לא רק המחירים, אלא בעיקר אופן התנהלות של בעלי העסקים מול אפיקי הפרסום השונים. התקופה הינה קצת יותר מחושבת, יותר זהירה, וכפועל יוצא מכך גם חייבת להיות יותר מדויקת. לכן סוכנויות דיגיטל שהבינו את אופי התקופה, ידעו להכניס פתרונות שלא קיבלו מספיק תשומת לב בתקופות קודמות, ואולי במקום מסוים קידמו משמעותית את תרבות הצריכה והפרסום הדיגיטלית. על התהליכים והמאפיינים שלהם בכתבה הבאה:
תקופת קורונה הינה תקופה יותר שקטה מהרבה בחינות. פחות פאבים וחיי לילה, פחות צריכה של מותרות, פחות הופעות ואירועים חברתיים, ובאופן טבעי גם פחות הוצאות על פרסום. אבל למרות זאת, העסקים חייבים להמשיך לעבוד, האזרחים ירצו להמשיך לצרוך, בין אם מוצרים חיוניים ובין אם פינוק כזה או אחר מדי פעם. לכן לתקופה חדשה חובה למצוא התאמות, שהרי הבנו כבר מזמן שלא מדובר במשהו זמני, אלא בשינוי תפיסתי שעשוי להישאר איתנו עוד תקופה, ויש ללמוד לחיות איתו ולצידו.
לפרסום באינטרנט יש מגוון דרכים וסוגים. אחד הוותיקים שבהם הוא קידום אתרים אורגני. אפיק פרסום אמין ומכובד שנחשב עדיין בעיני בעלי עסקים רבים, וגם סוכנויות פרסום רבות, לאחד האפיקים המשתלמים ביותר והכדאיים ביותר, כשנעשה נכון. עד היום, כאשר נחפש משהו באינטרנט, חלק גדול מאיתנו ילך לתוצאות ה’לא ממומנות’ של גוגל כדי לקבל מענה יותר אמין לחיפוש שלנו, באופן טבעי, או אורגני
אחת הבעיות העיקריות עם הדרך הזאת של קידום אתרים, היא שהדרך היא ארוכה, והתוצאות לא מובטחות. לכן מפרסמים רבים ובעלי עסקים רבים ניסו והתאכזבו, מצאו את עצמם מוציאים סכומים לא מבוטלים על אפיק הפרסום הזה, ולא בהכרח רואים תוצאות. לכן בעיקר מי שהאמין בתהליך, נתן הזדמנות, ובעיקר עשה את הפעולות הנכונות על מנת להתקדם הצליח.
אך העניין הוא שעל מנת להתקדם אורגנית, לא צריך להמציא את הגלגל, אלא בעיקר ללכת על פעולות ידועות ומוסכמות שאף אחד לא שומר בסוד, ובמילים פשוטות ‘לשחק על פי הכללים של גוגל’. לתת למנוע החיפוש את מה שהוא מבקש. הרבה פעמים באופן גלוי. בסוכנות הדיגיטל קונספט1 דואגים להתאים את עצמם לדרישות אלה באופן סיסטמתי וקבוע, מהרבה סיבות. “על מנת להתקדם ולתת פייט למפרסמים גדולים, אנחנו חייבים לעשות פעולות מדויקות, שנותנות מענה לצרכים המיידיים של הלקוחות שלנו. אומר אלק משוב מקונספט1, המנהל את מחלקת ה-SEM בסוכנות, שזה בעצם כל מה שקשור לפרסום בגוגל. “עסקים קטנים לא יכולים להשקיע עשרות אלפי שקלים עוד לפני שהם רואים מה זה נותן להם, אלא הם רוצים לראות את התמורה לאגרה כמה שיותר במדויק, ומהר. וכאן אנחנו דואגים שההשקעה שלהם מנותבת למקומות הנכונים”, מוסיף משוב.
על מנת להתקדם בגוגל, יש לשמור בגדול על מספר כללים ברורים, ביניהם אתר אינטרנט טוב שעומד בדרישות, תוכן מעמיק, והפניות ממקורות חיצוניים באינטרנט. כמובן שיש תתי סעיפים, ודרכים שונות לעשות כך, אבל אם מרדדים את המאפיינים האלה לצורה הכי בסיסית שלהם – אלה הדברים. בשביל להפיק את האתרים הטובים ביותר, על גביהם ניתן לבנות קמפיין אורגני (וגם ממומן, אבל זה לכתבה אחרת) יעיל וטוב, צריך לעבוד על פי כללים ברורים ומובהקים, שהניסיון, והשנים הראו לצוות בקונספט1 כמוכחים ועובדים. “אתר שבנוי נכון, מותאם לצרכים של גוגל, ומתוכנן על פי מענה לצרכים הן שיווקיים והם טכניים העוזרים למנועי החיפוש לקרוא אותו טוב יותר, הוא אתר שיהיה קל יותר לקדם ולפרסם” אומר מיכאל כוגן, מנהל מחלקת הפיתוח של הסוכנות. כשאנחנו מתכננים אתר, אנחנו לוקחים בחשבון את התוצר הסופי, ובונים אותו כבר לצרכים של קידום אורגני. מוסיף כוגן.
לכן בקונספט1 בנו מערכת אתרים שכבר לקחה בחשבון את כל שיקולי התשתית הנ”ל, ומאפשרת לבעלי עסקים, לבנות אתר בקלות, במהירות ובזול, ולקבל תוצר ששווה הרבה יותר, מכיוון שהוא פרי תכנון מוקדם, מאפיינים שעונים לצרכים של הרבה מאוד עסקים, בין אם מוכרי מוצרים, נותני שירותים ועוד. וכאן, מרגע שהאתר באוויר, הוא נראה טוב והוא מוכן לקידום, ניתן לעשות עליו את הפעולות הנדרשות הלאה, לפרסם מודעות, להכניס תכנים, להעלות באנרים, אך עם כל הדברים האלה לדעת שהיעד של הפרסומות שלנו הוא יעד טוב ועונה על הכללים הבסיסיים של מנוע החיפוש בו הוא מופיע, לכן הוא יתקדם בו מהר מאתרים אחרים, ויאפשר לנו לבנות תהליך שיכול להיות שלא היינו מגיעים אליו אם לא היינו בסיטואציה של קורונה.