בן לאדן בשורה הראשונה. בלידס התנצלו על הצבת רב־המחבלים כדמות אוהד ביציע // צילום: מתוך טוויטר // בן לאדן בשורה הראשונה. בלידס התנצלו על הצבת רב־המחבלים כדמות אוהד ביציע

גם הקרטונים נהנים

סגירת המגרשים לקהל פתחה צוהר ליוזמות יצירתיות כהצבת אוהדים מדומים על קרטונים במגרשים • מפרדי מרקורי, דרך אוסאמה בן לאדן ועד לאוהדים פשוטים מהיציע • סקירה נרחבת של התופעה, שעושה רושם שהיא כאן כדי להישאר

הנה חידה: מה משותף לקובי בראיינט, אוסמה בן לאדן, שאקיל אוניל, פרדי מרקורי וסילה הכלבה? ובכן, כולם היו השבוע ביציעי אצטדיוני כדורגל ברחבי אירופה. מובן שלא בגופם - זה הרי בלתי אפשרי בימים אלה, ועוד יותר בלתי אפשרי עבור שלושה מהם - הם היו שם בתצורה החדשה של אוהדי הכדורגל לשנת 2020 ובחסות נגיף הקורונה: על גבי קרטון. 

בראיינט התמקם ביציע של גלאטסראיי, בן לאדן בזה של לידס יונייטד, שאקיל הפתיע כאוהד נורת'המפטון מליג 2 באנגליה, ומרקורי וסילה - כלבה שחורה וחביבה - עודדו את קולצ'סטר יונייטד במשחקה מול אקסטר סיטי. "לעולם לא יהיה קרטון מוצלח מזה", צייץ מייקל אואן כשראה בין מאות הפרצופים את זה של הכלבה, אך כפי שזה נראה הטוב עדיין לפנינו. 

תחום אוהדי הקרטונים נמצא בחיתוליו. לפי ההיסטוריונים המודרניים, הנקראים גם "גוגל", הוא נולד בחודש מארס בגרמניה על ידי יוצר סרטים בשם אינגו מולר. "אני לא מאמין שלא אוכל להיות במשחקי בורוסיה מנשנגלאדבך אהובתי!", רטן בפני אשתו כששמע על הגבלות הקהל, וזו זרקה לאוויר הצעה פשוטה: "אם אתה כל כך רוצה להיות שם, שלח תמונה של עצמך למועדון". 

נורה נדלקה מעל ראשו של מולר. הוא פנה לבית דפוס מקומי, הרים אתר שבו אוהדים יוכלו לשלוח תמונות ובשיתוף עם המועדון החל להדפיס פרצופים ולהדביק על קרטונים. במחיר של כ־20 יורו הצפי היה ל־500 עד 2,000 קרטונים, אך היום המספר עומד על 21 אלף, וההכנסות מועברות לצדקה. 

מולר מספר שמייד עם חידוש הבונדסליגה פנו אליו מ־15 מדינות שונות, ובהן שבדיה, קולומביה, סין, רוסיה וסרביה. וכשגם בדרום קוריאה ובטייוואן החלו לצוץ קרטונים ביציעים, היה ברור שיש כאן תופעה שצפויה להתרחב כל עוד הנגיף מונע חזרה לשגרה. 

בעוד הצורך של האוהדים לקרטן (אם יש פועל כזה) את עצמם הוא רגשי, הצורך של המועדונים הוא בעיקר פיננסי. בהיעדר הכנסות ממכירת כרטיסים, רבים מהם מציעים אפשרות לקרטון ביציע במחירים נוחים יחסית. לפי דיווחים, שמונה קבוצות פרמייר ליג, רובן מהתחתית, שוקלות להציע למנויים אפשרות לדיוקן תמורת 20 ליש"ט. 

בטורקיה המחירים נעים סביב 20 דולר, והתוצאות נראות בהחלט יפה. וכשיש ביקוש למוצר, יש גם מי שידאג להיצע. באירופה הוקמו כבר כמה סטארט־אפים שמציעים את השירות הזה, ובהם FANS AT THE GAME ו־FACE FAN, ועם חזרת הספורט האמריקני לפעילות, גם בארה"ב הולכים על הקרטונים בכל הכוח. MY FAN SEAT הוא אחד האתרים הגדולים שפועלים בנושא, והוא מציע פתרונות לכל אוהד, בכל ענף. "אי אפשר להגיע לאירועי ספורט בימים אלה", נכתב בעמוד הראשי, "אבל זה לא אומר שאי אפשר לאהוד". 

כמו בכל תחום חדש, גם בזה של הקרטונים לא הכל מושלם. יש פירצות, ויש אנשים שדואגים למצוא אותן ולדחוף ליציעים תמונות של אנשים מפורסמים. לידס יונייטד התנצלה על קרטון בן לאדן והודיעה "נדאג שלא יופיעו עוד דמויות פוגעניות", ובמשחק רוגבי באוסטרליה הופיע קרטון בדמותו של הרוצח הסדרתי הארולד שיפמן, שאילץ את מנהלת הליגה לפרסם התנצלות דומה. כרגע כל הגופים עושים מאמצים גדולים כדי שהפתרון הזה יהיה יעיל ומכובד, ובעיקר שהוא יהיה פתרון זמני שבקרוב מאוד אפשר יהיה לזרוק לפח. של הקרטונים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...