צילום: קוקו // "השנה הזאת היתה פסיכית". פולמן

ארי פולמן: "עולם הקולנוע השתנה לנצח"

במאי הקולנוע המוערך עשה בפברואר את הבכורה שלו כבמאי תיאטרון, אבל חודש אחרי הגיעה הקורונה • עכשיו הוא מקווה לחשוף את ההצגה שלו "מתאבל ללא קץ" לאנשי תיאטרון בעולם, במסגרת אירועי "ישרא־דרמה"

רגע לפני שהקורונה פרצה, הספיק במאי הקולנוע המוערך ארי פולמן ("ואלס עם באשיר") לעשות את הבכורה שלו בעולם התיאטרון. זה קרה עם המחזה "מתאבל ללא קץ" של חנוך לוין, שפולמן ביים בתיאטרון הקאמרי. אלא שמהר מאוד ירד המסך על ההצגה בגלל הקורונה. עכשיו תזכה ההצגה לחשיפה בפני אנשי תיאטרון מהעולם, מה שעשוי להעניק לה החייאה. 

זה יקרה במסגרת אירועי "ישרא־דרמה", שייפתחו ב־26 בנובמבר, ובמסגרתם נחשפים אנשי תיאטרון מהעולם ליצירות תיאטרון ישראליות. האירוע מתקיים מדי שנה ביוזמת המכון למחזאות ישראלית, שבראשו עומד מנכ"ל תיאטרון הבימה, נעם סמל, והשנה הוא יתקיים במתכונת מקוונת. 

17 הצגות ישראליות, שנבחרו מתוך כ־70 בקשות, יהיו זמינות לצפייה עבור מנהלי תיאטראות, דרמטורגים, במאים ויוצרים מרחבי העולם. בנוסף יתקיימו רבי־שיח בנושאים מגוונים. מושב הפתיחה יתקיים ב־26 בנובמבר תחת הכותרת "תיאטרון ושלום", ובו ישתתפו הסופר דוד גרוסמן, השחקן הישאם סולימן ("פאודה"), שר התרבות חילי טרופר והעיתונאי תום פרידמן. כמו כן תוקרן ההצגה "הזמן הצהוב" מאת גרוסמן בביצוע התיאטרון הערבי־עברי. 

"אין לי מילים לתאר את הגעגוע שלי להצגה שביימתי", אומר פולמן. "הבכורה הרשמית היתה בפברואר, ובמארס כבר סגרו את התאטרון. הספקנו להציג אולי 15 פעם. אין ספק שבתוך הקורונה הזאת, זה הדבר שאני הכי מתגעגע אליו. כל תהליך היצירה בתיאטרון היה אדיר".

יש תקווה שאחרי הקורונה תחזור לתיאטרון?

"יש תקווה. לחוויה של לשבת בתיאטרון יש כוח עצום, ובגלל זה התיאטרון יישאר לנצח. רגע לפני הקורונה תיכננתי לצלם את ההצגה, באיכות הכי גבוהה, ואז הכל השתבש. אבל לפחות האירוע הזה של 'ישרא־דרמה' קורה ויש תקווה להגיע לבמות בעולם".

"תהליך היצירה בתיאטרון היה אדיר". ארי פולמן // צילום: קוקו
"תהליך היצירה בתיאטרון היה אדיר". ארי פולמן // צילום: קוקו
 בתחום הקולנוע, שהוא בעצם העיסוק העיקרי שלך, יצא לך לעבוד בתקופת הקורונה?

"אני מסיים פרויקט של שבע וחצי שנים, אדפטציה חופשית באנימציה ליומן של אנה פרנק. הסרט יהיה מוכן עוד שלושה חודשים, ואנחנו לא יודעים מה הולך להיות. נגיד ונרצה להגיע איתו לפסטיבל קאן - אנחנו לא יודעים אם בכלל יהיה פסטיבל. עולם הקולנוע השתנה לנצח, הכוח עובר מהאולפנים לסטרימינג, לנטפליקס לאמזון ולדיסני, ואני חושב שזה בלתי הפיך. 

"השנה הזאת היתה פסיכית. עבדנו עם שמונה מדינות במקביל, סטודיואים קרסו בגלל חולי קורונה, השותף שלי היה מונשם תקופה ארוכה בחו"ל. ועדיין, אנחנו ברי מזל ביחס למה שקורה בתיאטרון למשל. מצלמים עכשיו סרטים בארץ ובעולם, אבל זה נורא מסובך. צריך לשמור מרחק ולעשות אקסטרה ביטוחים, יש גלים של מחלות על סט. ברור שלא כולם יעברו את כל זמן הצילומים מבלי להידבק".

לדברי פולמן, הוא שוקל לשחרר סרט ילדים שלו בסטרימינג. "שכשהתחלנו לעבוד על הסרט, לא דמיינתי שהוא יילך לסטרימינג. היום אני מצפה בשקיקה שזה יקרה. זו הפקה מורכבת של 150 איש מכל העולם. איפה יראו אותו יותר ילדים? בבתי הקולנוע או בבית? חד משמעית בבית. אני חושב שבסוף כולם נכנעו לזה. חוץ מאנשים שעדיין מצלמים בפילם, כמו טרנטינו, כולם יעשו בסוף סרטים בסטרימינג. אני מניח שכמה במאים ירצו להרוג אותי (צוחק), אבל זה מה שנראה לי שיקרה".  טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...