צילום: מאיה באומל // חנות T-LAB של ויסוצקי

ביקרנו בבר התה הכי מסקרן בתל אביב

חברת ויסוצקי השיקה בתל אביב את T-Lab, בר תה ענק המציע מגוון משקאות ומאכלים על בסיס המשקה החורפי • שוחחנו עם מנכ"ל החברה על הצעד המפתיע

התפיסה של תה כמשקה המזוהה עם מסדרונות ההסתדרות או חדרי מורים כבר מזמן נשברה בישראל והמשקה החם והמנחם הפך לטרנדי עבור חובבי בריאות ולייף סטייל. בר התה החדש שפתחה חברת ויסוצקי בתל אביב מצליח לעשות עבור התה מה שעד לפני עשור נראה בלתי אפשרי - להפוך אותו למגניב. 

המקום החדש, שזכה לשם T-lab, הוא פרי פיתוח, עיצוב ותכנון של שנתיים והוא מציע תפריט משקאות המבוסס כולו על תה וחליטות שטרם נראה כמותו בישראל. T-lab ממוקם בין שדרות החשמונאים למדרחוב גבעון החדש, במקום בו שכן בעבר בית התה של חברת ויסוצקי. 

העיצוב של המקום משלב אלמנטים אורבניים מודרניים לצד שימוש בחפצי וינטג' מההיסטוריה של התה כמו קנקני תה מסורתיים, טפט שעשוי מארגזי תה עתיקים שנמצאו במפעל ויסוצקי ופריטים אחרים המדגישים את עברו הזוהר של המשקה. על אף שהתוצאה מרהיבה, עיקר תשומת הלב במקום מופנת אל הבר המרכזי, שבו ברזי בירה מזרימים תמציות תה שונות למגוון משקאות, הנע מהבריאותי למושחת ממש. 

לשתות עוגת גבינה

על המתכונים הייחודיים אחראים המיקסולוג אסף עמיר, שהיה אחראי על הקמת הבר בתאילנדית של הר סיני , המביא עמו  ניסיון עשיר של קרוב לשני עשורים בבניית קוקטיילים, תפריטים וניהול ברים לצד הטכנולוג הפיתוח ומהנדס המזון איתמר צימרמן.

מרכז החנות, בר התה // צילום: מאיה באומל
מרכז החנות, בר התה // צילום: מאיה באומל

בין המשקאות שתמצאו ב T-LAB: משקאות ה cheese tea - אחת הבשורות המסקרנות ביותר שמגיעה מהמזרח הרחוק - משקה "תה גבינה" (Cheese Tea). המשקה נולד בדוכני אוכל רחוב בטייוואן, ומשם הגיע לסין והפך ללהיט גם ביפן ודרום קוריאה, ומייצר תורים ארוכים של לקוחות להוטים. אנשי המקצוע של ה T-Lab  פיתחו ושילבו אותו בתפריט הבר, עם שילובים ממכרים, כמו חליטת הילולי פירות, תות וענן של קרם גבינה.

משקאות SMOO-TEA, משקאות סופר פוד על בסיס סדרת התה הירוק של ויסוצקי, עשירים בערכים תזונתיים כגון: סופר גרין המורכב מתה ירוק, ספירולינה, מאצ'ה, תרד, אננס, תפוח, בננה, תפוז וחלק שקדים.

סופר ילואו המורכב מתה ירוק כורכום ותפוז, אננס, מנגו, פסיפלורה, קוקוס, ג'ינג'ר ודבש. סופר פרפל המורכב מתה ירוק סופר פרפל, אסאי, אוכמניות, תותים, אננס, בננה, קוקוס ודבש. כמו כן מוגשים שייקים מפנקים על בסיס צאי מאסאלה, מאצ'ה יפנית או ארל גריי.

את המשקאות מלווים מאפים מיוחדים שפותחו במאפיית לחמים השכנה, המשלבים חליטות תה ומאצ'ה בתוכם. על אף שהמאפים מצויינים, הכוכבת האמיתית של המקום היא גלידת המאצ'ה, בעלת טעם ברור אך מעודן של תה ירוק יפני איכותי ומוגשת כשעליה אוכמניות מיובשות פריכות. לעניות דעתו של הכותב, מדובר בגלידת המאצ'ה הטובה בארץ.

הכוכבת האמיתית, גלידת מאצ'ה של T-LAB
הכוכבת האמיתית, גלידת מאצ'ה של T-LAB

"הכרנו מחדש את הדור הצעיר"

שלום זידלר, יו"ר ובעלים של קבוצת ויסוצקי אמר היום במעמד הפתיחה החגיגי: "ויסוצקי מביאה את המהפכה הבאה בעולם התה. לפני כ- 25 שנים, כשפתחנו לראשונה את בית התה מטרתנו הייתה לחשוף את הציבור הישראלי למגוון הרחב שיש לתה להציע. היום אנו ממציאים את עצמנו מחדש על מנת לספק חוויה המערבת את כל החושים. לא עוד תרבות התה האנגלית שהכרנו, אלא שילוב טרנדים מהמזרח הרחוק דרך האורבניות הניו יורקרית כחלק אינטגרלי מחוויית השתייה הכוללת".

"עד לפני 12 שנה החנות שלנו כללה גם בית תה, ברמה של ארוחות בוקר ומאפינס. באיזשהו שלב סגרנו את הצד המסעדתי ונשארה החנות שרצה עד לפני שנתיים. הרגשנו שהיא עשתה באיזשהו מקום את שלה. הדור השתנה וכל העולם של הטעם החדש של המשקאות עשה שינוי. הרגשנו שאנחנו מפספסים את כל הקטע של העולם הקר בדור הצעיר והתחלנו לחשוב על איך תה ויסוצקי מתחברת דרך התקופה החמה שהיא יותר ארוכה במדינת ישראל".

"הקמנו לפני שנתיים פופ אפ בשוק הפשפשים כדי לעשות לזה מבחן והתגובות היו עצומות. גילינו את הצעירים וזה היה מחמם לב. תכננו להקים אז את החנות לשבועיים ולאור ההצלחה הארכנו בשבוע. החשוב ביותר הוא שכל מה שיש במעבדה זה על בסיס תה. לטוב ולרע אין כאן קפה. המטרה היא שהציבור הצעיר יבין שהתה הוא חוצה עונות. אנחנו מדינה של קפה ואני לא רוטן יעל כך. זה חלק מהתרבות המקומית. הייתי בדובאי שבוע שעבר ושם התה הוא המלך. זו פונקציה של תרבויות".

תה מתוק בטעם ארל גריי עם כדורי טפיוקה // צילום: מאיה באומל
תה מתוק בטעם ארל גריי עם כדורי טפיוקה // צילום: מאיה באומל

כמה השקעתם בחנות?

"כמיליון וחצי שקלים. זה לקח יותר מדי מזמן בגלל הקורונה . תוך כדי תנועה שינינו כל מיני דברים. . היה שווה לחכות כי אני חושב שיש לו מראה אחר, אורבני וניו יורקי".

מה קרה לייצוא שלכם בעקבות הקורונה?

"עולם הייצוא מתחלק לשני מסלולים: של כשר ולא כשר. באמריקה אנחנו בעולם הכשר ובעולם המיינסטרים. אנחנו מוכרים גם ליפן , שזה מדהים בפני עצמו כי זו ארץ של תה . הם שותים תה ירוק ואנחנו מוכרים ליפן סוגים של תה פירות צמחים וכו. שם אנחנו עובדים רשת קוסקו שיש לה 30 חנויות ענקיות. העולם הלא יהודי הלא כשר בהכרח מתחבר למסורת. ויסוצקי היא חברה של 170 שנה . גם בעולם אין הרבה חברות בעלות היסטוריה כזו ובעלות מקצועיות כזו.

בנוסף, נכנסנו לשוודיה ואנחנו נמצאים שם ברשת המובילה, איקה, כפתיחה לנורדים ולסקנדינביה. שם נכנסנו רק בתה הירוק וסיפרנו להם על המהפכה שעשינו בתה הירוק בישראל. על רק זה הם הכניסו אותנו בתה הירוק. זה לוקח זמן להיכנס למדינות, בטח עכשיו במצב הכלכלי שבעולם ואנחנו מקווים שנצליח".

דובאי היא אופציה?

"בהחלט. נפגשתי עם אנשים שמחפשים חדשנויות בדובאי . אנשי עסקים רוצים להביא חדשנות לדובאי לבתי החולים ובתחום הביומד. במזון הם מחפשים מצד אחד את החדשנות ומצד שני את הכשרות".

מה קרה למכירות שלכם בקורונה?

"כולם יודעים ומדברים על זה שבמרץ כל תעשיות המזון עשו חיים וזה נכון. אבל אם אני מסתכל על שנת 2020 , זו לא מהפכה. זה נכון שיש גידול כי אנשים בבית ולא נסעו לחול. אבל הדבר הקשה יותר וקשה לעבור איתו  לסדר היום זה השוק המוסדי שכולל את בתי הקפה והמסעדות. גם אין חתונות. בחתונות יש בממוצע  300-400 איש שבאים לשתות בחינם ולכן כל התעשייה הזו נפגעה. יש חברו שמוכרות המון בשוק המוסדי, אנחנו פחות. אצלן מדובר בפגיעה של 40-50% במחזור ולכן ענף המזון עובר תקופה לא קלה. בנוסף, כל העלויות התייקרו. לדוגמא: שכר עבודה בישראל עומד על  1600 דולר והולכים להעלות אותו עוד. בדובאי הוא עומד על  500 דולר".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...