מערכון הפתיחה שהיה טייק אוף על "שעת נעילה" היה מצוין. "ארץ נהדרת"

"ארץ נהדרת": צריכים לחשב מסלול מחדש

תוכנית הסאטירה הוותיקה נשענת יותר ויותר על טיב החיקויים של שחקניה, וזה לא מספיק בשביל להשאיר את הצופים • ואפשר גם להוריד את מינון המערכונים שעוסקים בתוכניות אחרת של קשת, יש יותר מדי מהם

ארץ נהדרת 18, קשת 12, 21:30

עם כל התהפוכות שעברה הטלוויזיה שלנו בשנים האחרונות, נדמה ש"ארץ נהדרת" מצליחה להישאר אחד העוגנים החזקים של קשת. כמו קבוצת צמרת בליגת העל, ב"ארץ" מזהים במהירות את הכוכב העולה הבא וממהרים להחתים אותו. כך יצרה התוכנית קאדר שחקנים שהלך וגדל עם השנים, וזה קצת מוריד תפקידים לגרעין המקורי של השחקנים. יותר מזה, זה לא מפריע להם להביא לתוכנית שחקנים אורחים נוספים, כפי שקרה אמש בתוכנית פתיחת העונה, כשהביאו את דודו ארז בתפקיד גדעון סער. תהיה לו הרבה עבודה בזמן הקרוב.

האקטואליה המטורללת בישראל תמיד ידעה לייצר לכותבים חומרים טובים, אבל נדמה שהמציאות כבר מזמן עקפה את הסאטירה בסיבוב. כמה לא צפוי היה עוד סבב בחירות? כמה לא צפויים היו יחסי הפאסיב־אגרסיב של נתניהו וגנץ? הכל ידוע מראש, עכשיו תנסו להתעלות על זה. 

אבל ההגמוניה המודעת מאוד להגמוניותה של "ארץ" בקרב תוכניות הסאטירה והבידור, ונבחרת החלומות שמרכיבים הטאלנטים שלה, לא יכולות לאפשר לה לנוח על זרי הדפנה. מי שמחכה להם בסיבוב אלה המתחרים בערוץ 13, שמשדרים את "האח הגדול" במקביל ל"ארץ". "האח" יחד עם "הישרדות", נחשבות לתוכניות הריאליטי החזקות של רשת. "האח" סגור עם מפרסמים שיודעים איזה רייטינג הוא יכול להביא, ו"ארץ" הוא מותג חזק, אבל הולך ונשחק ככל שעובר הזמן, וצריך להוכיח את עצמו כל פעם מחדש. ואם אתמול שמעתם במקבצי הפרסומות ברדיו את קיציס מזמין אתכם לצפות בערב הבכורה של "ארץ", ובמוצ"ש הנשים בקאסט קיבלו ראיון ארוך אצל דנה וייס, זה רק בגלל שהם מבינים כמה מונח על הכף והם זקוקים לכל צופה. 

בעונות קודמות הבדיחות כבר היו צפויות, והפאנלים שעוסקים בפוליטיקאים היו ארוכים מדי, וגם בעונה הזאת ממשיכים באותו הקו הלא זורם הזה. הקטע שנתניהו ואדלשטיין מקבלים חיסון היה מיותר ולא מצחיק, וכשאין במה לחדש - הכל מתנקז לרמת החיקוי, אם היה טוב או לא. ואם על זה ידברו היום אצלכם במשרד, ועל האיפור המדויק שעשו לדודו ארז או לרועי בר נתן, שגילם את צדי צרפתי, זאת ממש לא תהיה מחמאה ל"ארץ". 

אבל המערכונים שלהם בדרך כלל יצירתיים ומתכתבים עם מה שקורה. מערכון הפתיחה שהיה טייק־אוף על "שעת נעילה" היה מצוין, גם ברמת הרעיון וגם ברמת הביצוע. תמיר בר מצא את המקום שלו בקאסט ורועי בר נתן נולד לשחק את אבינועם. המערכונים האחרים שלהם מבוססים בעיקר על תוכניות קשת ("הזמר במסכה"), ויש יותר מדי מהם. הם איטיים מדי ואת הפאנצ'ים אפשר לראות מקילומטר. 

"ארץ נהדרת" חזקה במערכונים עם דמויות מקוריות שלהם שהפכו לקאלט, כמו הפילוסים בזמנו או הטורטלים, שאמש עשו את דובאי. זה הקו שאיתו הם צריכים ללכת, גם אם זה לפעמים יותר יקר להפקה.

נכון, אי אפשר לוותר על הפוליטיקה, אבל ב"ארץ נהדרת" חייבים לחשב מסלול מחדש מבחינת הכתיבה הצפויה ואורך הקטעים - אחרת מה שיזכרו מהם זה רק את החיקויים.

העונה ה־18 תהיה גדושה בקוקטייל בחירות וקורונה, ול"ארץ נהדרת" יש פוטנציאל אדיר. אין לה מתחרים בתקציבים וטאלנטים, ואין סיבה שהיא לא תבעט ותבלוט. עם הסגר הבא עלינו לרעה, יהיו מי שיחכו לתוכנית הבאה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...