"כולם קונים הכל מהכל" // צילום ארכיון: קוקו // "כולם קונים הכל מהכל"

"יש תנועה חזקה בסניפים": בשל הסגר - רשתות השיווק הוצפו בלקוחות

הישראלים גודשים את הסופרים כדי להצטייד לסגר • מרוב עומס, מערכת האשראי של שופרסל קרסה - והתקלה בטיפול • רמי לוי: "אין חוסרים ולא יהיו"

רשתות השיווק מוצפות בלקוחות בעקבות כניסת הסגר. בשל עומס רכישות, מערכת האשראי של שופרסל קרסה היום (שישי), והתקלה בחברת וריפון נמצאת כעת בטיפול.

"יש תנועה חזקה מאוד", אמר היום רמי לוי ל"ישראל היום". "זה החל שלשום ונמשך גם אתמול אחר הצהריים. הגידול נובע בגלל סוף השבוע וגם משום שיש יותר היענות לסגר. אנשים רוצים להצטייד כראוי מתוך כוונה לשתף פעולה בסגר".

הוא הוסיף: "העלייה אצלנו בסניפים עומדת על 25%-35%. בדצמבר ראינו עלייה במכירות כי אנשים חזרו לקנות בזול. לפני זה, בגלל הסגרים השונים, הם קנו ליד הבית". לוי ביקש להרגיע את הלקוחות כי "אין חוסרים ולא יהיו. אנשים צריכים לקנות רק את מה שהם צריכים ולא מעבר לכך".

ישראל נכנסה לסגר שלישי // צילום: פז בר, יוני ריקנר

גם יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק בטיב טעם, מדווח כי סניפי הרשת גדושים בקונים, ולהערכתו התנועה צפויה לגבור בהמשך היום. "נהיה פתוחים היום עד הלקוח האחרון, ובחלק מהסניפים השכונתיים אנחנו פתוחים 24 שעות ביממה", אמר שליו. "האתר מתפוצץ מהעבודה וכולם קונים הכל מהכל. מיום שלישי החלו ניצני עבודה, רביעי היה חזק וגם היום כאמור יש תנועה ערה".

מהי זמינות המשלוחים בעקבות הביקוש הגדול?

"עיבינו את מערכת האינטרנט והגדלנו את כמות המלקטים. בדקנו שכל המכוניות עובדות כמו שצריך. מאחר אנחנו עובדים בשבת, מי שמזמין היום - יקבל מחר את המוצרים שרכש. מי שיזמין בשבת יקבל ביום ראשון, אלא אם כן עשרה מלקטים יהיו בבידוד. נכון לעכשיו, הכל מסודר".

לדבריו, "הרשת ערוכה מבחינת המלאים". עוד אמר: "בלי קשר לסגר, מסוף דצמבר נערכנו לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה כי זו תקופה חזקה בטיב טעם. מבחינת ביקושים בסגר הנוכחי, זה לא באזור של המוצרי אגירה, קרי ביצים ונייר טואלט. אנשים קונים בעיקר בשר, והאלכוהול חזק מאוד. גם המעדניות ומחלקת הירקות פעילות ביותר. את הדברים היבשים קונים כרגיל. עוד מחלקה שיש לציין היא של המוצרים הקפואים שזה טבעי והגיוני".

"הלקוחות יודעים שהרשתות פתוחות גם בימי הסגר - ואוגרים פחות" // צילום ארכיון: יוסי זליגר
"הלקוחות יודעים שהרשתות פתוחות גם בימי הסגר - ואוגרים פחות" // צילום ארכיון: יוסי זליגר

גם ברשת יוחננוף מדווחים היום על ריבוי קונים בסניפים, בהיקף גדול מהרגיל. אלעד חרזי, סמנכ"ל הסחר ביוחננוף: "כמו בסגר הקודם, גם הפעם אנו רואים עלייה בכמות הלקוחות בסניפים. חשוב לציין שהצריכה לא נעשית מתוך בהלה. הפעם נראה שהלקוחות יודעים שהרשתות נשארות פתוחות גם בימי הסגר, ולכן אוגרים פחות. אין ספק שהפעם הרשתות כבר מורגלות למצב ויודעות להיערך היטב במתן מענה לביקושים, חלקן יותר חלקן פחות.

"אנחנו ביוחננוף ערוכים ומוכנים עם תשתית תפעולית רחבה, סחורות, כוח אדם מיומן ומבצעים חזקים. גם במערך הפיקאפ שלנו זיהינו עלייה בביקושים ואנו כבר ערוכים לשירות האיסוף העצמי בתקופת הסגר".

אייל רביד, מנכ"ל ובעלים רשת ויקטורי הוסיף: "החל משעות הבוקר יש תנועה ערה של לקוחות בסניפי הרשת ברחבי הארץ, תגברנו את כוח האדם על מנת למנוע היווצרות של תורים ארוכים, ואנו ערוכים לתת שירות לביקוש ההולך וגדל".

האם צפויים חוסרים?

"כחלק מהמוכנות של הרשת בתוך משבר הקורונה, רשת ויקטורי הצטיידה במלאים לכלל המחלקות על מנת להעניק ללקוחותינו מגוון רחב וזמינות של כלל המוצרים".

באופן טבעי, הסגר יוביל גם לעלייה בכמות המשלוחים מהמסעדות.  באפליקציית "תן ביס" דיווחו כי בנוסף לתגבור של 500 שליחים נדרשים, גם גיוס העובדים למוקד שירות הלקוחות עולה - ובמיוחד בזמני סגר - עם יותר מ-20 איש בחודש. בנוסף, במטה החברה סיפרו על דרישה גוברת לאנשי פיתוח, עם 80 משרות פתוחות כיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...