חברות הבנייה המובילות מדווחות השבוע לבורסה על שיאי מכירות מרשימים בשנת קורונה ועל סיום שנה מעולה בניגוד לציפיות. הנתונים מרשימים גם בדירות יוקרה, מה שמעיד בעיקר על שובם של המשקיעים אל השוק, בעקבות הורדת מס הרכישה.
בשני פרוייקטים חדשים של יוקרה שיצאו ממש בימים אלו נרשמו מכירות חסרות תקדים, כפי שדווח לבורסה. כמעט היסטריה בלתי מוסברת לעידן זה, כנראה בעיקר בחיפוש של רוכשי דירות אחר השקעות.
כך בפרויקט היוקרה DUO Tel Aviv שבמתחם סמל דרום (בו מחזיקה אפריקה ישראל בכ-52% מהזכויות) נרשמו 127 בקשות לרכישת דירה מתוך 277 יח"ד במגדל הראשון שבשיווק, בהיקף כספי כולל של כ-652 מיליון שקל. הישג יוצא דופן בהתחשב במחיר הגבוה של הדירות בפרויקט ובמשך הזמן הקצר של כחודש וחצי בו שווקו יחידות אלו.
מדובר בפרויקט הממוקם במפגש הרחובות אבן גבירול, ארלוזרוב ובן סרוק בתל אביב - צמד מגדלים בני 50 קומות ובהם 668 יחידות דיור בנות 2 עד 5 חדרים ופנטהאוזים בקומות הגבוהות. הפרויקט יציע לדייריו שלל שירותים ופינוקים דוגמת בריכת אינסוף (Infinity Pool) חיצונית, שמירה 24/7, מועדון כושר ועוד.
הפרוייקט תוכנן על ידי אבנר ישר ובעיצוב הפנים של אורלי שרם. פיתוח המתחם, כולל בניית 2 המגדלים ושטחי המסחר, צפוי להניב לאפריקה ישראל מגורים הכנסות בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל (לא כולל חלק השותפים).
בנוסף, תלויות ועומדות בקשות רכישה (שטרם הבשילו לכדי הסכמי מכר) ביחס ל-158 יחידות דיור באתרים שונים של פרויקטים במעורבות החברה, בהיקף כספי כולל של כ-723 מיליון שקל.
דן גינגיס, סמנכ"ל השיווק באפריקה ישראל מגורים: "העובדה שאנו יכולים היום לדווח על 127 בקשות ליחידות דיור בפרויקט יוקרה בתל אביב שבוצעו בזמן כה קצר מוכיחה כי תכנון מוקפד, בנייה איכותית וסטנדרטים גבוהים, עדיין עובדים".
בדיווח לבורסה של אפריקה ישראל מגורים (AFRE) צוין כי במהלך השנה החולפת התקשרה החברה (בעצמה או באמצעות חברות בשליטתה) בהסכמי מכר ביחס ל-426 יחידות דיור באתרים שונים של פרויקטים של קבוצת החברה (לרבות פרויקטים משותפים ביחד עם צדדים שלישיים), בהיקף כספי כולל של לא פחות מ-940 מיליון שקל.
פרויקט EXCHANGE של אזורים הוא דוגמה נוספת לחזרתם של המשקיעים. בבניין בצומת עלית ברמת גן נמכרו 154 דירות בחודשיים, בהיקף של 476 מיליון שקל.
זהו הפרויקט שהשפיע באופן המהותי ביותר על היקפי המכירות של חברת אזורים ברבעון הרביעי, והוא פרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות. השיווק החל בחודש אוקטובר האחרון, ונכון לסוף השנה נמכרו בו 154 דירות בהיקף כספי כולל של 476 מיליון שקל בזכות הפרויקט . נרשם בחברה זינוק של 32% במספר הדירות שנמכרו ברבעון הרביעי.
חברת אזורים דיווחה השבוע על נתוני המכירות לשנת 2020 ומציגה נתון שיא עם מכירות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל, לעומת 2 מיליארד שקל בשנת 2019. מספר הדירות שמכרה החברה ב-2020 עמד על 972, כאשר ב-2019 מכרה החברה 995 דירות. מחירה הממוצע של דירה עמד בשנת 2019 על כ-2 מיליון שקל, ואילו ב-2020 נרשמה עלייה ל-2.16 מיליון שקל לדירה.
רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "למרות האתגרים הרבים, הסגרים וההאטה הכלכלית, החברה הצליחה לרשום עלייה עקבית במכירות ולסיים את 2020 במכירות שיא. להערכתנו, המחירים צפויים לעלות. רוכשים רבים שישבו על הגדר הבינו זאת וחזרו לשוק, לצד רוכשים חדשים וחזרה של משקיעים לאפיק הבטוח של הנדל"ן. התוצאות ניכרות במשרדי המכירות".
חברת י.ח. דמרי דיווחה על עלייה של 43% במספר העסקאות לעומת 2019. בשנת 2020 מכרה החברה 778 דירות בשווי של 1.266 מיליארד שקל, בהשוואה למכירה של 544 דירות ב-2019 בשווי של 961 מיליון שקל.
בסיכום הרבעון האחרון לשנה זו מכרה החברה 281 יחידות דיור בשווי של כ-516 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו מכרה החברה 255 יחידות דיור בהיקף כספי של 428 מיליון שקל.
אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של י.ח.דמרי: "משבר הקורונה חידד אצל רבים את הצורך ביציבות, בהשקעה בטוחה ובנוחות של דירת המגורים בבעלות. גודל הדירה והזמינות שלה בתוספת מרפסת, גג או גינה הפכו להיות מאוד משמעותיים עבור הרוכשים".
המכירות השנה הרקיעו שיאים חדשים. חברת בוני תיכון דיווחה על גידול של פי 4 במכירות ביחס לשנת הקודמת. בשנת 2020 מכרה החברה 672 יחידות דיור בשווי 977 מיליון שקל, וזאת בהשוואה למכירה של 191 יחידות דיור בשווי 250 מיליון שקל בשנת 2019.
בסיכום הרבעון האחרון מכרה החברה 136 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-285 מיליון שקל, לעומת 62 יחידות דיור בהיקף כ-74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
סיון פרץ, סמנכ"לית שיווק ומכירות של בוני התיכון: "ההסתגרות בבתים חידדה לרבים את הצורך להיות בעל דירה ולהפסיק לשלם משכנתא של מישהו אחר (המשכיר), או לחילופין לקנות דירה כאלטרנטיבה להשקעה בטוחה״.
קפיצה דרמטית השנה נרשמה גם בקבוצת מזרחי ובניו, שמכרה 297 דירות ב-742.5 מיליון שקל, לעומת 165 דירות ב-380 מיליון שקלים ב-2019. ״העלייה במכירות בכסף הינה 95% בקירוב, לעומת גידול של כ-80% במספר הדירות. ההסבר לפער הינו בעיקר בעלייה במכירת דירות פנטהאוז ודירות פרימיום״, מסביר רוני מזרחי, העומד בראש החברה.
בחברת אבני דרך מדווחים על גידול שיא של 69% במכירות הקבוצה לכ-499 יח"ד לעומת 300 יח"ד בהשוואה לשנת 2019. הכנסות החברה הכפילו מ-280 מיליון שקל בשנת 2019 ל-580 מיליון שקל בשנת 2020. הגידול התבטא בכל תחומי הפעילות של החברה: פרויקטים לשוק החופשי, התחדשות עירונית ומחיר למשתכן.
מתחילת ימי הסגר הראשונים ועד היום השיקה הקבוצה ארבעה פרויקטים חדשים, ביניהם: בבית שמש 154 יח"ד, באלפי מנשה 160 יח"ד, ביוקנעם 208 יח"ד ובלוד 323 יח"ד.
יאיר כהן, מנכ"ל קבוצת אבני דרך: "משבר הקורונה, שגרם לתנודתיות חדה באפיקי ההשקעה השונים, חידד את ההכרה שההשקעה בנדל"ן למגורים היא אלטרנטיבת השקעה סולידית ובטוחה יותר. במסגרת הפיתוח העסקי של החברה אנו ממשיכים לפעול להגדלת צבר הקרקעות שלנו, לצד הרחבת היקף הפעילות כדוגמת רכישת פרויקטים חדשים וכניסה לשותפויות״.
בחברת גשם החזקות מדווחים על קפיצה אדירה. ב-2019 נמכרו 391 דירות, והשנה 873. היקף המכירות בשנה שעברה היה 444 מיליון שקל, והשנה 1.3 מיליארד שקל. הנתונים מתייחסים למכירות חדשות שבוצעו בשנת 2020 אל מול מכירות בשנת 2019.
״בשנת 2020 פתחתנו חמישה פרויקטים חדשים״, אומרת בתיה מזרחי, סמנכ״לית השיווק והמכירות של גשם החזקות. לדבריה, השנה הייתה מאתגרת ולא צפויה. ״כל המגמות שחזינו עברו טלטלה מסחררת, וכל מה שתוכנן לא בהכרח יצא לפועל. יחד עם זאת כשמחשבים את התוצאות ביחס ליעדים, עמדנו ביעדים השנתיים ובנוסף חלו עליות משמעותיות במחירים ובביקושים. סיימנו את השנה עם 2% הכנסות מעל התחזיות ״.
חברת אלמוגים מכרה 230 יח"ד בהיקף של 288 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף שנת 2020 נחתמו בקשות רכישה בהיקף של כ-26 מיליון שקל. החברה השיקה מתחילת ימי הסגר הראשונים ועד היום 4 פרויקטים חדשים, ביניהם: אלמוגי הילס חיפה - 60 יח"ד, אלמוגים אור ים - 253 יח"ד, אלמוגים נתניה - 256 יח"ד והרצליה רובינא - 48 יח"ד.
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "אלמוגים שהונפקה והפכה לחברה ציבורית לפני כשנה מסכמת שנה מצוינת של פעילות, המתבטאת בכל הפרמטרים. מספר החוזים הגדול שנחתם במהלך השנה מהווה עדות חזקה לכך שהפתרונות שהצענו אכן ענו על הצורך של רשת ביטחון הולמת לאתגרים״.
רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן? הירשמו עכשיו לניוזלטר של נדל"ן היום
מדברים נדל"ן עם עופר פטרסבורג. האזינו לפודקאסט החדש >>
גם בתחום המניבים היו נקודות מפנה: חברת אילה אגם שיווקה במהלך שנת 2020 יותר מ-70% משטחי המשרדים בפרויקט אילה טאוורס, במגדל הראשון מבין שני מגדלי המשרדים הראשונים שייבנו במתחם המגורים והתעסוקה החדש בצריפין.
ברבעון הראשון של שנת 2020, בו החל גם הסגר הראשון, מכרה אילה אגם כ-15% מהפרויקט. בשני הרבעונים שאחריו חלה האטה במכירות, שנבעה מהשיתוק הכללי במשק, ובמהלכם שווקו כ-15% נוספים. הקפיצה הגדולה היתה ברבעון האחרון, בו שיווקה החברה עוד כ-40% מהפרויקט, לאחר שאנשים הפנימו שהקורונה תישאר איתנו עוד תקופה ושיש להסתכל לטווח הארוך ולהיערך ליום שאחרי.
אסנת לוי, מנהלת השיווק בחברת אילה אגם: "התאמנו את תהליך המכירות לאתגרי התקופה, באופן שכלל פגישות זום ומפגשים באתר הפרויקט, כשהדבר התאפשר. החל מחודש אוקטובר ובתום הסגר השני, אנו עדים לשינוי משמעותי בהתעניינות ובהיקף הרכישות. בתקופה זו, נמכר קרוב לחצי מהפרויקט".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו