אתמול נכנסו לתוקף ההנחיות חדשות לבתי המלון בישראל. התו הסגול החדש מציג הנחיות מחמירות מאלו שהיו עד כה. בבריכות כולם מחויבים לעטות מסיכות מלבד בתוך המים, חדרי האוכל קיבלו אישור לפתוח תוך כדי שמירה על מרחק בין השולחנות והסועדים והקפדה על היגיינה.
הגענו לבית המלון רויאל ביץ' בתל אביב, כדי לבדוק כיצד מתמודדים עם ההנחיות החדשות. איתן מזרחי, השף של המלון, הסביר על התנהלות ההסעדה בזמני קורונה. "אין מגע של אורחים באוכל, הכל במנות אישיות או מאחורי ויטרינה. העובדים במטבח מגישים לכל אחד בנפרד תוך כדי הקפדה מחמירה. השולחנות הופרדו במרחק של שני מטרים והכל כדי לגרום לכולם להרגיש בטוחים ובמקביל ליהנות".


בבריכה המצב דומה, כל מי שלא במים מחויב לעטות מסיכה. בשיחה עם נועם בן איבגי, מנהלת הבריכה במלון, היא מסבירה: "ההנחיות החדשות מחמירות ואנחנו מקבלים אותן ופועלים על פיהן. יש אווירה שמחה, המון ישראלים בניגוד לפעם. שותים אלכוהול בבריכה עם אווירה שמחה - כמובן לצד שמירה על כל ההנחיות".


בסיור במלון ניתן לראות שבשטחי חדר האוכל, הלובי והמעליות, כל האורחים עוטים מסיכות. במלון מקפידים מאוד ונראה שיש חשש אמיתי מפני אי שמירה על ההנחיות. חדרי האוכל והבריכות היו אמורים להיסגר במסגרת ההגבלות החדשות, אך שר התיירות אסף זמיר גיבש את התו הסגול המחמיר שמאפשר לבתי המלון להמשיך לפעול בצורה בטוחה לצד שמירה על רוב האטרקציות.
ענף התיירות מתמודד עם תקופה קשה מאוד בעקבות משבר הקורונה. מאות אלפי ישראלים שפרנסתם תלויה בענף נאלצו לחפש עבודות חדשות, ומבקשים סיוע. פגיעה בבתי המלון הייתה עשויה לגרום למכה קשה עוד יותר, שכן לאחר הגל הראשון הם היו סגורים למשך כחודשיים.