אופל קומבו במבחן

אופל חוזרת לקבוצת הטנדרונים על פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת והבטחה לעלויות תפעול נמוכות

אם אלו בעלי עסקים קטנים או בעלי משפחות גדולות – הטנדרונים הם פתרון נהדר כמעט לכל בעיה לוגיסטית. אופל קומבו שווק בעבר הרחוק בישראל – לפני יותר משני עשורים – ולא היה בעל נוכחות של ממש. עתה אופל חוזרת, עם מוצר חדש.


עוד מאוברדרייב >>>


מה חדש


היות ואופל היא כעת חלק מקונצרן PSA, הקומבו חולק חלקים רבים עם סיטרואן ברלינגו. את הכוח מספק מנוע טורבו-דיזל 1.5 ל’ עם תפוקה של 130 כ”ס. הכוח יורד לכביש דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית עם 8 הילוכים. גרסת המרכב הקצרה מקבלת גם גרסת מנוע טורבו-בנזין 1.2 ל’ עם 130 כ”ס. בתפקידו כרכב מסחרי מסוגל הקומבו הארוך לשאת עד 645 ק”ג של מטען או נוסעים כשמאחור חלל גדול מאד ומושבים שניתנים לפירוק מהיר או קיפול לתוך רצפת הרכב. גב מתכת ישמור על המושבים מפגיעה.



אופל קומבו

 


רשימת אבזור הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית עד 85 קמ”ש וזיהוי הולכי רגל, שמירת נתיב אקטיבית עם תיקון בהגה, זיהוי תמרורי תנועה עם יכולת להוריד את הנתון לבקרת השיוט. על הבידור מופקדת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ’ וממשק אנדרואיד/קארפליי. רכב המבחן שהיה עם חבילת PLUS מקבל גם ניטור שטחים מתים, פתיחה מבריקה לחלון דלת תא המטען מאחור, משטח טעינה אלחוטי, שמשות כהות וחישמול למראות ולכל החלונות.


על הכביש


קומבו הוא רכב רב-שימושי. הוא מציע מנעד נאה כזה שיכול לשמש משפחה ברוכת ילדים, שירותי הסעות וגם פעילות מטען במגבלות המטען והנפח. החלל כאן תכליתי ועשוי היטב. נטול גינוני פרימיום ועשוי באופן מוצק ומדויק. בנסיעה הקומבו נוחה ומהירה באופן מרשים ביותר. מנוע הדיזל מספק כוח זמין בסל”ד נמוך ובינוני ועם 8 הילוכים מתקבל שיוט מהיר וחסכוני כמו גם עבודה בתחום יעיל כדי לטפס בכבישי הרים תלולים. במהלך הבחינה קבלנו ממוצע צריכת דלק של כ-17.0 ק”מ/ל’.


מה לא אהבנו? את ה-START&STOP המעצבן שצריך לנטרל רק באמצעות מעבר בין תפריטים במולטימדיה. המזגן טיפל יפה בנפח האוויר הגדול רק בעוצמת מאוורר נוכחת באוזן. דלתות ההזזה בשני הצדדים קשות מדי לתפעול עבור ילדים – שלרוב הם מי שישבו שם מאחור.


 


סיכום


אופל קומבו החדש נותן איזון נאה בין רכב פרטי לשימושיות הרבה של מסחרית קטנה. הוא מספק חווית נסיעה מאד נעימה, חסכוני בדלק ומצויד במערכות בטיחות ומולטימדיה מתקדמות. המחיר נע בין 139,990 שקלים לגרסת הבנזין הקצרה ועד 174,990 שקלים לדיזל הארוך בו נסענו.


אופל קומבו לייף – ת”ז


מנוע: 1.5ל’, טורבו-דיזל


מומנט: 30.6 קג”מ ב-1,750 סל”ד


הספק: 130 כ”ס ב-3,750 סל”ד


בסיס גלגלים (קצר):  297.5 ס”מ (278.5 ס”מ)


מהירות מירבית (בנזין קצר): 184 קמ”ש (200 קמ”ש)


0 ל-100 קמ”ש (בנזין קצר): 11.0 ש’ (10.7 ש’)


צריכת דלק (מבחן): 17.0 ק”מ/ל’


מחיר בסיס (רכב מבחן): 172,990 שקלים


V: אבזור בטיחות, יכולת כללית


X: תפעול מולטימדיה, דלתות הזזה כבדות


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...