פייסבוק רכשה את סטארט-אפ המפות השוודי Mapillary, במה שעשוי להיות מאמץ להתחרות ביישומי המפות הפופולרים של גוגל ואפל. חברת המפות, שנוסדה בשנת 2013, דומה למתחרותיה בכך שהיא משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת מתמונות לוויין, נתוני עיר, תמונות וסרטונים שעשרות אלפי החברים שלה מרחבי העולם מעלים במאמץ לספק מידע מדויק יותר.
סכום העסקה לא נחשף, אך לפי נתונים שמתפרסמים החברה גייסה 24.5 מיליון דולר ממשקיעים בשבע השנים האחרונות. ג'אן אריק סולם, מייסד שותף בחברה השוודית התייחס לנושא בבלוג הרשמי של החברה וכתב, כי "אנו שמחים לשתף אתכם כי Mapillary הצטרפה לפייסבוק כדי להיות חלק ממאמצי של החברה", והוסיף: "שתי החברות חולקות את המטרה המשותפת של בניית כלים וטכנולוגיה לשיפור מפות באמצעות שילוב של למידת מכונות, תמונות לוויין ושותפויות עם קהילות מיפוי".
ואי אפשר לומר שלא מדובר בצעד חכם. לפייסבוק יש כעת יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, ומפות מתקדמות מהסוג הזה יוכלו לספק לאנשים זמני תנועה מדויקים יותר, וכמובן שגם תמונות עדכניות של אזורים שעברו שינוי במהלך השנים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו