freepik

הטרנדים החדשים לשיווק באינטרנט – מה שנת 2021 הולכת להביא לנו?

סוף סוף שנת 2020 מאחורינו וגם אתם בטח, כמו רוב האנשים, לא יצאתם ממש מרוצים מהשנה הזאת ולמרות כל הצרות שהיא הביאה והבלאגן שהיא יצרה - היא הולידה גם המון דברים טובים, דברים שיהפכו לנו את שנת 2021 לחוויה דיגיטלית אחת גדולה

אני זוכר את הרגע שבו ראיתי בפעם הראשונה, אי שם בתחילת שנת 2020 את האפשרות להשאיר טיפ לשליח באשראי, שם באותה הנקודה עברה במוחי בפעם הראשונה המחשבה בראש שאולי המגפה הנוראית שעטפה את כל העולם תביא איתה הרבה דברים טובים – קדמה, אמצעים, דיגיטל, לא בירוקרטיה ועוד. 


נפגשנו עם PR-Digital – סוכנות פרסום בדיגיטל, שם סיפרו לנו על הדברים שאנחנו הולכים לראות בשנת 2021 בכל הקשור לדיגיטל ושיווק באינטרנט ואיך זה הולך להשפיע עליכם, הצרכנים. 


כ-ו-ל-ם בדיגיטל! וכולם מרוויחים מזה


ההשפעה הראשונית שהייתה למגפה על העסקים הייתה מאוד ברורה ובידי בעלי העסקים נותרו שתי ברירות – להיכנע ולסגור את העסק או להשקיע את המשאבים האחרונים שלהם כדי להפיח חיים דיגיטליים בעסק – על כל מה שמשתמע מכך – חשבונות ברשתות החברתיות, אפשרויות לתשלומים דיגיטליים ואולי אפילו אתר – לאלה שראו בבטחה את ההשקעה שלהם משתלמת. 


כל אלה, דברים טובים למעשה, בהתחלה הם אפשרו לקהל להיחשף למגוון חדש של עסקים שלא הכירו לפני והגאווה שמאחורי לתמוך בעסקים ישראלים עזרו לעסקים האלה להרוויח מהפעילות החדשה שלהם שאותה הם היו לעיתים צריכים ללמוד מאפס. 


בתחילת השנה שעברה, כולנו היינו חייבים להסביר לסבתא שלנו איך להפעיל את הזום והיום, סבתא כבר עושה מזמינה פריטים לנכדים אונליין מחנות חדשה שהיא מאוד אוהבת כי הם מתייחסים אליה כאל בת בית למרות שלא דרכה בחנות מעולם. 


אי אפשר להתכחש לזה שכולנו למדנו להתקרב לדיגיטל והדיגיטל בתמורה, הופך לנו את החיים להרבה יותר קלים ופשוטים. 


תרבות אירועים וירטואליים 


מי חשב בכלל שאנחנו נמצא את עצמנו מחוברים בלייב ללהקה האהובה עלינו בזמן שהיא משדרת מהסלון של המתופף ושומרת על מרחק 2 מטרים בין חבריה. כל עולם התרבות בכל העולם חטף מכה מטורפת בעקבות השנה שחלפה אבל ההתאוששות הדיגיטלית מהנושא רק התחילה, הופעות לייב מכל התחומים – ממוזיקאים ועד קוסמים וסטנדאפיסטים מצאו את עצמם מופיעים לייב באיכות לא משהו אבל עם המון המון אמת וגעגוע מה שאפשר לאמנים ולקהל להתקרב אחד לשני. 


בנוסף לזאת, כל הכנסים כמעט שהיו בשנה שחלפה בוטלו. מי שיכול היה, העביר את כל הכנס לדיגיטל – מה שהוביל למהפכה של ממש באירועים הוירטואליים – ראינו אירועי אמנות, מפגשי אספנים, כנסי קומיקס ועוד המון מוצאים חיים חדשים, אישיים הרבה יותר בדיגיטל – מה שאפשר לכל אחד להרגיש כי כל האירוע סובב אך ורק סביבו – חווית משתמש שלא הייתה מגיעה לולא הקורונה. 


השינויים האלה בעולמות התרבות והאירועים הפכו את כל הסיפור לחוויה אישית וזולה יותר, לחוויה שכל מעריץ וכל צרכן נלהב לא יוכלו לוותר עליה כשתגיע שנית בשנת 2021 עם הכנות טובות יותר ותוכניות יותר טובות לשיווק באינטרנט – כולנו הולכים להנות מזה.  


רוצים לקרוא עוד על הדברים החמים בעולם השיווק באינטרנט? כנסו


איפה אתם הולכים לעקוב אחרי? 


אי אפשר לכתוב על דיגיטל ושיווק באינטרנט מבלי לדבר על הרשתות החברתיות שעבור רוב האנשים הן מהות הצריכה הדיגיטלית שלהם. 


קודם כל, נדבר על הרשתות החברתיות בגדול – גם אתם חושבים שאין לכם מושג כבר איפה אתם צריכים להיות? גם לכם יש סדר עדיפויות לרגעי שעמום? קודם כל פייסבוק, אחר כך אינסטגרם ואז נקפוץ לבקר בטיקטוק כדי לוודא שאנחנו לא מפספסים כלום. 


כל זה מסתכם ביותר מדי רשתות חברתיות. אז איך זה קשור לדיגיטל ושיווק באינטרנט? כנראה שהשנה נראה עוד ועוד חברות מצמצמות את כמות החשבונות שיש להן ברשתות החברתיות. זה כנראה יסתכם ב-“תעקבו אחרינו באינסטגרם” ולא ב-“חפשו אותנו בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק” – כל זה הרבה יותר טוב לצרכנים שיכולים בשקט ובשלווה להיכנס ולעקוב אחרי המותג שלהם במקום אחד רגוע מבלי לפלס את הדרך בעולם הרשתות החברתיות והפוסטים האינסופיים וכמובן הרבה יותר טוב לעסקים שיכולים למקד את כל יכולות הדיגיטל והשיווק האינטרנטי שלהם במקום אחד ורק דרכו ליצור קשר עם הצרכן. 


מה שמוביל אותנו לחווית הרכישה ברשתות החברתיות – עם הרצון האינסופי והמאוד כיפי שלנו לקנות, הרשתות החברתיות הגדולות ישאפו לנצל את זה ואנחנו כבר רואים תשלומים הנעשים דרך פייסבוק למשל. 


המטרה בסופו של דבר היא להשאיר את הצרכנים בפלטפורמה ולשמור אותם מעורבים ומרוצים ככה שבמקום לצאת מפייסבוק ולקנות באתר אחר, תוכלו ישירות לקנות דרך פייסבוק כשתהליך המעבר בין גילוי המוצר לרכישתו יהיה קל וקצר. 


קניות אונליין – כבר לא צריך לגעת בכלום גם ככה 


אחד הדברים הכי חשובים שלמדנו השנה זה שאנחנו לא צריכים לגעת בכלום, כמעט. 


השליחים משאירים לנו דברים מחוץ לדלת ואפילו סוף סוף נתנו לנו לגעת במכונת אשראי המוזרה שעמדה שנים ליד קופות בחנויות שונות – טוב אולי לא לגעת אלא רק לטפוח עליה קלות עם הצ’יפ. 


אז איך זה בא לידי ביטוי בדיגיטל אתם שואלים? המטרה המרכזית של עסקים שעברו לדיגיטל זה לדאוג שאתם, תצטרכו לעשות כמה שפחות כדי לרכוש בדיוק את מה שחיפשתם, בזמן שחיפשתם ושזה יגיע אליכם הביתה הכי מהר שאפשר. 


המטרה הענקית הזאת היא המניעה את העסקים שחושבים לטווח ארוך כשהתהליך הזה כולל בתוכו שיפור חוויית המשתמש באתרים, שדרוג חווית השילוח והמידע שמקבל הלקוח בזמן המשלוח והיכולת של העסק לפנות באופן כמה שיותר אישי לבן אדם. 


שימו לב שפעם לכולנו היה חשבון באמזון ובאלי אקספרס, היום יש לנו חשבון בכל אתר שעשינו ממנו הזמנה הכי קטנה שיש. בחשבון זה כתוב מי אנחנו ומה הזמנו בעבר מהאתר, מה שמקל גם על חוויות רכישה עתידיות גם עבור הצרכנים וגם עבור בעלי העסקים. 


לסיכום העניין, שנת 2021 הולכת להביא איתה הרבה מאוד דברים טובים בדיגיטל ואולי כל מה שנכתב הנ”ל נובע פשוט מהעובדה שאנחנו רוצים לדעת שיש לנו כל מה שאנחנו צריכים כדי להעביר את הזמן בבית ולא להשתגע, יש לנו דחף תמידי להיות בקשר עם הדברים שאנחנו אוהבים וזה מה ששומר אותנו שפויים בתקופות מסובכות. 


המטרה של העסקים השנה היא להקל עלינו כמה שיותר ולדאוג לשמור איתנו על קשר קרוב שבסופו של דבר עושה המון טוב גם לצרכנים וגם לעסקים. 


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...