaWire

כבר שנים שמומחי טכנולוגיה טוענים כי בעולם המודרני יצטרכו בנטפליקס לפעול באגרסיביות רבה על מנת לשבור את הנוהג שהתקבע אצל משתמשי השירות. על פי החברה, תופעת שיתוף הסיסמאות נפוצה מאוד, בעיקר בקרב המשתמשים הצעירים של השירות, ובעקבות כך לחברה נגרם נזק שמסתכם במיליארדי דולרים.

בחברה התייחסו בעבר לתועפה והדגישו כי תנאי השימוש מבהירים כי פרטי הכניסה של נטפליקס מיועדים לחברים באותו בית. נכון לעכשיו מדובר בניסוי אצל מספר מצומצם של משתמשים ברחבי העולם, וטרם ידוע אם הוא עשוי להתרחב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...